Czy zmieniać? GS450H III na CT200H?
: 5 gru 2017, o 19:55
Analizując koszty paliwa jakie generuje mi GS, zaczynam się zastanawiać czy nie zmienić auta. Jak bym nie jeździł, czy szybko czy oszczędnie GS spala około 10 litrów. Nawet jeżeli w trasie zejdę do 8,5 jadąc bardzo oszczędnie, wystarczy że wpadnę w warszawskie korki i spalanie znowu ląduje na 10 - 10,5 litra. Przy przebiegu 30.000 km rocznie spalanie zaczyna mieć znaczenie. Moje wykorzystywanie auta to codzienne dojazdy z Warszawy do biura 27 km pod miastem, gdzie od razu z przelotówki wskakuje na obwodnicę, a potem trochę trasą krakowską, tak robię jakieś 55 km dziennie. Reszta to jazda po mieście i okazjonalnie jak to zwykle, czasem wyjazd gdzieś dalej, parę razy do roku morze i 1-2 rocznie wyjazd w góry na narty.
Z kalkulatora spalania wychodzi oszczędność na samym paliwie prawie 7000 zł rocznie. Zacząłem się zastanawiać, czy mnie to po prostu nie wk... takie wypalanie paliwa w powietrze. A sytuacji, gdy naprawdę się bardzo spieszyłem i jechałem GSem cały czas autostradą 200 km/h to pewnie było 2-3 razy przez ostatnie 3 lata. Znając życie ubezpieczenie 1.8 też mnie wyjdzie taniej niż 3.5 litra
Wszystko rozbija się tylko o to, czy rzeczywiście CT. Z tego co przeczytałem spalanie utrzymuje się w przedziale 4,5 - 5,5 litra, właściciele - potwierdzacie? Miałem Priusa II gen i palił mi 5,5 - 6 litrów, ale to była trochę starsza konstrukcja bo CT bazuje na technologii takiej jak Prius III gen. Nie ma awaryjnych części jak w dieslu. Alternatywa jest pewnie jakieś Audi A4 / BMW 3 / Mercedes C, co może też będzie paliło 5-6 litrów, ale boje się awarii która mi całe oszczędności pogrzebie, poza tym nie lubię klekotu diesla.
Jakieś opinie, sugestie? Fajną alternatywą byłby nowy Prius IV gen Plugin, gdzie prawie cały dojazd do pracy bym robił na prądzie z aku, a w biurze mogę sobie zrobić stacje ładowania nawet z tej siły czy jak to się tam zwie, ale to jest nowość i oszczędności raczej nie będę miał na tyle aby wyrównać dopłacenie ponad 100.000 zł po sprzedaży GSa. Może jazda full elektrykiem jak BMW i3, no ale jak raz na jakiś czas pojawi się trasa, to będę tylko non stop rozglądał się za gniazdkiem, to chyba jeszcze nie pora na takie auto
Jakieś opinie, sugestie, podpowiedzi?
Z kalkulatora spalania wychodzi oszczędność na samym paliwie prawie 7000 zł rocznie. Zacząłem się zastanawiać, czy mnie to po prostu nie wk... takie wypalanie paliwa w powietrze. A sytuacji, gdy naprawdę się bardzo spieszyłem i jechałem GSem cały czas autostradą 200 km/h to pewnie było 2-3 razy przez ostatnie 3 lata. Znając życie ubezpieczenie 1.8 też mnie wyjdzie taniej niż 3.5 litra
Wszystko rozbija się tylko o to, czy rzeczywiście CT. Z tego co przeczytałem spalanie utrzymuje się w przedziale 4,5 - 5,5 litra, właściciele - potwierdzacie? Miałem Priusa II gen i palił mi 5,5 - 6 litrów, ale to była trochę starsza konstrukcja bo CT bazuje na technologii takiej jak Prius III gen. Nie ma awaryjnych części jak w dieslu. Alternatywa jest pewnie jakieś Audi A4 / BMW 3 / Mercedes C, co może też będzie paliło 5-6 litrów, ale boje się awarii która mi całe oszczędności pogrzebie, poza tym nie lubię klekotu diesla.
Jakieś opinie, sugestie? Fajną alternatywą byłby nowy Prius IV gen Plugin, gdzie prawie cały dojazd do pracy bym robił na prądzie z aku, a w biurze mogę sobie zrobić stacje ładowania nawet z tej siły czy jak to się tam zwie, ale to jest nowość i oszczędności raczej nie będę miał na tyle aby wyrównać dopłacenie ponad 100.000 zł po sprzedaży GSa. Może jazda full elektrykiem jak BMW i3, no ale jak raz na jakiś czas pojawi się trasa, to będę tylko non stop rozglądał się za gniazdkiem, to chyba jeszcze nie pora na takie auto
Jakieś opinie, sugestie, podpowiedzi?