HYBRID Café

Rozmowy na tematy nie koniecznie związane z marką lub motoryzacją

HYBRID Café

Postprzez gregski » 12 sty 2020, o 13:03

Zakładam wątek (bo nie znalazłem podobnego) w którym niezależnie od modelu pogledzić będzie sobie można o jeżdżeniu hybrydą.

Obrazek

Moje pierwsze doświadczenia z hybryda byly raczej negatywne, kilka razy dostalem z wypozyczalni aurisa z jakims malutkim silniczkiem wolnossacym i musialem tym jechac po autostradzie - zaden wolnossacy 1,5 nie bedzie fajny na autostradzie powyzej 150kmh, tym bradziej slaby, pracujacy w cyklu Atkinsona. W miescie bajka, cicho, oszczednie.
Dopiero gdy zaczalem szukac kombi w marce lexus to dotarlo do mnie, ze 3,5 litra plus elektryka na miasto to rozwiazanie ktore powinno mi przypasowac. I sprawdzilo sie :)

Jakie macie nawyki jezdzac swoimi hybrydami ktorych nie mieliscie wczesniej jezdzac klasycznymi napedami?
Mnie mocno uspokoil w miescie ten naped.. co w zasadzie pasuje do wszechobecnych ograniczen i korkow.
Ostatnio wylaczylem ECO mode, nie podobalo mi sie nieliniowe dzialanie pedalu gazu.. poza tym nie widze roznicy, ponoc jeszcze uklad klimatyzacji dziala inaczej w tym trybie?
Avatar użytkownika
gregski
Lex user
 
Posty: 139
Dołączył(a): 29 wrz 2016, o 20:02
Model Lexusa: RX450h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BLN

Re: HYBRID Café

Postprzez c0rolla » 12 sty 2020, o 13:55

Mozesz cos wiecej napisac o spalaniu?
RX350 (benzyna) w miescie (95%) na dojazdach do pracy ~~6km w korkach potrafi spalic 17/18l na 100km. Jak to wygląda w hybrydzie?
c0rolla
Lex user
 
Posty: 47
Dołączył(a): 31 mar 2019, o 23:44
Model Lexusa: jeszcze bez
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lodz

HYBRID Café

Postprzez gregski » 12 sty 2020, o 16:18

W miescie zdecydowanie lepiej niz na autostradzie pow 150kmh(wtedy zaczyna zlopac). Ja mam do pracy ok 10km, auto w garazu podziemnym wiec nie uzywam ogrzewania postojowego by rozgrzac silnik wstepnie. Na poczatku drogi silnik dziala na obrotach jalowych jak generator pradu jak nie depcze, rozgrzewa napęd do temp roboczej. Pozniej juz standardowo - przyspieszasz na silniku, potem jazda na silniku elektrycznym potem hamowanie z odzyskiem energii. Na tych 10km pali 8-9l/setke, w zaleznosci od tego jak dynamicznie jade. Cruisujac po miescie udalo mi sie zjechac ponizej siedmu litrow, ale to dluzsze dystanse oraz spokojna jazda. Generalnie auto lubi korki i trzydziestki bo jedzie wtedy na pradzie. Jak na trzystukonne ponaddwutonowe auto to obłęd :)
Pisze o RX450h z 2011 roku z przebiegiem 110kkm i sprawnym układem hybrydowym.
Avatar użytkownika
gregski
Lex user
 
Posty: 139
Dołączył(a): 29 wrz 2016, o 20:02
Model Lexusa: RX450h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BLN

HYBRID Café

Postprzez scotti » 12 sty 2020, o 22:29

Dorzucę swoje 5 groszy i. Zgodzę się z przedmówcą, mnie hybryda po mieście też wyleczyła z szybkiej jazdy od świateł do świateł Gs 450h/ 350 koników pod maską. Dostosowałem się do ogólnego tempa, choć gdy jest dłuższa prosta to zrywam auto na 2-3 sek by rozpędzić i pozwolić mu się toczyć, a że nie ma hamowania silnikiem to jedzie i jedzie ( hamowanie silnikiem występuje oczywiście gdy zmienię dźwignie zmiany biegów z D na biegi wirtualne ale po mieście jeżdżę na D ) Co do spalania to jestem zadowolony. Latem miasto 8-9l zimą 9-11 ale to raczej przez małe dystanse jakie pokonuje. Trasa latem autostrada a jeżdżę sporo 140-160km/h 8-10l, teraz a nawet dokładnie dziś czyli zimą hmm zimą...9-11l.
Różnica jak mniemam spowodowana jest oponami, lato zima.
Wygoda wielka, jedzie się jakby w bańce hermetycznej, system nagłośnienia ML robi swoje
Generalnie jestem bardzo zadowolony z hybrydy. Następne auto tylko ze znaczkiem L i hybryda

Wysłane z mojego SM-N935F przy użyciu Tapatalka
scotti
Lex user
 
Posty: 97
Dołączył(a): 27 cze 2017, o 12:18
Model Lexusa: Gs450h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Słupsk

HYBRID Café

Postprzez gregski » 14 sty 2020, o 11:14

Scotti masz tam u siebie ECO mode?
Avatar użytkownika
gregski
Lex user
 
Posty: 139
Dołączył(a): 29 wrz 2016, o 20:02
Model Lexusa: RX450h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BLN

HYBRID Café

Postprzez scotti » 16 sty 2020, o 22:50

Nie mam, mam tylko normal, sport i snow

Wysłane z mojego SM-N935F przy użyciu Tapatalka
scotti
Lex user
 
Posty: 97
Dołączył(a): 27 cze 2017, o 12:18
Model Lexusa: Gs450h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Słupsk

HYBRID Café

Postprzez gregski » 19 sty 2020, o 11:19

Thx. W RXsie mozna odpalic tryb ECO mode ktory ponoc zmienia charakterystykę pedalu gazu i zachowanie klimy.. pojezdzilem bez i wg wskaznika auto pali 1,5 l wiecej na setke w miescie..
Musze sie temu przyjzec.
Avatar użytkownika
gregski
Lex user
 
Posty: 139
Dołączył(a): 29 wrz 2016, o 20:02
Model Lexusa: RX450h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BLN

Re: HYBRID Café

Postprzez Andmat » 19 sty 2020, o 12:18

W moim przypadku to juz druga hybryda . Pierwszy był RX400h (2006r) i jeździłem nim bezproblemowo prawie 10 lat. Teraz cieszy się nim nowy nabywca :) Teraz mam NX300h i różnica w spalaniu jest na korzyść NX ale... Wiadomo , mniejsza moc oraz mniejszy ciężar samochodu też robią swoje . Mi teraz pali 8,5l w cyklu mieszanym. Tryb ECO zdecydowanie zmienia charakterystykę praktycznie wszystkiego. W mieście można z niego korzystać ale w trasie to raczej tylko normal lub sport gdyż w eco wyprzedzanie trwa zdecydowanie za długo.
Andmat
Lex user
 
Posty: 67
Dołączył(a): 10 gru 2010, o 22:21
Model Lexusa: Kiedyś RX 400h a obecnie NX300h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódzkie

HYBRID Café

Postprzez gregski » 19 sty 2020, o 13:32

Ciekawe. Czyli w kazdym modelu inaczej. No ale moj to juz staroc (2011).
A powiedz, bo masz porownanie, jak komfort jazdy w RX400h 2gen vs NX300h?
Avatar użytkownika
gregski
Lex user
 
Posty: 139
Dołączył(a): 29 wrz 2016, o 20:02
Model Lexusa: RX450h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BLN

Re: HYBRID Café

Postprzez Andmat » 19 sty 2020, o 20:38

RX to pływająca kanapa.Prowadzenie zwłaszcza na zakrętach takie mało pewne ale ogólnie komfort na przyzwoitym poziomie NX sztywniejszy i bardziej przewidywalny. Moim zdaniem lepiej się prowadzi ale nie ma tego komfortu jak w RX :( Nie żeby plomby wypadały na dziurach ale studzienki na drodze już czuć :) Nie przenosi się to na kierownice i do wnętrza.
Andmat
Lex user
 
Posty: 67
Dołączył(a): 10 gru 2010, o 22:21
Model Lexusa: Kiedyś RX 400h a obecnie NX300h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódzkie

Następna strona

Powrót do Na każdy temat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości