Zastosowanie aktywnego tempomatu?

Rozmowy na tematy nie koniecznie związane z marką lub motoryzacją

Zastosowanie aktywnego tempomatu?

Postprzez joy » 28 mar 2021, o 13:34

Mam Lexusa LS 430 w rzadko występującej opcji wyposażenia z aktywnym tempomatem. Wszystko działa jak należy, natomiast nurtuje mnie zapytanie o jego zasosowanie. Po dwóch latach i przejechanych 90.000 km użyłem go może z pięć razy i to bardziej jako ciekawostkę i z chęci sprawdzenia, czy działa. Kompletnie nie widzę dla niego zastosowania. Na co dzień jestem kierowcą ciężarówki i tu aktywny tempomat włączony jest praktycznie na każdej trasie, ale w osobówce? Na autostradzie to kompletnie bez sensu... Ktoś ma pomysł? Nie jest to problem, który zabierałby mój sen, ale jestem ciekaw, do czego w praktyce służy ta funkcja, która dziś staje się podobno bardzo pożądanym standardem? Ja nie widzę dla niej zupełnie żadnego zastosowania, jeżdżę na tempomacie pasywnym.
joy
Lex user

Model Lexusa: LS 430 lift

Re: Zastosowanie aktywnego tempomatu?

Postprzez bigmic » 28 mar 2021, o 17:19

Aby uratować ci życie jak się zagapisz, i dla odpoczynku prawej stopy jak jedziesz za kimś (zwalniasz, przyspieszasz).
bigmic
Lex user

Model Lexusa: GS450H

Postprzez skyglobe » 28 mar 2021, o 22:51

Witam.
Koledze chodzi o to że ciężarówką jest inna technika i taktyka jazdy. Mnie osobiście radar też wnerwia, chociaż raz (dosłownie 1 raz) dupę uratował, więc spełnia swoją funkcję. Ja tempomat stosuję często i do jego wad, a raczej bezmyślności innych użytkowników drogi nie mogę się przyzwyczaić. Mam natomiast pytanie do Joy-a. Jak uruchamiasz sam tempomat??? U mnie się nie da. Włączenie tempomatu automatycznie uruchamia radar.
Pozdrawiam
skyglobe
Lex user

Model Lexusa: LS 430

Postprzez joy » 29 mar 2021, o 01:57