Pare pytan

Rozmowy na tematy nie koniecznie związane z marką lub motoryzacją

Pare pytan

Postprzez davidowski » 29 lis 2011, o 11:20

witam :crazy:
jestem zainteresowany kupnem IS200 z roku 1999-2005
i chce sie dowiedziec paru rzeczy na temat tego auta
czy za kwote 20tys da sie kupic cos sonsownego (a jesli nie to od jakiej kwoty zaczynaja sie dobre sztuki)
dlaczego duzo IS200 w ogloszeniach ma w porownaniu do innych aut sensowne przebiegi okolo 200tys i troche wiecej -czy tu nie kreci sie licznika??
na co zwracac uwage przy kupnie ?o co sie pytac
czy silnik Is 200 lubi olej (teraz mam Acco 6 gen 1.8 i te nie gardza olejem)
jakim olejem powinien byc zalany silnik IS200(chodzi mi o lepkosc)
jakie sa ceny czesci zawieszenia i tego co sie najczesciej psuje
czy jest dostemp do zamiennikow
jakie sa usterki tego auta co sie psuje
czy dwu litrowy silnik daje rade z takim autem
ile to auto pali bo glownie bede jezdzil po miescie
czy to prawda ze tylnie siedzenia nie sa skladane

pewnie duzo odpowiedzi na moje pytania znalazl bym w necie ale ja wole jak opinie uzytkownikow a nie jakies tam artykuly bez pokrycia
za pomoc z gory dziekoje :biggrin2:
davidowski
Nowy lex user
 
Posty: 6
Dołączył(a): 29 lis 2011, o 10:39
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Pare pytan

Postprzez Narf » 29 lis 2011, o 14:04

wszystkie odpowiedzi znajdziesz tu na forum :) wystarczy troche poszukac...
wypadaloby najpierw sie przywitac moze?
Narf
Lex user
 
Posty: 173
Dołączył(a): 5 paź 2010, o 12:48
Lokalizacja: Łódź
Model Lexusa: :)

Re: Pare pytan

Postprzez davidowski » 29 lis 2011, o 14:14

odpowiedzi napewno są tu na forum ale jestem nowy i nie wiem gdzie tego szukać więc jak możesz to odpisz na moje pytania
davidowski
Nowy lex user
 
Posty: 6
Dołączył(a): 29 lis 2011, o 10:39
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Pare pytan

Postprzez dS » 29 lis 2011, o 14:29

po 1 popraw temat bo nic z niego nie można wywnioskować

na większośc pytań była już udzielana odpowiedz więc można poszukać, ale od siebie napisze

tak w kwocie 20k zł można kupić zadbany 99/00 rocznik, ale sporo jest też padak z tego rocznika w tej cenie, samo ostatnio byłem oglądać jednego za niecałe 19k zł z 99r bo kumpel był nim zainteresowany i po jego oględzinach okazał się trupem i osobiście mocno bym się zastanawiał czy dać za niego 13k zł

tutaj masz temat w którym możesz sie pytać o konkretne ogłoszenia - viewtopic.php?f=22&t=2519

sensowny przebieg auta 10 letniego to ok 200 000km, owszem można kupić z realnym mniejszym przebiegiem ale takie auto na pewno będzie droższe. Popatrz sobie po cenach np na mobile.de , można znaleźć IS z pierwszych lat produkcji z przebiegiem poniżej 100 000km, ale jego cena nie będzie oscylowała w kowcie 20 000zł tylko dobijała do 30 000zł. Więc jakim cudem na polskich aukcjach ceny ISów z niewiele większym przebiegiem oscylują w okolicy 20 000zł. Ogólnie jeśli auto jest sprowadzane i nie ma możliwości sprawdzenia przebiegu w ASO to na 99,99% był kręcony. Dla przykładu znów auto które oglądałem , na liczniku 150 000km a kiera wytarta tak jak by miał przejechane 400 000km.

w tylnych drzwiach w rogu pomiędzy progiem a nadkolem powinna być naklejka w kolorze nadwozia, jeśli jej nie ma lub lakier jest położony na nią ( vel auto które oglądałem) znaczy że miał przygodę, natomiast z przodu na pasie który jest przed chłodnica powinien być ślad od maski, jeśli go nie ma znaczy że był malowany, mechanicznie tak samo jak w każdym aucie

silnik w IS200 podobnie jak Hondowskie lubi obroty, jak załączy się VVTI to bardzo szybko wkręca się do odcinki, więc jeśli wskazówka bardzo często tam wędruje to nie ma opcji aby olej ci nie znikał, ale jak będziesz jeździł spokojnie powinno obejść się bez dolewek

zalecany olej to 5W30
tutaj ma wszelkie potrzebne info serwisowe - http://bahamutcars.free.fr/workshop/IS_ ... soline.pdf

ceny części zamiennych są na podobnym poziomie jak w BMW czy Hondzie

z podstawowymi elementami eksploatacyjnymi jak amory , tarcze klocki nie ma najmniejszego problemy

typowe usterki - viewtopic.php?f=39&t=4982

155KM daje radę, ale dupy nie urywa, bez problemu rozpędza się do 200km/h , mistrzem ćwiartki nie jest, jak lubisz agresywną i szybką jazdę IS300 będzie zapewniał dużo większy fun

mi auto na krótkich odcinkach, mam 3km do pracy, pali ok 11,5l /100km z włączoną klimą i podgrzewaniem dupska w zimie, w trasie jadąc spokojnie 90-110km/h da się zejść do 9l

tak,tylnia kanpa się nie składa, między kabina a bagażnikiem jest scianka, jedynie w Sport Crossie jest taka opcja
Avatar użytkownika
dS
Lex Master
 
Posty: 2967
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wołomin

Re: Pare pytan

Postprzez michalm320 » 29 lis 2011, o 17:12

Ja za swój dałem 23tyś. 2000r. wersja classic, 123tyś licznikowego przebiegu. Ostatni wpis w książce 10.2009r. przy przebiegu 91tyś km. Wygląd auta nie mówi że ma dużo więcej.

Przede wszystkim miej ze sobą miernik grubości lakieru. Mnie uchronił przed wieloma egzemplarzami powypadkowymi. Od dołu na drzwiach i błotnikach na szerokości ok 10cm powinien być baranek... taka skórka pomarańcza :) Jak nie będzie to wiadomo że coś nie tak.

Ja swojego zalałem Motulem 5W30. Od zmiany zrobiłem ok 7tyś, często korzystam w okolić red lina i na bagnecie nie ubyło nawet mm.

U mnie w zawiasie szybko poleciały dolne sworznie. Tzn. gumki na sworzniach. Za Oyodo zapłaciłem 200zł szt. Stachulex po czasie powiedział mi 150zł za regenerowane. Szkoda że wcześniej nie miałem z nim kontaktu bo bym u niego zamówił. Łączniki Yamato 85zł płaciłem, 555 są po 140zł. Poza tym Stachulex powiedział że ma zawias cały dostępny regenerowany.

Ceny części o które się pytałem z ciekawości:
Tarcze przód/tył - Brembo, TRW, ATE po ok 150zł szt.
Klocki przód/tył - Ferodo 145zł.
Amorki - KYB ok 250zł szt., Tokico ok 200zł szt.
Rozrząd bez pompy wody 530zł (pasek Mitsu, rolka KOYO, napinacz NTN)
Ori filtr oleju 53zł

Usterek póki co nie miałem. O dziwo nawet zmieniarka mi chodzi. Oby tak dalej było.

Czy daje rade ten silnik... rakieta z niego nie jest. Na IS-a przesiadłem się z Civic'a 6gen. 1.5 Vtec 114KM w którym miałem krótszą skrzynie i pełen przelot 2" i myślę że IS-em bym go bez problemów objechał. IS jest bardzo elastyczny, rzadko kiedy redukuje poniżej 5 biegu. Ojciec ma Nissana Primere 2.0 140KM która ma katalogowo 9 sek do setki i ojciec mówi że jego Nissan to wół w porównaniu z moim. Ma racje.

Co do spalania... no cóż dyszke średnio opierniczy. Jak pojechałem w góry latem to wyszło mi 8,8 na klimie i w terenie górzystym, dwie os. + bagaż

Kanapa nie jest składana... ale czy to ważne...
Avatar użytkownika
michalm320
Lex Master
 
Posty: 1255
Dołączył(a): 20 lip 2011, o 21:20
Model Lexusa: Celica VII
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tomaszów Maz./Turek

Re: Pare pytan

Postprzez forest » 29 lis 2011, o 17:39

czy za kwote 20tys da sie kupic cos sonsownego (a jesli nie to od jakiej kwoty zaczynaja sie dobre sztuki)
jak bedziesz miał szczęście...
ja swego kupiłem w DE za 26000zł. (2002r pół-skóra, navi, 230.000km, stan BDB) i za mniej więcej tyle samo bede sprzedawał za ponad pół roku...
bo troszke w niego włożyłem i dbam :biggrin2:

dlaczego duzo IS200 w ogloszeniach ma w porownaniu do innych aut sensowne przebiegi okolo 200tys i troche wiecej -czy tu nie kreci sie licznika??
jedni kręcą, drudzy nie ;)

na co zwracac uwage przy kupnie ?o co sie pytac
.... na to co napisał kolega wyżej dS

czy silnik Is 200 lubi olej (teraz mam Acco 6 gen 1.8 i te nie gardza olejem)
ja wykorzystuje potencjał VVTi i po 15000km. musiałem troche uzupełnić olej

jakim olejem powinien byc zalany silnik IS200(chodzi mi o lepkosc)
http://www.lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=34&t=97

czy jest dostemp do zamiennikow
jest

jakie sa usterki tego auta co sie psuje
zmieniarka CD :) standard

czy dwu litrowy silnik daje rade z takim autem
daje... szatan to nie jest ale potencjał ma

ile to auto pali bo glownie bede jezdzil po miescie
spokojnie 11l. łyknie, a jak bedziesz szalał to 11+++++++ ;)

czy to prawda ze tylnie siedzenia nie sa skladane
to okrutna prawda

pewnie duzo odpowiedzi na moje pytania znalazl bym w necie ale ja wole jak opinie uzytkownikow a nie jakies tam artykuly bez pokrycia

...spoko
Avatar użytkownika
forest
Lex Master
 
Posty: 3744
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:09
Model Lexusa: stanced VIP
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WeST

Re: Pare pytan

Postprzez janasek » 29 lis 2011, o 17:54

Padają cewki 250 zł sztuka w zamienniku, wyje skrzynia - używka ok 500 zł.

Pozdro
Avatar użytkownika
janasek
Lex Master
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 15:21
Lokalizacja: Poznań
Model Lexusa: SC 400

Re: Pare pytan

Postprzez davidowski » 30 lis 2011, o 00:03

dzieki panowie za odpowiedzi na moje pytania :) chce sie jeszcze dowiedziec jak lexus radzi sobie z rudzielcem?? czy Is200 ma blachy cynkowane ?? prosil bym o wklejenie zdiec tego sladu po masce co ma zostac na przednim pasie tej naklejki oraz tego baranka na drzwiach oraz jakie sa wersje wyposaenia i czym one sie od siebie roznia i od jakiego roku byl robiony lift
davidowski
Nowy lex user
 
Posty: 6
Dołączył(a): 29 lis 2011, o 10:39
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Pare pytan

Postprzez davidowski » 30 lis 2011, o 13:29

a i jeszcze jedno jaka powinna byc grubosc lakieru??
davidowski
Nowy lex user
 
Posty: 6
Dołączył(a): 29 lis 2011, o 10:39
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Pare pytan

Postprzez janasek » 30 lis 2011, o 14:02

ASO Lexus Poznań twierdzi że nawet do 240 nm, natomiast z tego co ja wiem z różnych żródeł to że prawidłowa grubość lakieru na fabrycznie lakierowanym elemencie to 100-140 nm a nawet nieco mniej.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
janasek
Lex Master
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 15:21
Lokalizacja: Poznań
Model Lexusa: SC 400

Następna strona

Powrót do Na każdy temat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość