przez Marchol » 17 lut 2012, o 13:47
Zainteresowałem się tym po tekście Maniek LS 400, tak więc pozwolę sobie skopiować jego wypowiedź
ELM327 - pozwala się podłączyć do samochodu (nie zawsze bez problemów), odczytać kody błędów (czasem pokazuje inne niż są w rzeczywistości - doświadczyłem), odczytać ustawienia czujników (nie wszystkich).
J2534 i program TIS to jest narzędzie odpowiadające Toyota testerowi - odczyt kodów (pokrycie 1:1), diagnostykę każdego urządzenia w aucie niezależnie (np komputera od alarmu, zawieszenia pneumatycznego, pozwala zaprogramować/wyprogramować kluczyki, sprawdzić sensory - na zasadzie symulacji ich prawdziwego działania -np. wyłączenie VVT-i, sprawdzenie głosności działania wtryskiwaczy itp). Dla samego odczytania błędów nie warto go kupować, ale jeśli chcesz wiedzieć co się dzieje w każdym elemencie auta (lexus/toyota) to jest to narzędzie nieodzowne. Zauważ, że w manualu pierwszą procedurą zalecaną w diagnostyce jest podłącz tester i wykonaj to lub tamto i w zależności od otrzymanych wyników mechanik powienien podjąć konkretne działania. Unika się dzięki temu wymiany połowy samochodu po omacku - bo wywaliło błąd z kata.
Z ciekawostek EML327 nie pokazał żadnych błędów, nie miałem Check Engine a po podłączeniu J2534 otrzymałem błąd przepływomierza (taki, który nie zaświeca Check Engine) - wczoraj wymieniłem przepływomierz i wreszcie to auto jeżdzi - poziom zadowolenia wzrósł o 200% ..
oraz tekst z allegro
Profesjonalne narzędzie na poziomie serwisowym do diagnostyki Toyoty i Lexusa
-Automatycznie rozpoznaje auto i wyswietla listę wszystkich zainstalowanych sterowników w samochodzie.
-Pozwala na odczyt i kasowanie błędów
-podgląd parametrów
-sterowanie
-aktywne testy komponentów)
-programowanie
Obsługuje protokoły:
K-Line ISO 9141
KWP 2000 ISO 14230-4
SAE J1850 PWM
SAE J1850 VPW
CAN 2.0B ISO 11898
CAN ISO 15765-4
Skaner OBDII