IS-200 CHIP TUNING ?

Rozmowy na tematy nie koniecznie związane z marką lub motoryzacją
Awatar użytkownika
andrej7
Lex Driver
Posty: 342
Rejestracja: 13 sty 2011, o 13:49
Model Lexusa: IS 200, GS430 MkIII
Skąd:: Tu i tam.
Kontakt:

Re: IS-200 CHIP TUNING ?

Post autor: andrej7 »

Ale tak poważnie to czerwone zaciski skracają drogę hamowania o 20% :laugh1:

W Is można co najwyżej przewieźć parę CHIP, ale osiągów nie poprawi za groma
W poszukiwaniu mocy...
Awatar użytkownika
prosperopro
Lex Driver
Posty: 599
Rejestracja: 10 sty 2011, o 20:08
Model Lexusa: LS400 UCF11
Lokalizacja: Lublin

Re: IS-200 CHIP TUNING ?

Post autor: prosperopro »

nie widze sensu komentowania dalej niech ktos wrzuci do kosza badz zamknie dla potomnych zeby nikt nie probowal chipowac jednostek wolnossacych :)
"Coś co jest teraz jest gorsze niż było"
"Proste sa dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
"samochody sa na benzyne. na olej napedowy jezdza traktory i ciezarowki, a na gazie gotuje sie obiad. tyle w tym temacie."
TOYOTA LEXUS LS400 ®
Awatar użytkownika
forest
Lex Master
Posty: 3692
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:09
Model Lexusa: stanced VIP
Skąd:: WeST
Kontakt:

Re: IS-200 CHIP TUNING ?

Post autor: forest »

andrej7 pisze:W Is można co najwyżej przewieźć parę CHIP
wg. dowodu rejestr. mogę załadować aż 4 CHIPy.... mega zajefajny mod :D
SC430 '2002
bong0
Lex user
Posty: 27
Rejestracja: 10 sie 2012, o 22:08
Model Lexusa: is200
Skąd:: Giżycko
Kontakt:

Re: IS-200 CHIP TUNING ?

Post autor: bong0 »

tzn. nie ma sensu ruszac fabrycznych map?
Awatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
Posty: 793
Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:59
Model Lexusa: RX 500h
Skąd:: Iłża
Kontakt:

Re: IS-200 CHIP TUNING ?

Post autor: LinkPL »

bong0 pisze:tzn. nie ma sensu ruszac fabrycznych map?
Pominę fakt, że jeśli pytacie o takie rzeczy to albo nie chodziliście do szkoły, albo spaliście na lekcjach ... a już na pewno nie macie zielonego pojęcia o mechanice ...

W silniku wolnossącym nie ma sensu - dlaczego ??
Bo nie jesteś w stanie regulować dopływu powietrza do silnika ... masz tylko przepustnicę, która podaje reguluje, ale nie masz niczego czym mógłbyś znacząco zwiększyć ciśnienie napływu powietrza do kolektora ssącego. (nie zaczynajcie histerii na temat filtrów stożkowych). Oczywiście jeszcze mają znaczenie czynniki takie jak metoda wtrysku (pośredni, bezpośredni), sposób otwarcia zaworów ssących i wydechowych (v-tec, vvti ...), wietrzenie silnika (ilość zaworów na cylinder, układ wydechowy). Mają one wpływ na moc silnika, ale nie tak znaczący jak wymuszenie większego ciśnienia w komorze spalania (słyszałem kiedyś mit, o tym, że planowanie głowicy znacząco zmniejsza komorę spalania i silnik po takim zabiegu robi się mocniejszy ... osobiście tego nie odczułem).

Ogólnie zasada jest: więcej powietrza -> więcej paliwa -> większe ciśnienie spalania -> więcej mocy przy wybuchu.

Istnieje 2 sposoby aby dobijać to ciśnienie do komory spalania.
1. Turbosprężarka + ewentualny dodatek w postaci intercoolera
2. Kompresor

Bardzo fajny filmik, ale jeśli mieliście problemy ze szkołą, to domyślam się, że z językiem pogańskim również ...
https://www.youtube.com/watch?v=MGdg2Fd2WQY

Oba rozwiązania posiadają swoje wady i zalety o których nie będę się rozpisywał, ponieważ jeśli nie chodziliście na fizykę, to lepiej już sobie tym głowy nie zawracajcie. A jeśli jesteście uparci to poczytajcie trochę o zwiększaniu mocy silników spalinowych, wtedy zrozumiecie dlaczego nie warto grzebać w oryginalnych mapach silników wolnossących. Pewnie tam dało by radę coś wydusić, ale najpierw poprawić dolot, wydech, może pogrzebać przy zaworze vvti i wtedy jakieś tam nowe konie by pewnie odkrył, ale ich ilość nie będzie adekwatna do nakładów ...

Pozdrawiam
Link
How far We can go ...
Narf
Lex user
Posty: 168
Rejestracja: 5 paź 2010, o 12:48
Model Lexusa: :)
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: IS-200 CHIP TUNING ?

Post autor: Narf »

LinkPL pisze:Pominę fakt, że jeśli pytacie o takie rzeczy to albo nie chodziliście do szkoły, albo spaliście na lekcjach ... a już na pewno nie macie zielonego pojęcia o mechanice ...
jednak nie pominales... nie wiem do jakiej szkoły Ty chodziles, ale u mnie, ani na Polskim, ani na matematyce nie mówili nic o mapach a tym bardziej o mechanice :)
w kolko piszesz o szkole... masz z tym jakiś kompleks? nie w każdej szkole ucza tego samego
LinkPL pisze:v-tec,
vtec panie uczony ;)
może cos tam wiesz, może nie, może skopiowales z Wikipedii, nie wnikam, ale można udzielać odpowiedzi w trochę bardziej kluturalny sposób, nie dajesz dobrego przykładu...
pozdrawiam
Awatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
Posty: 793
Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:59
Model Lexusa: RX 500h
Skąd:: Iłża
Kontakt:

Re: IS-200 CHIP TUNING ?

Post autor: LinkPL »

Narf pisze:
LinkPL pisze:Pominę fakt, że jeśli pytacie o takie rzeczy to albo nie chodziliście do szkoły, albo spaliście na lekcjach ... a już na pewno nie macie zielonego pojęcia o mechanice ...
jednak nie pominales... nie wiem do jakiej szkoły Ty chodziles, ale u mnie, ani na Polskim, ani na matematyce nie mówili nic o mapach a tym bardziej o mechanice :)
w kolko piszesz o szkole... masz z tym jakiś kompleks? nie w każdej szkole ucza tego samego
LinkPL pisze:v-tec,
vtec panie uczony ;)
może cos tam wiesz, może nie, może skopiowales z Wikipedii, nie wnikam, ale można udzielać odpowiedzi w trochę bardziej kluturalny sposób, nie dajesz dobrego przykładu...
pozdrawiam
Jeśli nie masz nic w temacie do napisania, to sobie daruj ... Wyjaśniłem o co chodzi najlepiej jak umiałem, jeśli masz jakieś pytania, proszę bardzo, chętnie udzielę odpowiedzi.

Fizyki w szkole nie było, to nie mój problem. Potraktuj mojego posta jako motywację, że jak już piszesz o czymś i myślisz, to poszukaj wiedzy w internecie albo kup sobie książkę jakiegoś mądrego gościa i będziesz wiedział jak działa silnik spalinowy. Chciałbyś coś ogarnąć przy samochodzie to zaczynasz od młotka i śrubokręta z pustką w głowie ??

Na polski chyba też nie chodziłeś, bo piszesz ciurkiem jak Wisła płynie ...


Pozdrawiam
Link
How far We can go ...
Narf
Lex user
Posty: 168
Rejestracja: 5 paź 2010, o 12:48
Model Lexusa: :)
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: IS-200 CHIP TUNING ?

Post autor: Narf »

LinkPL pisze: Potraktuj mojego posta jako motywację, że jak już piszesz o czymś i myślisz, to poszukaj wiedzy w internecie albo kup sobie książkę jakiegoś mądrego gościa i będziesz wiedział jak działa silnik spalinowy.
jak ktoś czegos nie wie, pyta na forum, od tego wlasnie to jest... żeby uzyskac informacje, dzielic się nimi, pomagać sobie wzajemnie. jesteśmy tu, bo cos nas łaczy... nie wiem po co piszesz cos o szkole i o tym kto jakie pojecie ma o mechanice... chcesz pokazac ze masz większe? może masz, a może nie ;)
nie wiem, pytam. wiem, odpowiadam, pomagam. proste.
LinkPL pisze: Na polski chyba też nie chodziłeś, bo piszesz ciurkiem jak Wisła płynie ...
jeśli chcesz się dowiedzieć na jakie przedmioty chodziłem, na jakie nie, to zapraszam na PW
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: IS-200 CHIP TUNING ?

Post autor: carsik »

Panowie, wyluzujcie. Nie ma co się napinać. Samą elektroniką w wolnnosącym silniku Toyoty to się wiele nie nawalczy. Może z 5KM się ugra, poprawi się trochę dół, tam gdzie fabryka z racji ekologii go zubożyła ale nawet dupohamownia ma problem z wyczuciem różnicy. Gra kompletnie nie warta świeczki. Jak kolega Link napisał, potrzeba więcej powietrza w silniku abo wykrzesać z niego więcej momentu. Bez wspomagacza szkoda zachodu.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości