IS-200 CHIP TUNING ?
- andrej7
- Lex Driver
- Posty: 342
- Rejestracja: 13 sty 2011, o 13:49
- Model Lexusa: IS 200, GS430 MkIII
- Skąd:: Tu i tam.
- Kontakt:
Re: IS-200 CHIP TUNING ?
Ale tak poważnie to czerwone zaciski skracają drogę hamowania o 20%
W Is można co najwyżej przewieźć parę CHIP, ale osiągów nie poprawi za groma
W Is można co najwyżej przewieźć parę CHIP, ale osiągów nie poprawi za groma
W poszukiwaniu mocy...
- prosperopro
- Lex Driver
- Posty: 599
- Rejestracja: 10 sty 2011, o 20:08
- Model Lexusa: LS400 UCF11
- Lokalizacja: Lublin
Re: IS-200 CHIP TUNING ?
nie widze sensu komentowania dalej niech ktos wrzuci do kosza badz zamknie dla potomnych zeby nikt nie probowal chipowac jednostek wolnossacych
"Coś co jest teraz jest gorsze niż było"
"Proste sa dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
"samochody sa na benzyne. na olej napedowy jezdza traktory i ciezarowki, a na gazie gotuje sie obiad. tyle w tym temacie."
TOYOTA LEXUS LS400 ®
"Proste sa dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
"samochody sa na benzyne. na olej napedowy jezdza traktory i ciezarowki, a na gazie gotuje sie obiad. tyle w tym temacie."
TOYOTA LEXUS LS400 ®
- forest
- Lex Master
- Posty: 3692
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:09
- Model Lexusa: stanced VIP
- Skąd:: WeST
- Kontakt:
Re: IS-200 CHIP TUNING ?
wg. dowodu rejestr. mogę załadować aż 4 CHIPy.... mega zajefajny modandrej7 pisze:W Is można co najwyżej przewieźć parę CHIP
SC430 '2002
-
- Lex user
- Posty: 27
- Rejestracja: 10 sie 2012, o 22:08
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: Giżycko
- Kontakt:
Re: IS-200 CHIP TUNING ?
tzn. nie ma sensu ruszac fabrycznych map?
- LinkPL
- Lex Maniak
- Posty: 793
- Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:59
- Model Lexusa: RX 500h
- Skąd:: Iłża
- Kontakt:
Re: IS-200 CHIP TUNING ?
Pominę fakt, że jeśli pytacie o takie rzeczy to albo nie chodziliście do szkoły, albo spaliście na lekcjach ... a już na pewno nie macie zielonego pojęcia o mechanice ...bong0 pisze:tzn. nie ma sensu ruszac fabrycznych map?
W silniku wolnossącym nie ma sensu - dlaczego ??
Bo nie jesteś w stanie regulować dopływu powietrza do silnika ... masz tylko przepustnicę, która podaje reguluje, ale nie masz niczego czym mógłbyś znacząco zwiększyć ciśnienie napływu powietrza do kolektora ssącego. (nie zaczynajcie histerii na temat filtrów stożkowych). Oczywiście jeszcze mają znaczenie czynniki takie jak metoda wtrysku (pośredni, bezpośredni), sposób otwarcia zaworów ssących i wydechowych (v-tec, vvti ...), wietrzenie silnika (ilość zaworów na cylinder, układ wydechowy). Mają one wpływ na moc silnika, ale nie tak znaczący jak wymuszenie większego ciśnienia w komorze spalania (słyszałem kiedyś mit, o tym, że planowanie głowicy znacząco zmniejsza komorę spalania i silnik po takim zabiegu robi się mocniejszy ... osobiście tego nie odczułem).
Ogólnie zasada jest: więcej powietrza -> więcej paliwa -> większe ciśnienie spalania -> więcej mocy przy wybuchu.
Istnieje 2 sposoby aby dobijać to ciśnienie do komory spalania.
1. Turbosprężarka + ewentualny dodatek w postaci intercoolera
2. Kompresor
Bardzo fajny filmik, ale jeśli mieliście problemy ze szkołą, to domyślam się, że z językiem pogańskim również ...
https://www.youtube.com/watch?v=MGdg2Fd2WQY
Oba rozwiązania posiadają swoje wady i zalety o których nie będę się rozpisywał, ponieważ jeśli nie chodziliście na fizykę, to lepiej już sobie tym głowy nie zawracajcie. A jeśli jesteście uparci to poczytajcie trochę o zwiększaniu mocy silników spalinowych, wtedy zrozumiecie dlaczego nie warto grzebać w oryginalnych mapach silników wolnossących. Pewnie tam dało by radę coś wydusić, ale najpierw poprawić dolot, wydech, może pogrzebać przy zaworze vvti i wtedy jakieś tam nowe konie by pewnie odkrył, ale ich ilość nie będzie adekwatna do nakładów ...
Pozdrawiam
Link
How far We can go ...
-
- Lex user
- Posty: 168
- Rejestracja: 5 paź 2010, o 12:48
- Model Lexusa: :)
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: IS-200 CHIP TUNING ?
jednak nie pominales... nie wiem do jakiej szkoły Ty chodziles, ale u mnie, ani na Polskim, ani na matematyce nie mówili nic o mapach a tym bardziej o mechaniceLinkPL pisze:Pominę fakt, że jeśli pytacie o takie rzeczy to albo nie chodziliście do szkoły, albo spaliście na lekcjach ... a już na pewno nie macie zielonego pojęcia o mechanice ...
w kolko piszesz o szkole... masz z tym jakiś kompleks? nie w każdej szkole ucza tego samego
vtec panie uczonyLinkPL pisze:v-tec,
może cos tam wiesz, może nie, może skopiowales z Wikipedii, nie wnikam, ale można udzielać odpowiedzi w trochę bardziej kluturalny sposób, nie dajesz dobrego przykładu...
pozdrawiam
- LinkPL
- Lex Maniak
- Posty: 793
- Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:59
- Model Lexusa: RX 500h
- Skąd:: Iłża
- Kontakt:
Re: IS-200 CHIP TUNING ?
Jeśli nie masz nic w temacie do napisania, to sobie daruj ... Wyjaśniłem o co chodzi najlepiej jak umiałem, jeśli masz jakieś pytania, proszę bardzo, chętnie udzielę odpowiedzi.Narf pisze:jednak nie pominales... nie wiem do jakiej szkoły Ty chodziles, ale u mnie, ani na Polskim, ani na matematyce nie mówili nic o mapach a tym bardziej o mechaniceLinkPL pisze:Pominę fakt, że jeśli pytacie o takie rzeczy to albo nie chodziliście do szkoły, albo spaliście na lekcjach ... a już na pewno nie macie zielonego pojęcia o mechanice ...
w kolko piszesz o szkole... masz z tym jakiś kompleks? nie w każdej szkole ucza tego samegovtec panie uczonyLinkPL pisze:v-tec,
może cos tam wiesz, może nie, może skopiowales z Wikipedii, nie wnikam, ale można udzielać odpowiedzi w trochę bardziej kluturalny sposób, nie dajesz dobrego przykładu...
pozdrawiam
Fizyki w szkole nie było, to nie mój problem. Potraktuj mojego posta jako motywację, że jak już piszesz o czymś i myślisz, to poszukaj wiedzy w internecie albo kup sobie książkę jakiegoś mądrego gościa i będziesz wiedział jak działa silnik spalinowy. Chciałbyś coś ogarnąć przy samochodzie to zaczynasz od młotka i śrubokręta z pustką w głowie ??
Na polski chyba też nie chodziłeś, bo piszesz ciurkiem jak Wisła płynie ...
Pozdrawiam
Link
How far We can go ...
-
- Lex user
- Posty: 168
- Rejestracja: 5 paź 2010, o 12:48
- Model Lexusa: :)
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: IS-200 CHIP TUNING ?
jak ktoś czegos nie wie, pyta na forum, od tego wlasnie to jest... żeby uzyskac informacje, dzielic się nimi, pomagać sobie wzajemnie. jesteśmy tu, bo cos nas łaczy... nie wiem po co piszesz cos o szkole i o tym kto jakie pojecie ma o mechanice... chcesz pokazac ze masz większe? może masz, a może nieLinkPL pisze: Potraktuj mojego posta jako motywację, że jak już piszesz o czymś i myślisz, to poszukaj wiedzy w internecie albo kup sobie książkę jakiegoś mądrego gościa i będziesz wiedział jak działa silnik spalinowy.
nie wiem, pytam. wiem, odpowiadam, pomagam. proste.
jeśli chcesz się dowiedzieć na jakie przedmioty chodziłem, na jakie nie, to zapraszam na PWLinkPL pisze: Na polski chyba też nie chodziłeś, bo piszesz ciurkiem jak Wisła płynie ...
-
- Lex Master
- Posty: 1051
- Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: GT4 Warszawa
- Kontakt:
Re: IS-200 CHIP TUNING ?
Panowie, wyluzujcie. Nie ma co się napinać. Samą elektroniką w wolnnosącym silniku Toyoty to się wiele nie nawalczy. Może z 5KM się ugra, poprawi się trochę dół, tam gdzie fabryka z racji ekologii go zubożyła ale nawet dupohamownia ma problem z wyczuciem różnicy. Gra kompletnie nie warta świeczki. Jak kolega Link napisał, potrzeba więcej powietrza w silniku abo wykrzesać z niego więcej momentu. Bez wspomagacza szkoda zachodu.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości