Adaptive Cruise Control

Rozmowy na tematy nie koniecznie związane z marką lub motoryzacją

Adaptive Cruise Control

Postprzez Ralfx » 21 gru 2010, o 00:05

Adaptacyjny tempomat to całkiem fajna zabawka :) Wymęczyłem tę pracę :) a męczarnia była bo ze mną tak jest że jak trzeba napisać więcej niż 2 strony własnymi słowami to pojawia się duży problem :biggrin2:
Pewnie zostanę uwalony za jakieś błędy merytoryczne, tak więc jak juz będę wiedział gdzie one są to wrzucę poprawione :D Starałem się pisać językiem w miare możliwości prostym. Myślę że nie będziecie mieli problemów ze zrozumieniem :)
Załączniki
ACC.docx
Adaptive Cruise Control
(1.03 MiB) Pobrane 487 razy
Avatar użytkownika
Ralfx
Lex Master
 
Posty: 1556
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Adaptive Cruise Control

Postprzez dS » 21 gru 2010, o 09:57

"auto testowe zostało skasowane"
"bo nic nie zastąpi kierowcy z mózgiem."
Nie za luźny styl wypowiedzi ?

A jak zachowuje się to ACC w warunkach zimowych kiedy istnieje prawdopodobieństwo śliskiej nawierzchni? Czy ten system bierze jakąś poprawkę na utrzymywaną odległość między pojazdami? Bo przecież droga hamowania nie jest taka sama.
Avatar użytkownika
dS
Lex Master
 
Posty: 2967
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wołomin

Re: Adaptive Cruise Control

Postprzez tomekb » 21 gru 2010, o 15:51

a w zime ja mam pytanie inne czy czujniki nie ulegaja oblodzeniu ??
Avatar użytkownika
tomekb
Lex Master
 
Posty: 2695
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:07
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin

Re: Adaptive Cruise Control

Postprzez Ralfx » 21 gru 2010, o 19:10

dS napisał(a):"auto testowe zostało skasowane"
"bo nic nie zastąpi kierowcy z mózgiem."
Nie za luźny styl wypowiedzi ?

A jak zachowuje się to ACC w warunkach zimowych kiedy istnieje prawdopodobieństwo śliskiej nawierzchni? Czy ten system bierze jakąś poprawkę na utrzymywaną odległość między pojazdami? Bo przecież droga hamowania nie jest taka sama.


To nie praca inżynierska, mogę sobie pozwolić na troche luzu :D potrzebowałem wstępu i zakończenia żeby to miała spójną całość.

Niestety nie miałem czasu żeby sie wybrać na jazdy testowe i posprawdzać jak to sie zachowuje na śliskim ale zakładam najbardziej prawdopodobną opcję czyli że zadziała wtedy system ABS który tutaj pracuje niezależnie od ACC więc jeśli ACC mu każe deptać to ABS na to nie pozwoli, reakcja będzie identyczna jak by to pedał wciskał kierowca. Chyba gdzies o tym wspomniałem nawet.

tomekb napisał(a):a w zime ja mam pytanie inne czy czujniki nie ulegaja oblodzeniu ??


Laserowe mają problem jeśli się chociażby zabrudzą, radary jednak, radzą sobie z takimi przeciwnościami losu jak śnieg, deszcz, lód i zabrudzenia. Jednakże myślę że z tym lodem to tez jednak do pewnego stopnia. Niestety informacji zbyt szczegółowych jest bardzo mało i większośc pracy to zlepek kilku źródeł + moja własna interpretacja schematów tak więc wszystko co mówię mozna traktować z przymrużeniem oka :D
Avatar użytkownika
Ralfx
Lex Master
 
Posty: 1556
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Adaptive Cruise Control

Postprzez dS » 22 gru 2010, o 00:33

myślałem że jeśli np jest ujemna temp to radar zwiększa utrzymywany dystans, bo droga hamowania na drodze śliskiej jest zdecydowanie dłuższa
Avatar użytkownika
dS
Lex Master
 
Posty: 2967
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wołomin

Re: Adaptive Cruise Control

Postprzez Ralfx » 22 gru 2010, o 02:58

Myślę że jeśli inzynierowie wpadli na to a myślę że w wielu markach mogło tak być system bierze poprawkę jakąś na temperature i warunki drogowe i może modyfikować swoje działanie. Jedkaże chciałbym zauważyć że Ty sam ustawiasz odstęp w sekundach za poprzedzającym Cię samochodem. Czyli ustawiasz np. 2s to masz przy 100kmh koło 55m. Zauważ że jeśli samochód jedzie przed Tobą z tą samą prędkością to zazwyczaj ma tę podobną drogę hamowania do zrobienia więc odstęp 2s jest już całkiem wystarczający a czas reakcji systemu to ułamki sekundy tak więc hamujecie identycznie.
Avatar użytkownika
Ralfx
Lex Master
 
Posty: 1556
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Adaptive Cruise Control

Postprzez janasek » 22 gru 2010, o 09:28

No właśnie droga podobna może być różnica od kilkunastu cm do nawet kilkunastu metrów. A ułamek sekundy w zadziałaniu systemu objawia się kilkoma a nawet kilkunastoma dodatkowymi metrami hamowania. Sumując może to być nawet połowa z tych 55 m hamowania czyli bardzo dużo.

Mnie się wydaje że sam system aż tak inteligentny nie jest aby brał pod uwagę dodatkowy czynnik w postacji temperatury. Chociaż byłoby to z pewnością sensowne.

Pozdro
Avatar użytkownika
janasek
Lex Master
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 15:21
Lokalizacja: Poznań
Model Lexusa: SC 400


Powrót do Na każdy temat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości