Adaptive Cruise Control

Rozmowy na tematy nie koniecznie związane z marką lub motoryzacją
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ralfx
Lex Master
Posty: 1547
Rejestracja: 3 paź 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Adaptive Cruise Control

Post autor: Ralfx »

Adaptacyjny tempomat to całkiem fajna zabawka :) Wymęczyłem tę pracę :) a męczarnia była bo ze mną tak jest że jak trzeba napisać więcej niż 2 strony własnymi słowami to pojawia się duży problem :biggrin2:
Pewnie zostanę uwalony za jakieś błędy merytoryczne, tak więc jak juz będę wiedział gdzie one są to wrzucę poprawione :D Starałem się pisać językiem w miare możliwości prostym. Myślę że nie będziecie mieli problemów ze zrozumieniem :)
Załączniki
ACC.docx
Adaptive Cruise Control
(1.03 MiB) Pobrany 660 razy
Obrazek Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
Awatar użytkownika
dS
Lex Master
Posty: 2932
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Wołomin
Kontakt:

Re: Adaptive Cruise Control

Post autor: dS »

"auto testowe zostało skasowane"
"bo nic nie zastąpi kierowcy z mózgiem."
Nie za luźny styl wypowiedzi ?

A jak zachowuje się to ACC w warunkach zimowych kiedy istnieje prawdopodobieństwo śliskiej nawierzchni? Czy ten system bierze jakąś poprawkę na utrzymywaną odległość między pojazdami? Bo przecież droga hamowania nie jest taka sama.
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
tomekb
Lex Master
Posty: 2643
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Kontakt:

Re: Adaptive Cruise Control

Post autor: tomekb »

a w zime ja mam pytanie inne czy czujniki nie ulegaja oblodzeniu ??
Awatar użytkownika
Ralfx
Lex Master
Posty: 1547
Rejestracja: 3 paź 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Adaptive Cruise Control

Post autor: Ralfx »

dS pisze:"auto testowe zostało skasowane"
"bo nic nie zastąpi kierowcy z mózgiem."
Nie za luźny styl wypowiedzi ?

A jak zachowuje się to ACC w warunkach zimowych kiedy istnieje prawdopodobieństwo śliskiej nawierzchni? Czy ten system bierze jakąś poprawkę na utrzymywaną odległość między pojazdami? Bo przecież droga hamowania nie jest taka sama.
To nie praca inżynierska, mogę sobie pozwolić na troche luzu :D potrzebowałem wstępu i zakończenia żeby to miała spójną całość.

Niestety nie miałem czasu żeby sie wybrać na jazdy testowe i posprawdzać jak to sie zachowuje na śliskim ale zakładam najbardziej prawdopodobną opcję czyli że zadziała wtedy system ABS który tutaj pracuje niezależnie od ACC więc jeśli ACC mu każe deptać to ABS na to nie pozwoli, reakcja będzie identyczna jak by to pedał wciskał kierowca. Chyba gdzies o tym wspomniałem nawet.
tomekb pisze:a w zime ja mam pytanie inne czy czujniki nie ulegaja oblodzeniu ??
Laserowe mają problem jeśli się chociażby zabrudzą, radary jednak, radzą sobie z takimi przeciwnościami losu jak śnieg, deszcz, lód i zabrudzenia. Jednakże myślę że z tym lodem to tez jednak do pewnego stopnia. Niestety informacji zbyt szczegółowych jest bardzo mało i większośc pracy to zlepek kilku źródeł + moja własna interpretacja schematów tak więc wszystko co mówię mozna traktować z przymrużeniem oka :D
Obrazek Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
Awatar użytkownika
dS
Lex Master
Posty: 2932
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Wołomin
Kontakt:

Re: Adaptive Cruise Control

Post autor: dS »

myślałem że jeśli np jest ujemna temp to radar zwiększa utrzymywany dystans, bo droga hamowania na drodze śliskiej jest zdecydowanie dłuższa
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
Awatar użytkownika
Ralfx
Lex Master
Posty: 1547
Rejestracja: 3 paź 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Adaptive Cruise Control

Post autor: Ralfx »

Myślę że jeśli inzynierowie wpadli na to a myślę że w wielu markach mogło tak być system bierze poprawkę jakąś na temperature i warunki drogowe i może modyfikować swoje działanie. Jedkaże chciałbym zauważyć że Ty sam ustawiasz odstęp w sekundach za poprzedzającym Cię samochodem. Czyli ustawiasz np. 2s to masz przy 100kmh koło 55m. Zauważ że jeśli samochód jedzie przed Tobą z tą samą prędkością to zazwyczaj ma tę podobną drogę hamowania do zrobienia więc odstęp 2s jest już całkiem wystarczający a czas reakcji systemu to ułamki sekundy tak więc hamujecie identycznie.
Obrazek Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
Awatar użytkownika
janasek
Lex Master
Posty: 1516
Rejestracja: 3 paź 2010, o 15:21
Model Lexusa: SC 400
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Adaptive Cruise Control

Post autor: janasek »

No właśnie droga podobna może być różnica od kilkunastu cm do nawet kilkunastu metrów. A ułamek sekundy w zadziałaniu systemu objawia się kilkoma a nawet kilkunastoma dodatkowymi metrami hamowania. Sumując może to być nawet połowa z tych 55 m hamowania czyli bardzo dużo.

Mnie się wydaje że sam system aż tak inteligentny nie jest aby brał pod uwagę dodatkowy czynnik w postacji temperatury. Chociaż byłoby to z pewnością sensowne.

Pozdro
Luxusem jadę... :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości