IS200/300 do driftu?
- Ralfx
- Lex Master
- Posty: 1547
- Rejestracja: 3 paź 2010, o 03:56
- Model Lexusa: GS430
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: IS200/300 do driftu?
Też dodam swoje trzy grosze.
Ja zapewne jestem ostatnią osobą która powinna odradzać zakup Lexusa do nauki driftu. Jednakże to byłby brak nauki na własnych błedach. Dlatego ja rozpisze to w wadach i zaletach
- - - WADY Lexusa do nauki driftu - - -
1. Kiepszki kąt skrętu. W drifcie masz najważniejszy skręt kół i przeniesienie napędu. W IS300 masz wielowahacz, który nie mówię że jest zły ale dużo skrętu kół na nim nie zrobisz "domowymi metodami" . A coś takiego jak wisefab nie jest dostępne dla IS300.
2. Kiepska dostępność części jak coś sie zepsuje powoduje duże przestoje
3. Kasę na części w porównaniu do np. BMW liczy się najoptymistyczniej x 150%
4. Brak ogólnodostępnego know how.
5. większa masa auta i większa średnica kół powoduje że 220KM w IS będzie porównywalne ze 170KM w BMW E30.
+ + + Zalety + + +
1. Ciutkę większy i cięższy samochód jest wbrew pozorom łatwiejszy do nauki. Więcej balansu masą i mniej narwany w prowadzeniu.
2. Projekt orginalny dlatego + za odwagę
3. Auto dużo solidniejsze od jakiejkolwiek bawarki. Bywało tak że wybebeszone, e30 bez klatki się po prostu po 2 latach rozjeżdżały i były ponad 1cm szpary w drzwiach O silników chyba nie ma co porównywać każdy wie że 2JZ i 1UZ najlepsze (nawet właściciele bmw )
Jeśli miał bym osobiście doradzać na doświadczeniu które zdobyłem na własnej skórze to jednak moja rada - kupić BMW gotowe przygotowane do amatorskiego driftu za 10-12k zobaczyć czy jak się w tym odnajduje. Dopiero potem jeżdżąc BMW budować sobie równolegle porządne auto (np. właśnie IS200) robiąc to jak należy. Ja zacząłem od dupy strony i żałuję.
Najpierw się auto wybebesza, usuwa wygłuszenia, wspawuje klatke i maluje. Następnie modzi się zawias i geometrię a na koniec pakuje się silnik i składa deskę rozdzielczą i całą elektrykę. Przy takiej kolejności nie robi się tych samych kosztów 2x, nie traci czasu i wszystko jest zrobione na tip top.
Każdy ma zapewne inne doświadczenia ale Grzegorz tutaj dąży do popełnienia identycznych błedów jak ja.
Ja zapewne jestem ostatnią osobą która powinna odradzać zakup Lexusa do nauki driftu. Jednakże to byłby brak nauki na własnych błedach. Dlatego ja rozpisze to w wadach i zaletach
- - - WADY Lexusa do nauki driftu - - -
1. Kiepszki kąt skrętu. W drifcie masz najważniejszy skręt kół i przeniesienie napędu. W IS300 masz wielowahacz, który nie mówię że jest zły ale dużo skrętu kół na nim nie zrobisz "domowymi metodami" . A coś takiego jak wisefab nie jest dostępne dla IS300.
2. Kiepska dostępność części jak coś sie zepsuje powoduje duże przestoje
3. Kasę na części w porównaniu do np. BMW liczy się najoptymistyczniej x 150%
4. Brak ogólnodostępnego know how.
5. większa masa auta i większa średnica kół powoduje że 220KM w IS będzie porównywalne ze 170KM w BMW E30.
+ + + Zalety + + +
1. Ciutkę większy i cięższy samochód jest wbrew pozorom łatwiejszy do nauki. Więcej balansu masą i mniej narwany w prowadzeniu.
2. Projekt orginalny dlatego + za odwagę
3. Auto dużo solidniejsze od jakiejkolwiek bawarki. Bywało tak że wybebeszone, e30 bez klatki się po prostu po 2 latach rozjeżdżały i były ponad 1cm szpary w drzwiach O silników chyba nie ma co porównywać każdy wie że 2JZ i 1UZ najlepsze (nawet właściciele bmw )
Jeśli miał bym osobiście doradzać na doświadczeniu które zdobyłem na własnej skórze to jednak moja rada - kupić BMW gotowe przygotowane do amatorskiego driftu za 10-12k zobaczyć czy jak się w tym odnajduje. Dopiero potem jeżdżąc BMW budować sobie równolegle porządne auto (np. właśnie IS200) robiąc to jak należy. Ja zacząłem od dupy strony i żałuję.
Najpierw się auto wybebesza, usuwa wygłuszenia, wspawuje klatke i maluje. Następnie modzi się zawias i geometrię a na koniec pakuje się silnik i składa deskę rozdzielczą i całą elektrykę. Przy takiej kolejności nie robi się tych samych kosztów 2x, nie traci czasu i wszystko jest zrobione na tip top.
Każdy ma zapewne inne doświadczenia ale Grzegorz tutaj dąży do popełnienia identycznych błedów jak ja.
Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
- GrzegorzPPP
- Lex user
- Posty: 168
- Rejestracja: 29 lip 2012, o 20:41
- Model Lexusa: LS400 UCF20
- Skąd:: Siedlce
- Kontakt:
Re: IS200/300 do driftu?
Temat się ożywił, a więc dobrze
Teraz małe sprostowanie, pieniędzy na projekt będzie zapewne więcej niż 30k Część rzeczy będę się starał robić sam, jednak wiadomo że profi przeróbki komuś będę zlecał, mam u siebie na wiosce profi tunera, tylko nie wiem jak z przygotowaniem aut do driftu czy się podejmuje.
Póki co kupiłem auto za 7k, co przy sprzedaży części z niego (najbogatsza wersja) wyjdzie mi naprawdę tanio
Dzięki wszystkim za opinie, szczególnie te krytyczne, bardzo cenię sobie szczerych ludzi i to że potrafią o tym powiedzieć. Daliście mi trochę do myślenia, ale jestem strasznie upartym gościem i zostaję przy Lexie Zdaję sobie sprawę, że to będzie męka cokolwiek zrobić, jednak chęć posiadania czegoś oryginalnego jest większa
Teraz tylko byłbym wdzięczny za pomoc co robić krok po kroku.
Według mnie to ma wyglądać tak:
1. Wyklepanie auta (mam po małym dzwonku)
2. Zaspawanie mostu
3. Na jakich felgach zaczynać Mam oryginalne Lexusa 17" i szczerze mówiąc zostałbym przy nich ze względu na wytrzymałość (muszą wytrzymać strzał w krawężnik). Opony chyba nie będą grały różnicy czy założę na 16" 205 czy na 17" 215. Jeśli się mylę to doradźcie
I narazie do kwietnia to wszystko (w związku z charakterem pracy nie będę miał czasu)
Później planuję
Wywalić całe wnętrze
Założyć sprężyny najtwardsze
Wspawać klatkę
Na ten rok to wszystko.
U ruskich bardzo dużo jeździ Toyot i Lexusów w drifcie i wg mnie tam mają najlepsze projekty, więc ja też liczę że jest szansa na udane zakończenie
Teraz małe sprostowanie, pieniędzy na projekt będzie zapewne więcej niż 30k Część rzeczy będę się starał robić sam, jednak wiadomo że profi przeróbki komuś będę zlecał, mam u siebie na wiosce profi tunera, tylko nie wiem jak z przygotowaniem aut do driftu czy się podejmuje.
Póki co kupiłem auto za 7k, co przy sprzedaży części z niego (najbogatsza wersja) wyjdzie mi naprawdę tanio
Dzięki wszystkim za opinie, szczególnie te krytyczne, bardzo cenię sobie szczerych ludzi i to że potrafią o tym powiedzieć. Daliście mi trochę do myślenia, ale jestem strasznie upartym gościem i zostaję przy Lexie Zdaję sobie sprawę, że to będzie męka cokolwiek zrobić, jednak chęć posiadania czegoś oryginalnego jest większa
Teraz tylko byłbym wdzięczny za pomoc co robić krok po kroku.
Według mnie to ma wyglądać tak:
1. Wyklepanie auta (mam po małym dzwonku)
2. Zaspawanie mostu
3. Na jakich felgach zaczynać Mam oryginalne Lexusa 17" i szczerze mówiąc zostałbym przy nich ze względu na wytrzymałość (muszą wytrzymać strzał w krawężnik). Opony chyba nie będą grały różnicy czy założę na 16" 205 czy na 17" 215. Jeśli się mylę to doradźcie
I narazie do kwietnia to wszystko (w związku z charakterem pracy nie będę miał czasu)
Później planuję
Wywalić całe wnętrze
Założyć sprężyny najtwardsze
Wspawać klatkę
Na ten rok to wszystko.
U ruskich bardzo dużo jeździ Toyot i Lexusów w drifcie i wg mnie tam mają najlepsze projekty, więc ja też liczę że jest szansa na udane zakończenie
- dS
- Lex Master
- Posty: 2932
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:30
- Model Lexusa: GS430
- Skąd:: Wołomin
- Kontakt:
Re: IS200/300 do driftu?
Przy mocnym uderzeniu żadna felga ci nie przeżyje spotkania z krawężnikiem.
Jeśli pod maską nadal siedzi seria to opona powinna być jak najwęższa aby auto dało radę utrzymać poślizg na 2 -3 biegu. Przy szerszej oponie dość szybko będzie cię prostowało.
Na wymianę sprężyn nie trać kasy, albo od razy wsadź gwint albo zostań przy serii.
Jeśli pod maską nadal siedzi seria to opona powinna być jak najwęższa aby auto dało radę utrzymać poślizg na 2 -3 biegu. Przy szerszej oponie dość szybko będzie cię prostowało.
Na wymianę sprężyn nie trać kasy, albo od razy wsadź gwint albo zostań przy serii.
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
- Ralfx
- Lex Master
- Posty: 1547
- Rejestracja: 3 paź 2010, o 03:56
- Model Lexusa: GS430
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: IS200/300 do driftu?
Popieram Sławka, olej sprężyny, jak nei masz kasy na gwint to poczekaj bo i tak bedziesz musiał kupić. Zorientuj się w temacie zamówienia grupowego na zawieszenia BC racing. Mają tam zawias do driftu do IS300 w rozsądnych pieniądzach. Podobno pare aut w polskim drifcie na tym jeździ więc chyba złe nie jest. Ja mam D2 Racing Drift za 4500zł jestem zadowolony ale tanie nie było
Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
-
- Lex Master
- Posty: 2499
- Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Pol
- Kontakt:
Re: IS200/300 do driftu?
Jak zostajesz przy ISku to tak jak chłopaki mówią olej sprężyny bo to jest dobre na drogę, zbieraj kaskę na gwint, most zaspawaj...
Felg szukałbym jak najlżejszych i mocnych. Może być 16ka i 17ka ale wąskie gumki, nie doczytałem czy dyfer masz od automatu ale jeżeli nie to zakup taki ze wzgledu na przełożenia. Ewentualnie zrób taki piękny myk wymagający czasu i poszukiwań tzn. Altezza/Gita w jednej z wersji miały przełożenie dyfra 4,3 a to dałoby już fajną zabawę. Możesz przeszperać angielski net ewentualnie sprawdzić ile kosztowałby temat oficjalną drogą ze wszystkimi zniżkami. Szukaj też JP/Tajlandia itp...
Taaaaak na szybko znalazłem tylko cena z dupy wzięta
http://www.ebay.com/itm/JDM-TOYOTA-ALTE ... fa&vxp=mtr
Felg szukałbym jak najlżejszych i mocnych. Może być 16ka i 17ka ale wąskie gumki, nie doczytałem czy dyfer masz od automatu ale jeżeli nie to zakup taki ze wzgledu na przełożenia. Ewentualnie zrób taki piękny myk wymagający czasu i poszukiwań tzn. Altezza/Gita w jednej z wersji miały przełożenie dyfra 4,3 a to dałoby już fajną zabawę. Możesz przeszperać angielski net ewentualnie sprawdzić ile kosztowałby temat oficjalną drogą ze wszystkimi zniżkami. Szukaj też JP/Tajlandia itp...
Taaaaak na szybko znalazłem tylko cena z dupy wzięta
http://www.ebay.com/itm/JDM-TOYOTA-ALTE ... fa&vxp=mtr
- GrzegorzPPP
- Lex user
- Posty: 168
- Rejestracja: 29 lip 2012, o 20:41
- Model Lexusa: LS400 UCF20
- Skąd:: Siedlce
- Kontakt:
Re: IS200/300 do driftu?
Myślę że szerokość 205 będzie odpowiednia Mogę na przód dać szersze Ma to sensledziu pisze:Felg szukałbym jak najlżejszych i mocnych. Może być 16ka i 17ka ale wąskie gumki
Ciekawa uwaga, w takim razie poszukam. Duża będzie różnica w prędkości na poszczególnych biegachledziu pisze:nie doczytałem czy dyfer masz od automatu ale jeżeli nie to zakup taki ze wzgledu na przełożenia.
-
- Lex Master
- Posty: 2499
- Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Pol
- Kontakt:
Re: IS200/300 do driftu?
Na przód daj 225/235 na tył w zależności od wyników prób.GrzegorzPPP pisze:Myślę że szerokość 205 będzie odpowiednia Mogę na przód dać szersze Ma to sensledziu pisze:Felg szukałbym jak najlżejszych i mocnych. Może być 16ka i 17ka ale wąskie gumki
Ciekawa uwaga, w takim razie poszukam. Duża będzie różnica w prędkości na poszczególnych biegachledziu pisze:nie doczytałem czy dyfer masz od automatu ale jeżeli nie to zakup taki ze wzgledu na przełożenia.
Co do prędkości na poszczególnych biegach nie wiem ale łatwość zrywania przyczepności na dyferku 4,1 vs 3,9 będzie znacząca a na 4,3 już baaardzo znacząca
- lazfroc
- Lex user
- Posty: 29
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 10:13
- Model Lexusa: IS 300 SportCross
- Skąd:: Warszawa
- Kontakt:
Re: IS200/300 do driftu?
Jest tez wersja 4,56 z TRD, na zagranicznych forach znalazlem info, ze ludzie wsadzali nawet 5,71ledziu pisze:Altezza/Gita w jednej z wersji miały przełożenie dyfra 4,3 a to dałoby już fajną zabawę. Możesz przeszperać angielski net ewentualnie sprawdzić ile kosztowałby temat oficjalną drogą ze wszystkimi zniżkami. Szukaj też JP/Tajlandia itp...
Taaaaak na szybko znalazłem tylko cena z dupy wzięta
http://www.ebay.com/itm/JDM-TOYOTA-ALTE ... fa&vxp=mtr
- GrzegorzPPP
- Lex user
- Posty: 168
- Rejestracja: 29 lip 2012, o 20:41
- Model Lexusa: LS400 UCF20
- Skąd:: Siedlce
- Kontakt:
Re: IS200/300 do driftu?
Szukając części do wyklepania drugiego ISa, jednak zdałem sobie sprawę, że IS200 z moim budżetem jest bez sensu, więc sprzedałem auto.
Mieliście, rację, trzeba rozpocząć poszukiwania E36
Jakieś rady jak kupić dobre E36 w niedużych pieniądzach?
Mieliście, rację, trzeba rozpocząć poszukiwania E36
Jakieś rady jak kupić dobre E36 w niedużych pieniądzach?
- dS
- Lex Master
- Posty: 2932
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:30
- Model Lexusa: GS430
- Skąd:: Wołomin
- Kontakt:
Re: IS200/300 do driftu?
kupuj jak najtańszą budę najlepiej z jakimś biednym silnikiem typu 1.6 lub 1.8, nawet w coupe można wyrwać za jakieś 3-3,5kafla, 2.0 150km jest zdecydowanie za słaba, 2.8 z kolej to już grube pieniądze
później swap na 1UZ i szpera
później swap na 1UZ i szpera
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości