Strona 1 z 6

IS200/300 do driftu?

: 9 lut 2013, o 10:35
autor: GrzegorzPPP
Cześć :)

Właściwie decyzja zapadła, chciałbym zbudować IS200 do driftu :) Tylko nie wiem jaką dokładnie drogę obrać.

Potrzebuję bazy, najlepiej jakiegoś rozwalonego. Obecnego auta strasznie szkoda mi na rozbijanie (buda cała niemalowana).

I tak są 3 opcje.

1. Kupić anglika i robić przekładkę (z wnętrza i tak wszystko byłoby wywalone, więc w zasadzie tylko podstawowe elementy trzeba by przełożyć)

2. Kupić w kraju jakiegoś porozbijanego IS200 z niesprawnym silnikiem i modzić.

3. Anglik IS300, przekładka + manaul

Teraz sprawa silnika. Który wybrać :?:

Myślicie że w 30 tysiącach szłoby ogarnąć taki projekt?

Narazie pytam wstępnie, jeszcze nie mam zebranej kasy, ale jestem mocno zdeterminowany :)

Re: IS200/300 do driftu?

: 9 lut 2013, o 11:05
autor: ledziu
1) Co rozumiesz przez drift? Upalanie/profi?
2) Jaki będziesz miał budżet po zakupie auta?
3) Sam dłubiesz czy zlecasz?
4) Czy masz doświadczenie w dłubaniu/driftowaniu
5) Auto ma być drogowe czy laweta i zawody?

Re: IS200/300 do driftu?

: 9 lut 2013, o 11:38
autor: lukas78
Jeśli laweta i drift to po co przekładka. :zryw:

Re: IS200/300 do driftu?

: 9 lut 2013, o 11:39
autor: GrzegorzPPP
ledziu pisze:1) Co rozumiesz przez drift? Upalanie/profi?
Raczej profi, jednak to dopiero za jakieś 3-4 lata.
ledziu pisze:2) Jaki będziesz miał budżet po zakupie auta?
Razem z autem chciałbym się wyrobić do 30tys.
ledziu pisze:3) Sam dłubiesz czy zlecasz?
Zlecam
ledziu pisze:4) Czy masz doświadczenie w dłubaniu/driftowaniu
Nie, ale chciałbym spróbować :) Ot taka odskocznia od codziennego życia
ledziu pisze:5) Auto ma być drogowe czy laweta i zawody?
Najlepiej jedno i drugie.

Re: IS200/300 do driftu?

: 9 lut 2013, o 11:53
autor: ledziu
To najpierw sprawdź czy Ci sie spodoba więc:
1) Przy 30k zapomnij o zleceniach uturbiania do wściekania.
2) Zapomnij o IS300 bo po zmianie na manuala wyczerpiesz budżet a z pałerem będzie na styk.
3) Tym bardziej zapomnij o IS200
4) Rozważ trzy opcje

a) SWAP do ISa 1UZ+manual
b) SWAP 3UZ+manual
c) olej SWAPa kup BMW e39 V8 w manualu

Wszystkie SWAPy maja to do siebie że troche trwaja i są łatwe i piekne przed rozpoczęciem prac. Polecam Ci opcje v8 ponieważ nie ma lepszego silnika do upalania amatorskiego i bardziej bezawaryjnego. 3UZ w serii daje mega fun i jest trwały.

Opcja z BMW bedzie na tyle tania że jeszcze Ci zostanie pare złoty na starter i jeździsz od zaraz kwestia wywalenia środka zaspawania mostu i ruszasz.

Jeżeli zaczniesz się interesować na poważnie tym sportem to sprzedaż pozostałości z Twojej drift machiny i pomyślisz o mozniejszych klimatach.

Re: IS200/300 do driftu?

: 9 lut 2013, o 12:05
autor: GrzegorzPPP
No właśnie BMW odpada, wiem że to byłaby najlepsza/najtańsza opcja na początek. Jednakże marka mi naprawdę nie odpowiada.

Jak nie wyjdzie profi to wystarczy mi samochód do weekendowego upalania :) Ot tak żeby zająć czymś wolny czas :)

30k wydawało mi się ok. Na auto przeznaczyłbym max. 10k. Więc zostaje 20k na przygotowania.

3UZ nie brałem pod uwagę, ale faktycznie ciekawy silnik.

Re: IS200/300 do driftu?

: 9 lut 2013, o 13:46
autor: Travis
Za 30k masz gotowe auto do driftu http://otomoto.pl/nissan-200-sx-drift-s ... 56416.html

Szkoda że nie bierzesz pod uwagę BMW bo to akurat idealny sprzęt do upalania. Z takim budżetem zastanowiłbym się nad E30 i wrzucenie do niego 3uz albo 1JZ GTE.

Re: IS200/300 do driftu?

: 9 lut 2013, o 13:54
autor: dS
Do driftu to albo V8 albo turbo. Uturbienie, tak jak ledziu pisze, tanie nie jest więc przy twoim budżecie pakowanie się w nie to słaby pomysł, bo fundusze skończą ci się zanim cokolwiek zaczniesz robić. Dlatego lepszym rozwiązaniem jest V8 , a jak V8 to 1UZ. 3UZ może ma nieco więcej mocy ale jest sporo droższy w zakupie, a te 30KM więcej aż takiej różnicy nie robi.

Re: IS200/300 do driftu?

: 9 lut 2013, o 14:06
autor: GrzegorzPPP
No cóż padło na Lexusa i musi być Lexus :) Lubię dobrze się czuć w samochodzie, a poza tym zbyt dużo ich nie jeździ w drifcie :)

1UZ fakt jest tańszy, ale 3UZ byłby jednak sporo młodszy :) Teraz tylko jak wygląda sprawa ze skrzynią manualną? Robił już ktoś taki projekt?

Re: IS200/300 do driftu?

: 9 lut 2013, o 14:22
autor: dS
Ale jakie ma znaczenie wiek silnika? Liczy się jego stan faktyczny a nie to ile ma lat. Powiedział bym nawet że to starsze silniki są lepsze bo były budowane w oparciu o większy margines błędu. Dobrze to widać np w grubości korb w UZtach, to właśnie w najstarszych wersjach są najgrubsze a więc i ich wytrzymałość jest największa.

ze skrzyniami nie ma większego problemu, możesz podłączyć praktycznie wszystko co byś chciał, oczywiście będą potrzebne jakieś przeróbki ale to raczej najmniejszy kłopot
możesz podłączyć go typowych skrzynek Toyoty czyli W58, R154
nasz forumowy kolega podłączył 1uz z seryjną skrzynią z s13 http://lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=102&t=2848
w mojej okolicy osobnik pakuje 1uz do E30