IS 220 wysokie obroty na postoju

Naprawa, usterki, porady, spostrzeżenia. Wszystko co dotyczy silników Diesla.

IS 220 wysokie obroty na postoju

Postprzez uspcomp » 3 lip 2015, o 07:45

Witam,
Kupiłem Lexa i po zrobieniu dużego przeglądu i wycięciu DPF-a /spalanie na poziomie 10-11 l/ nadal mam coś nie tak? czasami obroty na postoju wzrastają powyżej 1 k, a pomimo emeryckiego stylu spalanie pomimo tego, że spadło dalej jest na poziomie około 8-9 l. W jaki sposób macie niższe spalanie ? toć to porażka ten silnik, mój poprzedni na automacie spalał 7 l. Można prosić o sugestie co jeszcze zrobić, przepływka przeczyszczona, egr raczej czysty /nie był zarośnięty i tylko lekko osmolony/, a po podpięciu do kompa nie wykazuje żadnych błędów. Wybieram się na urlop i zastanawiam się nad sensem kupna lexusa, ostatecznie nie daje tak dużo aby tolerować takie koszta eksploatacji, żal bo ostatecznie fajny i dość rzadki samochód i jeżeli nie okiełznam spalania to się go pozbędę.

pozdrawiam
Janusz
uspcomp
Lex user
 
Posty: 49
Dołączył(a): 7 cze 2015, o 12:00
Model Lexusa: IS 300H
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: warmia

Re: IS 220 wysokie obroty na postoju

Postprzez darokomadwa » 3 lip 2015, o 08:00

Witam.
Z tego co zauważyłem u mnie po 2 latach eksploatacji to ten silnik naprawdę nie należy do oszczędnych. Z fabrycznym dpf-em u mnie spalanie przy oszczędnej jeździe w cyklu mieszanym w okolicach 6,5 - 7l (mierzone na stacji benzynowej "od korka do korka" bo wskaźnik w samochodzie zawyża o ok. 0,4l).
Co do obrotów na biegu jałowym powyżej 1000 obr/min o których piszesz, to sprawdź czy taka sytuacja ma miejsce przy wyłączonym nawiewie wentylacji. Jeżeli obroty będą na właściwym poziomie to wszystko jest ok, po prostu kiedy silnik jest zimny, a ustawisz ogrzewanie na np.21 st.C wtedy automatycznie obroty wzrastają do ok. 1200. Pozdrawiam.
darokomadwa
Lex user
 
Posty: 31
Dołączył(a): 17 lis 2013, o 13:49
Model Lexusa: IS mkII
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole

Re: IS 220 wysokie obroty na postoju

Postprzez Litwin » 3 lip 2015, o 08:06

8-9l dla IS220d jest nawet pardzo dobze w mieście. Mniej będziesz miał tylko w trasie. Wogóle IS220d jest 1 wielka porażka. Motor jest gów... Toyota przyznała, że ten motor jest paskudny i zdjęli go z produkcji. Dwumas pada jak szalony, a jest piekielnie drogi. Nigdy nie zastanawiało Ciebie, dla czego IS220d jest prawie w połowe taniej, niż IS250? Przynajmniej na litwie on jest 2x taniej :)

A wysokie obroty mają wszystkie diesle Toyoty, gdy włanczasz ogrzew na zimny motor.
Avatar użytkownika
Litwin
Lex user
 
Posty: 56
Dołączył(a): 29 paź 2014, o 09:43
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wilno, Litwa

Re: IS 220 wysokie obroty na postoju

Postprzez uspcomp » 3 lip 2015, o 08:54

Co do obrotów to muszę poobserwować, nie grzeje bo u nas ciepło :-) ale może chwilowo klima tak robi, chociaż w dzień i przy 27 st.C nie podnosi obrotów. Co do ceny to masz racje kolego, istotnie benzynę znaleźć jest bardzo trudno, a szkoda bo bym na pewno kupił i to z automatem oczywiście :-).
uspcomp
Lex user
 
Posty: 49
Dołączył(a): 7 cze 2015, o 12:00
Model Lexusa: IS 300H
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: warmia

Re: IS 220 wysokie obroty na postoju

Postprzez wlaziu » 5 lip 2015, o 03:02

Spalanie masz raczej w normie. Trzeba brać poprawkę na to, że lex jest dość ciężki i waży tyle co auta konkurencji z segmentu wyżej. Siłą rzeczy więcej spali i fizyki nie oszukasz. Ale w zamian masz ciszę, tył napęd, większą sztywność nadwozia, fajne audio i inne gadżety.
Przykład: Porównywalną moc/masę ma np. Audi A6 C6 2.7 TDI 180KM i tam spalanie wychodzi nawet więcej niż w lexie. Średnie spalanie dobrze ponad 8l.
U mnie spalanie średnie jadąc równo autostradą 160 km/h na liczniku (czyli 145 realnie) to 7.9 l/100 km. Co ciekawe pierwsze 60 km pali więcej (pewnie się wtedy dpf dopala), a potem spada.
Jeśli wyciąłeś DPFa to komputer będzie ci zawyżał spalanie, bo będzie doliczał paliwo na 5-ty wtrysk, który masz emulowany i odłączony.

Jak chcesz żeby mniej palił to zaślep egr-a i zobacz wtedy. Niestety ekologia kosztuje.

W modelach 2005-2007 ponoć aktualizacja ecu pomaga. Ale ludzie zgłaszali w tych rocznikach spalanie na poziomie 10-11l i większość aut dostała ją w ramach serwisu w ASO.

Wieść niesie, że jeśli ingerowałeś w silnik (wycinka dpf) to dobrze jest odpiąć aku na minutę, co by sobie samoadaptacje zrobił (ile w tym prawdy nie wiem).
Ostatnio edytowano 5 lip 2015, o 15:53 przez wlaziu, łącznie edytowano 1 raz
wlaziu
Lex user
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2 sie 2014, o 20:58
Model Lexusa: IS 220D
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław/Rzeszów

Re: IS 220 wysokie obroty na postoju

Postprzez uspcomp » 5 lip 2015, o 08:03

Dzięki za ciekawe spostrzeżenia, aku odłączyłem oczywiście, natomiast co do egr-a czy pojawi się jakiś błąd ? w jaki sposób spowodować aby komputer zliczał paliwo realnie ? jest jakiś sposób na to, natomiast w sprawie aktualizacji, jak pojadę co serwisu to nie będą się czepiać za dpf-a ?

Jeszcze raz dziękuje za odpowiedzi, szczególnie dla ciebie wlaziu i czekam na dalsze pomysły :-)
uspcomp
Lex user
 
Posty: 49
Dołączył(a): 7 cze 2015, o 12:00
Model Lexusa: IS 300H
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: warmia

Re: IS 220 wysokie obroty na postoju

Postprzez wlaziu » 5 lip 2015, o 16:44

EGR'a można zaślepić (a właściwie zrobić bypass) i ponoć problemu nie ma.
Zaślepia się wylot gazów EGR'a taką płytką, a dolot do EGR'a łączy się z dolotem powietrza za intercoolerem.
Efektem będzie lepsza reakcja na pedał gazu, mniej odczuwalna turbo dziura i lepsza wydajność (mniejsze spalanie) przy niskim-średnim obciążeniu silnika., wadą jest nieco wyższa temp. spalania, a więc i wyższa temp. na turbinie (wystarczy normalne dbanie o turbinę przed wył. silnika i jest OK), no i czystość spalin (W PL dla diesli norm i tak nie ma).

Co do realnego zliczania paliwa to raczej nie da się. Trzeba by grzebnąć mapę wtrysków w ECU, a ta jest dobrze zaszyfrowana.
wlaziu
Lex user
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2 sie 2014, o 20:58
Model Lexusa: IS 220D
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław/Rzeszów

Re: IS 220 wysokie obroty na postoju

Postprzez uspcomp » 5 lip 2015, o 19:18

Czyli po bypassie powinno się poprawić, fajnie poszukam w sieci może uda się zrobić, szkoda ze zliczaniem, że się nie da zrobić, widać muszę przetestować z tankowaniem i przełożyć wyniki na te w kompie i brać poprawkę :-)
Dzięki wielkie jak się zabiorę to pochwale się wynikiem
uspcomp
Lex user
 
Posty: 49
Dołączył(a): 7 cze 2015, o 12:00
Model Lexusa: IS 300H
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: warmia

Re: IS 220 wysokie obroty na postoju

Postprzez uspcomp » 7 lip 2015, o 20:51

znalazłem wątek w sieci, jak mi się uda zrobić to się odezwie i pochwale efektami :-)
http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/ ... egr-valve/
uspcomp
Lex user
 
Posty: 49
Dołączył(a): 7 cze 2015, o 12:00
Model Lexusa: IS 300H
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: warmia

Re: IS 220 wysokie obroty na postoju

Postprzez uspcomp » 6 sty 2017, o 12:27

Przepraszam za brak informacji z postępów, tak jak koledzy radzili DPF wywaliłem a EGRa zaślepiłem, zrobiłem bajpasa. Spalanie w stosunku do stanu wyjściowego w granicach 1,5-2 litry mniej, teraz średnio w granicach 7-8 litra. Co dalej ? chyba ta turbo dziura, może jakiś sofcik. Ale z nowych to dwumasa i zawieszenie do roboty, wszystko fajnie aby tylko nie te ceny :-( ale jak się chciało mieć lexa :biggrin2:
pozdrawiam w Nowym Roku
Janusz
uspcomp
Lex user
 
Posty: 49
Dołączył(a): 7 cze 2015, o 12:00
Model Lexusa: IS 300H
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: warmia

Następna strona

Powrót do Silniki wysokoprężne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości