Strona 1 z 1

6 bieg

: 30 wrz 2015, o 11:16
autor: przemobed
Witam,
Mam pytanko do urzytkownikow IS 220D a mianowicie czy u was tez tak jest ze jak jedziecie na 6 biegu obroty w okolicach 1800 delikatnie ponizej 120km\h to lekko drzy buda a jak tylko przekroczy sie 2000 obrotow i jest rowno 120km\h to autko brzmi az milo? Czy moze to byc pierwszy objaw padajacej dwumasy?

Pzdr.
Przemek

Re: 6 bieg

: 1 paź 2015, o 19:33
autor: numerator
Hej. U mnie podobnie , ale o dwumas się nie martwię. Pierwsze objawy padającej dwumasy to szarpanie przy gaszeniu i zapalaniu silnika. Dla uspokojenia dodam że w innych autach którymi jeździłem zdażało się podobnie tylko w każdym przy różnych obrotach i prędkościach.
Dla wyeliminowania problemu zalecam bardziej dynamiczną jazdę , wyższe obroty, i nie schodzić poniżej 140km/h bez poważnej przyczyny :zryw: :zryw:

Re: 6 bieg

: 1 paź 2015, o 20:37
autor: DanLexus
Posiadałem identycznego ISa i było dokładnie tak jak opisujesz. 6-ty bieg to w tym aucie bieg typowo autostradowy, bo o ile przy zmianie z 1-2 ,..., 4-5 obroty spadają o 500 to przy zmianie z 5-6 o 1000. Ale bardziej od 6-tki denerwowała mnie wybitnie krótka 1-nka.

Re: 6 bieg

: 2 paź 2015, o 08:28
autor: przemobed
Ufff... to mnie uspokoiliscie juz myslalem ze to dwumas :) Co do pierwszego biegu zgadzam sie jest po prostu niedorzeczny... ogolnie zestrojenie skrzyni w tym aucie jest fatalne ale mozna sie przyzwyczaic ;)

Pzdr.
Przemek

Re: 6 bieg

: 4 paź 2015, o 15:16
autor: Krawcol82
Ja właśnie najbardziej polubiłem 6.bieg w tym modelu... Przy 100km/h jedynie 1500obr/min... ale rzeczywiście, jak wspomnieli poprzednicy, powinno się jeździć na nieco wyższych obrotach... 6.biegu używałem dopiero powyżej 120-130km/h... Przy 100km/h najwygodniejszy był 5.bieg-równe 2000obr/min.
Bieg typowo autostradowy :)

Re: 6 bieg

: 14 sty 2016, o 11:51
autor: wlaziu
Ja tam nie wiem po co narzekać na 6 bieg poniżej 120 km/h. Nawet w instrukcji piszą, że pomiędzy 70, a 120 km/h lepsza ekonomia jest na 5-tce, że o elastyczności nie wspomnę. Ja bym się tam cieszył że 6-skta jest tak fajnie zestrojona na wyższe prędkości autostradowe 130-140, czyli 150-160 na budziku bo zawyża o prawie 10%.

Co do krótkiej 1 i haczącej nieco 2-jki. Ja ruszam tym autem wyobrażając sobie czasami, że jest to ciężka ciężarówka i wtedy nawet się tym jedzie: Jedynka - "brum bruum bruuum bruuuuuum" - Sprzęgło "bach bach" (psssst) "chrup" Dwójka Sprzęgło brum bruum bruuum... itd itd :). No kurna sportowo się tym jeździć po prostu nie da. ALE przynajmniej jak kupujesz używany to dzięki tej skrzyni masz niemal pewność że poprzedni właściciel auta nie upalał, bo auto po prostu nie chce i odbiera wszelaką frajdę z tego.

Re: 6 bieg

: 5 lis 2016, o 00:39
autor: Victor
6 totalnie zbędna muł,nie ekonomiczna,brak elastyczności, głośna praca silnika czego nie można powiedzieć o biegach 4 i 5 mega elastyczne a przede wszystkim ekonomiczne .
4 bieg,2000-4000 obrotów,80-160kmh
5 bieg,2000-4000 obrotów 100-200kmh
6bieg, 2000obrotow 140kmh buczenie spalanie 8-9 pedał w podłogę sekundy i mamy 160 km/h dopiero zaczyna Lka jechać ...długie sekundy i mamy 200kmh
Optymalny bieg to 5 mega elastyczny z bardzo dobrym przyspieszeniem jak i spalaniem.
Jeżdżę od dwóch tygodni 200d 150PK 340NM i w tym modelu powtórzę jeszcze raz 6 jest zbędna no chyba ze zostanie zrobiona mapa na 190PK i 440NM to może bedzie to wyglądało inaczej.