Lexus IS220d utrata mocy na zimnym silniku

Naprawa, usterki, porady, spostrzeżenia. Wszystko co dotyczy silników Diesla.
User avatar
trzeci
Nowy lex user
Posts: 13
Joined: 8 Oct 2012, o 23:19
Model Lexusa: IS220d
Skąd:: Londyn
Contact:

Lexus IS220d utrata mocy na zimnym silniku

Post by trzeci »

Cześć,
Jeżdżę Lexusem IS220d z 2006r, przez ponad 2 lata. Mam przejechane na chwilę obecną 60000 mil. Trochę zrobiłem mil przez ten czas i nie miałem większych problemów z samochodem. Jestem zadowolonym użytkownikiem tego modelu.

W tym tygodniu pojawił się problem, kiedyś w końcu musiało to nastąpić :)
Przejdę do rzeczy:
Bardzo wcześnie rano uruchomiłem samochód i przez 2-3 sekundy jak zapalił, pojawiły się lekkie drgania po uruchomieniu. Po chwili zniknęły. Kiedy ruszyłem samochodem auto tak jakby nie miało mocy. Wciskam pedał gazu a on powoli przyspiesza. Dopiero jak silnik rozgrzewa się do normalnej temperatury to mulenie zanika.

To drganie silnika jest tylko przy rannym uruchomieniu i tylko czasami. Nie jestem pewny czy to może mieć związek z głównym problemem utraty mocy.

Samochód po rozgrzaniu jeździ normalnie, nie palą się żadne kontrolki.

Zapraszam do dyskusji.
"Niech żyje życie"
wlaziu
Lex user
Posts: 77
Joined: 2 Aug 2014, o 20:58
Model Lexusa: IS 220D
Skąd:: Wrocław/Rzeszów
Contact:

Re: Lexus IS220d utrata mocy na zimnym silniku

Post by wlaziu »

Stawiał bym na świece żarowe. Zapewne kończą już swój żywot. Możliwe również, że kiepskie paliwo (letni diesel??) i związany z tym zapychający się filtr paliwa/problemy z ciśnieniem paliwa. Mogą to być również pierwsze oznaki problemów z wtryskiwaczami. Ewentualnie (acz wątpię) przycinająca się przepustnica lub zapchany/przycinający się EGR.
Zacząłbym od zalania pełnego baku jakiegoś Shell Diesel Super Verva Ultra :). U nas bym polecił diesla arktycznego, którego można dostać na niektórych! stacjach Statoil, ale wątpię żeby w UK oferowali takie paliwo. Jak nie pomoże to świece żarowe lub wtryskiwacze sprawdzić.

Było już o tym pisane: viewtopic.php?f=35&t=9731&start=0
User avatar
trzeci
Nowy lex user
Posts: 13
Joined: 8 Oct 2012, o 23:19
Model Lexusa: IS220d
Skąd:: Londyn
Contact:

Re: Lexus IS220d utrata mocy na zimnym silniku

Post by trzeci »

Dzięki za odpowiedź...

Jeszcze przed świętami dobrałem się do EGR i był zapchany. Po zabiegu zauważyłem bardzo dużą zmianę mocy. Ale wydaje mi się, że może być jeszcze lepiej :)
Muszę zobaczyć kiedy były wymieniane ostatnio świece. Mam przejechane 60 tys. mili (100 000 km)
Jak można ocenić stan świec żarowych wizualnie? Jak już zdecyduję się na wymianę to jakiej firmy kupić? DENSO? aaa potrzeba jakiś specjalistyczny klucz do wykręcenia ich ?

Kupiłem też taką piankę czyszczącą (NORMFEST DPF CLEANER), którą wprowadza się do filtra cząsteczek stałych DPF, i rozpuszcza wszelkie zanieczyszczenia.
https://www.youtube.com/watch?v=a0SeqJlSZVU
Attachments
IMG-20160124-WA0016.jpg
(78.87 KiB) Downloaded 84 times
IMG-20160124-WA0013.jpg
(107.13 KiB) Downloaded 84 times
IMG-20160124-WA0005.jpg
(101.51 KiB) Downloaded 84 times
Last edited by trzeci on 28 Jan 2016, o 12:44, edited 1 time in total.
"Niech żyje życie"
User avatar
dawidek106
Lex user
Posts: 146
Joined: 31 May 2014, o 20:08
Model Lexusa: Był IS 200, jest ACCORD 2.2 ictdi
Skąd:: Łódź
Contact:

Re: Lexus IS220d utrata mocy na zimnym silniku

Post by dawidek106 »

O co do spadku mocy mają świece żarowe? One tylko służą do uruchomienia silnika.
User avatar
DanLexus
Lex Driver
Posts: 521
Joined: 15 Aug 2014, o 21:16
Model Lexusa: SC300
Skąd:: Tarnów
Contact:

Re: Lexus IS220d utrata mocy na zimnym silniku

Post by DanLexus »

Stawiałbym na filtr cząstek stałych jeśli problem narasta. Z czasem wyrzuci błąd VSC i samochód przejdzie w tryb awaryjny
Supras are just a hatchback SC300
User avatar
trzeci
Nowy lex user
Posts: 13
Joined: 8 Oct 2012, o 23:19
Model Lexusa: IS220d
Skąd:: Londyn
Contact:

Re: Lexus IS220d utrata mocy na zimnym silniku

Post by trzeci »

dawidek106 wrote:O co do spadku mocy mają świece żarowe? One tylko służą do uruchomienia silnika.
To nie mój pomysł ale wydaje mi się, że świece nie odpowiadają tylko za uruchomienie silnika :) również za prace...
"Niech żyje życie"
User avatar
trzeci
Nowy lex user
Posts: 13
Joined: 8 Oct 2012, o 23:19
Model Lexusa: IS220d
Skąd:: Londyn
Contact:

Re: Lexus IS220d utrata mocy na zimnym silniku

Post by trzeci »

DanLexus wrote:Stawiałbym na filtr cząstek stałych jeśli problem narasta. Z czasem wyrzuci błąd VSC i samochód przejdzie w tryb awaryjny
też mi się tak wydaje... dlatego kupiłem tą piankę. I to jest druga czynność jaką zrobię po wyczyszczeniu EGR. Czekam na wyższe temperatury powyżej 10 stopni, tak zaleca instrukcja. Najchętniej to bym wyciął filtr cząstek stałych :ok:

Czy ktoś wie jak najłatwiej sprawdzić sprawność przepływomierza ? Niektórzy mówią, że wystarczy odłączyć go i po jeździe próbnej jak auto śmiga tzn. że jest zepsuty. Ale w Lexusie jak go się odłączy to efekt jest odwrotny. Wyskakuje błąd VSC i auto nie ma mocy :)
"Niech żyje życie"
User avatar
dawidek106
Lex user
Posts: 146
Joined: 31 May 2014, o 20:08
Model Lexusa: Był IS 200, jest ACCORD 2.2 ictdi
Skąd:: Łódź
Contact:

Re: Lexus IS220d utrata mocy na zimnym silniku

Post by dawidek106 »

Świece żarowe odpowiadają tylko wyłącznie aby uruchomić silnik
User avatar
trzeci
Nowy lex user
Posts: 13
Joined: 8 Oct 2012, o 23:19
Model Lexusa: IS220d
Skąd:: Londyn
Contact:

Re: Lexus IS220d utrata mocy na zimnym silniku

Post by trzeci »

dawidek106 wrote:Świece żarowe odpowiadają tylko wyłącznie aby uruchomić silnik
ok. Chociaż kolega może mieć racje z tymi świecami żarowymi bo jak napisałem w pierwszym poście jak temperatura na zewnątrz jest niska to wtedy przy zapalaniu są lekkie drgania przez około 2 sekundy. Aczkolwiek zawsze zapala. Więc to mogą być pierwsze objawy, żeby wymienić świece.
"Niech żyje życie"
User avatar
klexus
Lex Master
Posts: 1713
Joined: 21 Sep 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Location: Śląsk
Contact:

Re: Lexus IS220d utrata mocy na zimnym silniku

Post by klexus »

Super kolego i tak będziesz dłubał i po kolei wymieniał np świece która jak sie ukręci to masz nie mały problem, pózniej ktoś wpadnie na pomysł ze zaworki przy pompie, turbina. egr, filtr cząstek, filtr paliwa, wtryski, itd
Pora sie wybudzić jechać na skaner zapłacić te 100zł i mozę sie okazać ze spadł wężyk od podciśnienia.
Post Reply

Return to “Silniki wysokoprężne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests