Brak ogrzewania przy niskich obrotach

Naprawa, usterki, porady, spostrzeżenia. Wszystko co dotyczy silników Diesla.
Awatar użytkownika
adamsky73
Lex Driver
Posty: 621
Rejestracja: 20 maja 2014, o 17:14
Model Lexusa: LS460 '08
Skąd:: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Brak ogrzewania przy niskich obrotach

Post autor: adamsky73 »

Podobno pod koniec 2005 roku poprawili silnik i jest mniej cyrków z 2.2. Ale któż to na prawdę wie?
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
Awatar użytkownika
Biszkopt
Lex user
Posty: 79
Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:10
Model Lexusa: IS 220d
Skąd:: Grodzisko Mazowiecki
Kontakt:

Re: Brak ogrzewania przy niskich obrotach

Post autor: Biszkopt »

kontynuując ten offtop, to zacznij od korka zbiorniczka wyrównawczego. U mnie wywalało płyn i okazało się, że korek był popsuty, tam jest zawór, który powinien trzymać przy pewnym ciśnieniu a po jego przekroczeniu puścić płyn "górą". Nowy, w ASO około 50 PLN...
Jeśli nie pomoże, to podjedź do mechanika i poproś o test CO2 w płynie chłodniczym, jeśli dwutlenek węgla ze spalin trafia do płynu chłodniczego (uszczelka bądź głowica uszkodzona), to pojawi się on w zbiorniczku wyrównawczym. Mechanicy mają test, który to wskaże - płyn, który zmienia barwę po kontakcie z CO2.
http://studiodrugiplan.pl
darokomadwa
Lex user
Posty: 31
Rejestracja: 17 lis 2013, o 13:49
Model Lexusa: IS mkII
Skąd:: Opole
Kontakt:

Re: Brak ogrzewania przy niskich obrotach

Post autor: darokomadwa »

Witam kolegę. Na początku nie sugeruj się tym że od razu musisz mieć problemy z silnikiem, tym bardziej że masz już silnik po wymianie a więc pewnie już po poprawkach. Nawiązując do tego co pisze kolega Biszkopt zwróć uwagę na to czy płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie ma ciemnej barwy oraz czy przy nagrzanym silniku nie "bulgocze" płyn w tym zbiorniku. Sprawdzając poziom płynu sprawdzałeś go zawsze na zimnym silniku? Poza tym sprawdź czy nie masz gdzieś wycieków w pobliżu termostatu, intercoolera, pompy wody oraz w pobliżu webasto. Wycieki mogą być niewielkie ale to wystarczy żeby ubywało płynu. Co do białego dymu za samochodem to z czasem pewnie będzie się sporadycznie pojawiał ale to zależy od tego gdzie i jak jeździsz (było o tym sporo na forum).
Miłosz
Lex Master
Posty: 1425
Rejestracja: 29 lut 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Brak ogrzewania przy niskich obrotach

Post autor: Miłosz »

Płynu chłodniczego zalałem najwyraźniej za dużo bo praktycznie max ( zdawałem sobie sprawę z rozszerzalności cieczy ). Kontroluje stan i jest póki co ponad minimum na tym samym poziomie. Płyn mi jakoś tak raczej wiruje a nie bulgocze, w miejscu a raczej przy ściance tam gdzie jest zamontowana rurka wyrzucająca nadmiar. Płyn ma cały czas tą samą barwę , zbiorniczek nie ciemnieje , nic tam nie pływa dziwnego. Zrobiłem test na co2 i ponoć wszystko jest ok , nie daje mi to co prawda i tak spokoju i nie wiem co jeszcze można sprawdzić bez rozbierania silnika czy coś jest nie tak. W przypadku poprzedniego auta bmw miałem komfort taki że siedziałem hobbystycznie w diagnostyce (ista+) i na bieżąco auto było podpinane profilaktycznie czy jest coś nie tak. Techstrema zacznę pewnie niebawem ogarniać , ale z tego co widziałem to wygląda jak prehistoryczna inpa dedykowana do bmw... Czy w tym przypadku live data jestem w stanie stwierdzić że jest coś nie tak ?
Dorwałem również tech doc do lexa , ale szczerze mówiąc to bardziej chyba jest do dłubania przy aucie , bo są instrukcje wdsy i inne pierdoły

Obrazek
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
Awatar użytkownika
Biszkopt
Lex user
Posty: 79
Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:10
Model Lexusa: IS 220d
Skąd:: Grodzisko Mazowiecki
Kontakt:

Re: Brak ogrzewania przy niskich obrotach

Post autor: Biszkopt »

No to wyeliminowałeś uszczelkę/głowicę. Jeśli test CO nie wskazał go w płynie, to nie ma bata, że to to.
że wiruje w zbiorniczku, to ok, u mnie też wir i to duży :) Na forum parę przypadków było z nieszczelnym "webasto". Spojrzał bym tam. Silnika nie rozbieraj...
A czy może wywaliło Ci tym wężkiem przy korku? Bo może to ten korek? Nalej do linii max, wytrzyj pod zbiorniczkiem wszystko z kurzu/brudu, pojeździj i zobacz czy to nie korek ze zbiorniczka wypuścił nadmiar, bo nie trzyma ;)
http://studiodrugiplan.pl
Miłosz
Lex Master
Posty: 1425
Rejestracja: 29 lut 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Brak ogrzewania przy niskich obrotach

Post autor: Miłosz »

Biszkopt dzięki za info, tego pseudo webasto nie odpalam bo nie mam takiej potrzeby, chyba że to nie ma znaczenia czy chodzi/nie chodzi. Wywaliło mi tym czarnym wężykiem no prawie przy korku jak zalałem do maxa. Obecnie mam ponad minimum i się utrzymuje. A jeszcze jedno to normalne że silnik pracuje na 1200 rpm na postoju? Czytałem o wysokich obrotach oraz o wyłączaniu nawiewów, ale to takie trochę bez sensu jest, chyba że silnik musi się na bieżąco dogrzewać...
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
Awatar użytkownika
Biszkopt
Lex user
Posty: 79
Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:10
Model Lexusa: IS 220d
Skąd:: Grodzisko Mazowiecki
Kontakt:

Re: Brak ogrzewania przy niskich obrotach

Post autor: Biszkopt »

Nie ważne czy webasto działa czy nie, może przepuszczać płyn.
Ale jeśli przekroczyłeś "max" to POWINNO Ci wywalić mniej więcej tyle, żeby linia była na max. Ten czarny wężyk to jest właśnie miejsce którym korek upuszcza płyn, jeśli ciśnienie w układzie jest za duże, albo kiedy korek jest popsuty.
Jak go sobie odkręcisz i przyjrzysz się korkowi z boku, to tam widać sprężynkę - to jest element tego zaworka.
Jeśli nie zapomnę, to wrzucę tutaj zdjęcie jak wygląda dobry a jak popsuty korek, u mnie widać to gołym okiem - w popsutym korku widać tylko sprężynkę (z profilu) a w dobrym już jakaś tulejka/blaszka wystaje patrząc z tej samej strony (widać ta sprężynka nie trzyma już odpowiednio).
Z tego co wiem, to 1200 jest normalne na postoju - o ile chodzi ogrzewanie/klima. Mam teorię, ze silnik jest na tyle "efektywny", że żeby mógł jeszcze ogrzewać samochód, to musi sobie zwiększyć obroty. No ale to taka teoria "własna".
Ostatnio zmieniony 4 mar 2016, o 10:27 przez Biszkopt, łącznie zmieniany 1 raz.
http://studiodrugiplan.pl
Miłosz
Lex Master
Posty: 1425
Rejestracja: 29 lut 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Brak ogrzewania przy niskich obrotach

Post autor: Miłosz »

Bardzo proszę o zdjęcia korków , chętnie porównam.
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
wlaziu
Lex user
Posty: 77
Rejestracja: 2 sie 2014, o 20:58
Model Lexusa: IS 220D
Skąd:: Wrocław/Rzeszów
Kontakt:

Re: Brak ogrzewania przy niskich obrotach

Post autor: wlaziu »

U mnie jest podobnie. Jak naleje na max to wypluje i stabilizuje się tak w okolicy min. zbiorniczka. Moje podejrzenie jest, że ten zbiorniczek jest za mały i/lub ma za mały "zapas" i wypluwa. W każdym aucie jakie miałem ten zbiorniczek był ze 2x większy. Póki co komisyjnie dolewam co przegląd 1/4 zbiorniczka i spokój.
Awatar użytkownika
Biszkopt
Lex user
Posty: 79
Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:10
Model Lexusa: IS 220d
Skąd:: Grodzisko Mazowiecki
Kontakt:

Re: Brak ogrzewania przy niskich obrotach

Post autor: Biszkopt »

Zrobiłem zdjęcie, ale z pracy nie mam jak wrzucić, pewnie będzie po weekendzie, bo wyjeżdżam.
Ale opisałem korki na odwrót w poprzednim poście, edytowałem, jest już OK.
http://studiodrugiplan.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości