Strona 1 z 4

Problem z obrotami przy zimnym silniku.

: 25 lut 2013, o 10:55
autor: groszekk
Witam,
Ma problem z uruchamianiem mojego auta ( Lexus IS 220D 2006r.) rano, przy zimnym silniku głównie. Nie wchodzi od razu na prawidłowe obroty, czasami nawet nie odpali od razu. Gdy odpali to obroty falują... Dzieje się tak do momentu gdy ruszę z miejsca. Podczas jazdy i ewentualnego postoju podczas jazdy na włączonym silniku wszystko jest prawidłowo. Gdy silnik się choć trochę zagrzeje przy ponownym restarcie działa prawidłowo. Jak postawie go na kilka godzin w mrozie - problem się powtarza przy uruchamianiu. Kolega postawił diagnoże - świece żarowe, tyle że przy temperaturze +5 problem ten istenieje. Uprzejmię proszę o pomoc, być możę ktoś miał ten problem i go rozwiązał. Pozdrawiam.

Re: Problem z obrotami przy zimnym silniku.

: 25 lut 2013, o 11:52
autor: michalm320
Obawiam się że nie wiele Ci pomogę ale niemal identyczne objawy miałem kiedyś w Hondzie Civic Pb. Powodem problemów z odpalaniem był walnięty moduł zapłonowy. Tak więc świece żarowe mogą być prawdopodobne.

Re: Problem z obrotami przy zimnym silniku.

: 25 lut 2013, o 13:45
autor: KRYSPIN BACK
groszekk pisze:Witam,
Ma problem z uruchamianiem mojego auta ( Lexus IS 220D 2006r.) rano, przy zimnym silniku głównie. Nie wchodzi od razu na prawidłowe obroty, czasami nawet nie odpali od razu. Gdy odpali to obroty falują... Dzieje się tak do momentu gdy ruszę z miejsca. Podczas jazdy i ewentualnego postoju podczas jazdy na włączonym silniku wszystko jest prawidłowo. Gdy silnik się choć trochę zagrzeje przy ponownym restarcie działa prawidłowo. Jak postawie go na kilka godzin w mrozie - problem się powtarza przy uruchamianiu. Kolega postawił diagnoże - świece żarowe, tyle że przy temperaturze +5 problem ten istenieje. Uprzejmię proszę o pomoc, być możę ktoś miał ten problem i go rozwiązał. Pozdrawiam.
początek padającego scv, raczej do wymiany,

możesz spróbować wykąpać go w nafcie i potraktować 12V

podłącz kompa i sprawdź jeszcze ciśnienie na CR przy rozruchu

Re: Problem z obrotami przy zimnym silniku.

: 25 lut 2013, o 14:04
autor: groszekk
nie bardzo rozumiem te skróty, czy mógłbyś mi to rozwinąć wówczas będę mógł dokładnie przekazać te informacje mojemu mechanikowi. Z góry dziękuję... P.S. Czytałem także o zaworze EGR, czy to nie będzie jego wina? I Czy świece żarowe w tym przypadku można całkowicie wyeliminować ?

Re: Problem z obrotami przy zimnym silniku.

: 25 lut 2013, o 14:24
autor: KRYSPIN BACK
Świece możesz oczywiście sprawdzić ale to nie to. EGR też wyczyścić ale to także nie to.

Objawy są oczywiste, a twój mechanik działa na ślepo, raczej zmień mechasa i jedź do kogoś rozgarniętego.

No chyba, że chcesz uczyć zawodu swojego mechanika... :szok:

rozumiem, że on Ci wtedy płaci za wiedzę i podstawienie auta doświadczalnego do nauki fachu a nie ty jemu za usługę :mrgreen:

SCV to zawór na pompie odpowiadający za ciśnienie w układzie Common Rail

Re: Problem z obrotami przy zimnym silniku.

: 25 lut 2013, o 14:34
autor: groszekk
Dzięki Wielkie za odpowiedź :-) Chyba jednak zmienie mechanika.... ;-) A może polecisz mi jakiegoś z rejonu Radomia, Warszawy lub Katowic ?

Re: Problem z obrotami przy zimnym silniku.

: 25 lut 2013, o 20:26
autor: kapiotrek
Witam, bez testera się nie obejdzie trzeba zrobić inicjalizacje pompy paliwowej, robie to często w is220 zawsze pomaga pozdrawiam Piotrek.

Re: Problem z obrotami przy zimnym silniku.

: 26 lut 2013, o 11:42
autor: groszekk
Dzięki za podpowiedź...

Re: Problem z obrotami przy zimnym silniku.

: 26 lut 2013, o 18:38
autor: klexus
Uroki klekotów Toyoty, kopci przy odpaleniu na siwo?? jak tak to świece. Przy pompie masz zaworki tak jak Kryspin pisze czesto sie blokują, czyszczenie pomaga na jakiś czas.
A teraz czarny scenariusz, nie szczelność układu paliwowego czyli wtryski powoli się sypią:(

Re: Problem z obrotami przy zimnym silniku.

: 26 lut 2013, o 23:51
autor: groszekk
Dzięki - "klexus" za odpowiedź. O wtryskach słuszałem od kilku osób, że może tak być... niemniej, która z Twoich propozycji byłaby najbardziej prawdopodobna? Pozdrawiam. P.S. Jak widzę, Ty nie masz problemu z "klekotami" Toyoty. Wybrałeś benzynę... ;-)