Strona 1 z 2

[IS,NX] Kierownica F-sport przed i polift

: 26 mar 2021, o 06:24
autor: machony79
Czy to możliwe,że kierownice mają różny wieloklin? Jak bym nie próbował to nie idzie jej ustawić idealnie prosto.
Znalazłem prawie nową kierownicę z poliftowego F-Sporta i do przedliftowego auta nie pasuje mi.

Re: [IS,NX] Kierownica F-sport przed i polift

: 26 mar 2021, o 10:49
autor: John92
Liftingi u Lexusa potrafią być znaczne, więc w tym przypadku szczerze mówiąc nie zdziwiłbym się gdyby się na tyle różniły, że nie będzie pasować. Z niektórymi modelami BMW moi znajomi mieli podobne problemy, że już po lifcie kierownica M nie pasowała do zwykłego modelu przed liftingiem. Na to niestety chyba mało kto ma jednoznaczną i pewną odpowiedź czy będzie pasować. Ciężko przecież to sprawdzić na miejscu, a ze zwrotem pewnie ciężko?

Re: [IS,NX] Kierownica F-sport przed i polift

: 26 mar 2021, o 10:52
autor: machony79
Zwrot odpada ponieważ musiałem zmodyfikować wtyczkę od grzania. Jest więcej różnic ale elektrykę ogarnąłem.Natomiast nie mam sposobu na ustawienie prosto.

Re: [IS,NX] Kierownica F-sport przed i polift

: 26 mar 2021, o 11:25
autor: muzz
ale wchodzi na kolumnę tylko nie możesz ustawić prosto?
jeżeli tak to zakładaj i jedź zrobić zbieżność z poprawieniem ustawienia kierownicy, to będzie kosztowało ze 100 zł...

Re: [IS,NX] Kierownica F-sport przed i polift

: 26 mar 2021, o 11:59
autor: machony79
muzz pisze:ale wchodzi na kolumnę tylko nie możesz ustawić prosto?
jeżeli tak to zakładaj i jedź zrobić zbieżność z poprawieniem ustawienia kierownicy, to będzie kosztowało ze 100 zł...
Tak.Wchodzi na wieloklin.
Nie chcę kombinować ze zbieżnością.Nie wiem jak zachowa się potem czujnik kąta skrętu. Wrócę do seryjnej kierownicy.

Re: [IS,NX] Kierownica F-sport przed i polift

: 26 mar 2021, o 20:30
autor: machony79
Jeszcze jedna sprawa.Czy w obecnych temperaturach 13-15"C podgrzewanie kierownicy jest słabsze niż w ujemnych?
Stara kierownica grzała fajnie ale włączałem ją w mroźne poranki. Nie mam więc porównania do takich temperatur.Przerabiałem wtyczkę podgrzewania i odnoszę wrażenie,że jest słabsze. Jest wewnątrz termistor i może on odpowiada za siłę grzania?

Re: [IS,NX] Kierownica F-sport przed i polift

: 26 mar 2021, o 20:36
autor: muzz
Wydaje mi się, że samo odczuwanie będzie inne przy różnych temperaturach nawet jak grzeje tak samo.

Re: [IS,NX] Kierownica F-sport przed i polift

: 27 mar 2021, o 10:32
autor: machony79
Czy ktoś może tą informacje potwierdzić?
"Lexus zmienił podgrzewaną kierownicę we wszystkich modelach na 2020 rok i zmniejszył temperaturę do maksymalnie 40 stopni"

Re: [IS,NX] Kierownica F-sport przed i polift

: 27 mar 2021, o 11:44
autor: kliMati
machony79 pisze: Tak.Wchodzi na wieloklin.
Nie chcę kombinować ze zbieżnością.Nie wiem jak zachowa się potem czujnik kąta skrętu. Wrócę do seryjnej kierownicy.
Czujnik powinno dać się skalibrować jeśli będzie taka potrzeba. Ustawienie kierownicy "na wprost" samym przełożeniem na wieloklinie czasem jest niemożliwe, więc regulacja na końcówkach drążków jest konieczna i nie może powodować problemów z czujnikiem, których nie da się rozwiązać. Zapytaj jeszcze w ASO, bo może kalibracja to standardowa procedura przy robieniu zbieżności.

Re: [IS,NX] Kierownica F-sport przed i polift

: 27 mar 2021, o 11:52
autor: machony79
Kompa mam to i kalibrację ogarnę sam.
Szukam jeszcze informacji na forach w USA czy faktycznie te nowsze kierownice grzeją słabiej. Dość sporo postów jest z taką właśnie opinią.
Z drugiej strony gdybym coś źle podłączył to nie grzała by wcale.
Ktoś się orientuję po co jest tam termistor doklejony do obudowy kierownicy? Czy ma wpływ na grzanie czy to tylko zabezpieczenie?