Strona 1 z 1

[GS300 mk3] Wymiana żarników D4S

: 21 wrz 2015, o 22:20
autor: mixus
Witam Wszystkich!

W moim GS300 z 2007r. właśnie przestał świecić mi jeden xenon :down: , więc będę musiał wymienić żarnik. W instrukcji obsługi piszą żeby jechać do serwisu, ale tak się zastanawiam czy samemu nie da się wymienić (w poprzednim moim aucie audi, sam wymieniałem żarówki, ale to były H7). Czy ktoś mógłby podzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z wymianą? Na co zwrócić uwagę?
Czy XENARC COOL BLUE INTENSE D4S 42V 35W P32d-5 (np takie http://allegro.pl/osram-d4s-xenon-cool- ... 02483.html) będą pasować?
A może lepiej założyć standardowe OSRAM D4S Xenon XENARC ORIGINAL (http://allegro.pl/osram-d4s-xenon-xenar ... 38057.html) bo pewnie dłużej poświeci?

Za wszelkie rady z góry dziękuję.
Robert

Re: [GS300 mk3] Wymiana żarników D4S

: 21 wrz 2015, o 22:36
autor: Pe_pe
Mam standardowy, założony przez poprzedniego właściciela (Piotrka z Bestlook).
Działa sprawnie, brak oznak zużycia pomimo prawie 3 lat i 70kkm przebiegu. O tych drugich nic nie wiem.
Wymieniał sam więc Aso nie jest potrzebne (nie to co w ls460 gdzie do wymiany żarnika trzeba zdjąć koło i nadkole, bo tylko z tamtej strony jest dostęp do lampy).

Re: [GS300 mk3] Wymiana żarników D4S

: 22 wrz 2015, o 02:46
autor: szyman_leo
Wymiana żarnika nie różni się od wymiany żarówki halogenowej, więc jak tylko wiesz w którą stronę odkręca się śruby, a w którą przekręca, to dasz radę. Wcześniej obejrzysz film na YT np. ten http://www.youtube.com/watch?v=4mEn3x0UAwE i wymienisz, jak byś się niczym innym w życiu nie zajmował :laugh1:
Ja żarniki brałem również z bestlook i jak na razie jest :ok:
Te z linków będą ok, tylko pamiętaj, że z fabryki dostajemy temperaturę barwy 4300K i to podobno jest optymalnie, co do jakości/ilości światła. Za dużo kelwinów jest bardziej kozacko wizualnie, ale gorzej użytkowo. Brałem 4600k i jestem zadowolony :puchar:

Re: [GS300 mk3] Wymiana żarników D4S

: 22 wrz 2015, o 08:45
autor: mixus
Dzięki za filmik, chyba dam radę sam wymienić :)
Podobają mi się xenony z niebieskawym światłem, ale musiałbym wymienić oba żarniki no i czy będzie pasować do lexa.

Jeszcze pytanie o napięcie, bo na różnych stronach różnie podają. Czy ma być 42V(tak podaje na stronie intercars), czy 85V (tak podaje osram na swojej stronie)?

Re: [GS300 mk3] Wymiana żarników D4S

: 22 wrz 2015, o 11:11
autor: szyman_leo
Akurat na volty nie zwracałem uwagi, ma być d4s i biorąc takiehttp://allegro.pl/philips-d4s-vision-xe ... 99773.html wszystko zahulało :)
Jak chcesz kolor, to te osramy 5kk powinny mieć lekką poświatę niebieskiej barwy. Zresztą nawet w nazwie mają.

Re: [GS300 mk3] Wymiana żarników D4S

: 4 lis 2019, o 22:42
autor: Malyndm
szyman_leo pisze:Wcześniej obejrzysz film na YT np. ten http://www.youtube.com/watch?v=4mEn3x0UAwE i wymienisz, jak byś się niczym innym w życiu nie zajmował :laugh1:
Jestem po wymianie żarówek w swoim GS 300 i sugeruję by nie brać go na poważnie w całości. Odkręcanie drucika (minuta montażu 13:30) jest niepotrzebne.
Po odkręceniu tego drucika problem jest by go potem przykręcić i nie mówię tu o prawej lampie którą widzimy na filmie tylko lewą gdzie tego miejsca jest zdecycowanie mniej.

Re: [GS300 mk3] Wymiana żarników D4S

: 6 lis 2019, o 19:23
autor: and123
Nie chcę zakładać nowego tematu. Czy ma ktoś doświadczenie z żarnikami Osram Night Breaker Laser ? Jak się na nich jeździ w stosunku do ori?
And

[GS300 mk3] Wymiana żarników D4S

: 13 sty 2020, o 20:45
autor: Nawiedzoni_Toni
and123 pisze:Nie chcę zakładać nowego tematu. Czy ma ktoś doświadczenie z żarnikami Osram Night Breaker Laser ? Jak się na nich jeździ w stosunku do ori?
And
Cześć!

Ja mogę polecić te:
Zobacz ofertę: OSRAM D4S Night Breaker Laser +200% +250m https://allegro.pl/oferta/osram-d4s-nig ... e=facebook

Kupiłem w sklepie na miejscu, mieszczą się w Domotece w M1 Marki/Warszawa.

Sam wymieniałem i świecą nieporównywalnie lepiej.
Polecam wymianę samemu i jak pisał kolega wyżej nie odkręcać sprężyny mocującej (tam są dwie nóżki które trzeba ścisnąć i odchylić) oraz obejdzie się też bez odkręcania filtra powietrza.
Z lewej strony tylko odkręcić wlew do płynu od spryskiwaczy.
Można zaoszczędzić na robociźnie w serwisie :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk