Strona 1 z 1

Co maja wspólnego ksenony i elektryka szyb ???

: 4 mar 2016, o 04:29
autor: akira
No własnie....
... pojawił się problem tak z miesiąc temu podczas wypadu w góry. Na miejscu okazało się że sterowanie szybami elektrycznymi działa tylko z przycisku w konkretnych drzwiach z konkretną szybą. Sterowanie wszystkimi szybami z pozycji kierowcy nie słucha (poza szybą kierowcy). Powoli zacząłem gromadzić objawy do czasu aż wszystko nie wróciło do normy...niestety póżniej znów wróciło.
Jadąc w góry całą drogę strasznie padał deszcz, później zauważyłem że komora silnika tuż za światłami jest mokra (pomiędzy światłami a puchą filtra i z drugiej strony pomiędzy puchą z bezpiecznikami/komputerem a światłami...tam jest jakaś kostka przykręcona do blachy z jakąś żółtą wiązką-od czego to?).
W ciągu tego miesiąca cała sytuacja powtórzyła się ze 3-4 razy właśnie podczas kilkudniowych opadów i raz po myciu na bezdotyku. Objawy są takie jak opisałem z szybami, do tego maszt anteny lubi się cały czas chować i wysuwać w skali ok3 cm w górę i w dół, do tego nie świeci się żarówka od świateł mijania, podświetlenie zegarów baaardzo mocno świeci. Co to ma wspólnego z ksenonami???
....no na razie wydedukowałem tylko tyle, że jak wyłączę pokrętłem ksenony to wszystko wraca do normy, gdy zapalę światła znów głupie objawy.Z moich obserwacji wygląda to tak, że wszystko wariuje dopóki autko nie przeschnie (wtedy nawet na włączonych ksenonach jest wszystko ok, tak jak być powinno). Deszcz normalny nic nie miesza dopiero kilkudniowa chlapa i wilgoć pojawiająca sie w komorze silnika w opisanym miejscu podejrzewam, że coś pieprzy...przynajmniej tak podejrzewam bo może to być zupełnie inna przyczyna a po prostu czymś się zasugerowałem.
Miał ktoś już kiedyś taki problem?
Może jakiś mądry pomysł? Ktoś wie co to za kostka za światłami do których idzie wiązka i peszel z żółtymi oznaczeniami(torchę podrdzewiałe są mocowania+ wilgoć)?
Gdzie jest jakaś instalacja od ksenonów typu przetwornice, sterownik, moduł, masa itp?
Nie mam ochty na chybił trafił eksperymentować i czegoś przy okazji popsuć, nie chcę też czekać aż coś się popsuje samo....
Za wszystkie mądre rady będę wdzięczny.
Dodam jeszcz, że żaden błąd się nie wyświetla, moge jeszcze spróbować podpiąć się mini VCI.
Ogólnie może wysuszenie wszystkiego zabezpieczenie przed wodą, oczyszczenie mas i styków, zabezpieczenie i wymiana izolacji i pochwanie w peszel by załatwiło temat....hmmm
ktoś? coś?

Re: Co maja wspólnego ksenony i elektryka szyb ???

: 4 mar 2016, o 08:41
autor: szyman_leo
Objaw z szybami jest typowy dla odłączonego akumulatora, po czym należało aktywować szyby, ale nie z pozycji kierowcy, tylko dla każdych drzwi z osobna traktując je odsunięciem szyby do połowy i ponowne zamknięcie z przytrzymaniem przycisku jeszcze ok. 1 sekundę po domknięciu. Po tej akcji szyby działają normalnie z panelu sterowania kierowcy.
Tak jest przynajmniej w IS i myślę, że GS ma podobnie.
Może wilgoć powoduje jakieś zwarcie, warto sprawdzić klemy i może masę, ale w tym już nie pomogę. Na pewno warto zająć się zbędną wilgocią, bo :LEXUS: czeka na interwencję.