[IS300] Problem - Sterownik otwierania GPS [P/N:55313-53020]
: 17 sie 2016, o 23:39
Witam,
Posiadam IS300 Sportcross. Jakiś czas temu pojawił się u mnie problem z nawigacją, a mianowicie to sterownik otwierania i zamykania ekranu.
Pierwsze co pomyślałem, że coś blokuje ekran, ponieważ reakcje na przyciski open/close i tilt są (tzn. słychać lekko dochodzące odgłosy silniczka, jakby się blokował), a poza tym nic się nie dzieje.
Wyjąłem Navi i rozebrałem całość, gdzie wszystko wygląda na sprawne - nic się nie blokuje - stwierdziłem po tym, że ruszając mechanizmem ręcznie z położenia 'close' do 'open' i na odwrót, nie wyczułem żadnych oporów.
Sprawdziłem całą budowę tego mechanizmu, wraz z drobnymi testami czyli:
- igła potencjometru położenia ekranu jest umieszczona prawidłowo - w prowadnicy, która przesuwa tę igłę.
- po podłączeniu według schematów samego zasilania do sterownika, czyli (1pin: +12 live; 14pin: +12 acc; 25pin: GRND) - nadal ten sam efekt (odgłosy 'warczenia' blokującego się silniczka) i brak ruchu ekranu
- po ręcznym odchyleniu ekranu do pozycji otwartej i naciśnięciu 1 raz przycisku 'tilt' ekran lekko drgnie, ale nie tak samo jak normalnie... 2 raz to samo... 3 raz też i za 4 razem zdębiałem... ekran zamyka się, co w przypadku tego przycisku już okazało się dziwne...więc drążyłem dalej
- po odkręceniu lewej strony, gdzie znajduje się potencjometr położenia ekranu i naciśnięciu przycisku 'open/close' wraz z ręcznym przesuwaniem igły potencjometru z pozycji 'close' na 'open'...
... tu moje kolejne zdziwienie - silnik działa i to z taką siłą, że spokojnie mógłby podnieść ekran jak za dawnych czasów, ale obraca zębatkę w stronę zamykania ekranu... i tak do momentu kiedy igła znajdzie się dla pozycji 'open'
- po ponownym naciśnięciu 'open/close' sterownik nie rusza silnikiem
Po takich krótkich testach sprawdziłem jeszcze czy dwa kondensatory elektrolityczne są sprawne, czasami bywa, że mogą zmienić charakterystykę działania całego układu, ale chyba źle szukam, bo są sprawne i trzymają właściwe wartości, więc nie mam dalszych pomysłów. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu jeśli ktoś już się z czymś takim uporał i wie co za chochlik siedzi w tej płytce.
Gdzie szukać tym razem ?
Posiadam IS300 Sportcross. Jakiś czas temu pojawił się u mnie problem z nawigacją, a mianowicie to sterownik otwierania i zamykania ekranu.
Pierwsze co pomyślałem, że coś blokuje ekran, ponieważ reakcje na przyciski open/close i tilt są (tzn. słychać lekko dochodzące odgłosy silniczka, jakby się blokował), a poza tym nic się nie dzieje.
Wyjąłem Navi i rozebrałem całość, gdzie wszystko wygląda na sprawne - nic się nie blokuje - stwierdziłem po tym, że ruszając mechanizmem ręcznie z położenia 'close' do 'open' i na odwrót, nie wyczułem żadnych oporów.
Sprawdziłem całą budowę tego mechanizmu, wraz z drobnymi testami czyli:
- igła potencjometru położenia ekranu jest umieszczona prawidłowo - w prowadnicy, która przesuwa tę igłę.
- po podłączeniu według schematów samego zasilania do sterownika, czyli (1pin: +12 live; 14pin: +12 acc; 25pin: GRND) - nadal ten sam efekt (odgłosy 'warczenia' blokującego się silniczka) i brak ruchu ekranu
- po ręcznym odchyleniu ekranu do pozycji otwartej i naciśnięciu 1 raz przycisku 'tilt' ekran lekko drgnie, ale nie tak samo jak normalnie... 2 raz to samo... 3 raz też i za 4 razem zdębiałem... ekran zamyka się, co w przypadku tego przycisku już okazało się dziwne...więc drążyłem dalej
- po odkręceniu lewej strony, gdzie znajduje się potencjometr położenia ekranu i naciśnięciu przycisku 'open/close' wraz z ręcznym przesuwaniem igły potencjometru z pozycji 'close' na 'open'...
... tu moje kolejne zdziwienie - silnik działa i to z taką siłą, że spokojnie mógłby podnieść ekran jak za dawnych czasów, ale obraca zębatkę w stronę zamykania ekranu... i tak do momentu kiedy igła znajdzie się dla pozycji 'open'
- po ponownym naciśnięciu 'open/close' sterownik nie rusza silnikiem
Po takich krótkich testach sprawdziłem jeszcze czy dwa kondensatory elektrolityczne są sprawne, czasami bywa, że mogą zmienić charakterystykę działania całego układu, ale chyba źle szukam, bo są sprawne i trzymają właściwe wartości, więc nie mam dalszych pomysłów. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu jeśli ktoś już się z czymś takim uporał i wie co za chochlik siedzi w tej płytce.
Gdzie szukać tym razem ?