Komputer do GS300 Pomocy!!

Wszystko co związane z problemami w układzie elektrycznym.
Awatar użytkownika
brat_z
Lex user
Posty: 263
Rejestracja: 26 lut 2015, o 15:56
Model Lexusa: is200
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Komputer do GS300 Pomocy!!

Post autor: brat_z »

1. W celu odczytania błędów akumulator musi mieć minimum 11V, przepustnica zamknięta, dźwignia zmiany biegów w pozycji neutralnej, klima wyłączona.
Aby odczytac błędy skrzyni biegów przełącznik OD musi być wciśnięty (włączony ten na dźwigni zmiany biegów).
W gnieździe diagnostycznym pod kierownicą połącz ze sobą piny Te1 z E1 kawałkiem przewodu. (Możesz to zrobić też w komorze silnika jak na zdjęciu ale chyba lepiej w gnieździe)
- Do diagnozy silnika i skrzyni biegów łączy się Te1 z E1,
- Do diagnozy poduszek powietrznych ABS-u oraz TRAC należy połączyc ze sobą Tc i E1
2. Przekręć stacyjkę w pozycję ON. Kody błędów można odczytać poprzez zliczanie ilości błyśnięć odpowiedniej kontrolki.
- Dla kodów silnika należy zliczać błyśniecia kontrolki "check engine",
- Dla kodów skrzyni biegów należy zliczać błyśnięcia kontrolki "O/D Off"
- Dla kodów Poduszek powietrznych należy zliczać błyśnięcia kontrolki "Air bag"
- Dla kodów ABS-u należy zliczać błyśnięcia kontrolki "Antilock" (ABS)
- Dla kodów TRAC należy zliczać błyśnięcia kontrolki "TRAC"
Kody błędów posiadajądwie cyfry.
Pierwsza cyfra jest wyświetlana jako pierwsza następnie jest 1,5 sekundowa przerwa i pokazywana jest druga cyfra.
Może być wyświetlane wiele kodów błędów. Aby się nie pomylić błędy są wyświetlane po kolei od tego z najniższym numerem do tego o najwyższym numerze.
Pomiędzy wyświetlanymi numerami kodów następuje 4,5 sekundowa przerwa. Po ostatnim kodzie znowu zostanie wyświetlony pierwszy i tak w kółko.
W przypadku braku błędów kontrolka będzie mrugać ciągle co 25 sekund.
3. Aby skasować błędy należy wyciągnąć 20A bezpiecznik od EFI pokazany na zdjęciu na 10 sekund lub odłączyć klemę z akumulatora ale stracimy ustawienia radia i zegara.
Uwaga: Kod poduszka 41 nie mogą być usunięte za pomocą tej metody.
Błędy ABS i TRAC należy skasować poprzez umieszczenie zworki w Tc i E1 oraz naciskanie pedału hamulca 8 lub więcej razy w ciągu 3 sekund.

Prościej się nie da...
Lex Luthor
Lex user
Posty: 141
Rejestracja: 10 lip 2015, o 10:26
Model Lexusa: GS300 MKI
Skąd:: Biłgoraj
Kontakt:

Re: Komputer do GS300 Pomocy!!

Post autor: Lex Luthor »

Miłosz pisze:To po co robią adaptery pod takie złącze ? Na allegro też tego pełno np

http://allegro.pl/wtyk-toyota-2-17-pin- ... 65042.html
http://allegro.pl/przejsciowka-adapter- ... 97848.html

Nie wiem tylko czy to jest pod jakiś ogólny program typu delphi czy podejdzie pod techstrema, trzeba dopytać.

W bmw też miałem 2 złącza obd1 i obd2 i na adapterze wszystko latało bez problemu. W starszych bmkach typu e36 wymagany był port RS232 żeby ruszyło, także może i tu jest jakieś rozwiązanie.
A może pomyśleć o delphi ?
To z mojej fotki to jest OBD1 czy OBD2?
https://zapodaj.net/images/58f526bcedcf7.jpg

Ten wyglada idealnie
http://allegro.pl/adapter-kabel-obd-2-n ... 03327.html
Ostatnio zmieniony 24 sie 2016, o 14:43 przez Lex Luthor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
passat1978
Lex Driver
Posty: 614
Rejestracja: 14 lis 2010, o 10:42
Model Lexusa: gs 300
Skąd:: Łęczyca
Lokalizacja: Łęczyca - Kutno
Kontakt:

Re: Komputer do GS300 Pomocy!!

Post autor: passat1978 »

brat_z pisze:1. W celu odczytania błędów akumulator musi mieć minimum 11V, przepustnica zamknięta, dźwignia zmiany biegów w pozycji neutralnej, klima wyłączona.
Aby odczytac błędy skrzyni biegów przełącznik OD musi być wciśnięty (włączony ten na dźwigni zmiany biegów).
W gnieździe diagnostycznym pod kierownicą połącz ze sobą piny Te1 z E1 kawałkiem przewodu. (Możesz to zrobić też w komorze silnika jak na zdjęciu ale chyba lepiej w gnieździe)
- Do diagnozy silnika i skrzyni biegów łączy się Te1 z E1,
- Do diagnozy poduszek powietrznych ABS-u oraz TRAC należy połączyc ze sobą Tc i E1
2. Przekręć stacyjkę w pozycję ON. Kody błędów można odczytać poprzez zliczanie ilości błyśnięć odpowiedniej kontrolki.
- Dla kodów silnika należy zliczać błyśniecia kontrolki "check engine",
- Dla kodów skrzyni biegów należy zliczać błyśnięcia kontrolki "O/D Off"
- Dla kodów Poduszek powietrznych należy zliczać błyśnięcia kontrolki "Air bag"
- Dla kodów ABS-u należy zliczać błyśnięcia kontrolki "Antilock" (ABS)
- Dla kodów TRAC należy zliczać błyśnięcia kontrolki "TRAC"
Kody błędów posiadajądwie cyfry.
Pierwsza cyfra jest wyświetlana jako pierwsza następnie jest 1,5 sekundowa przerwa i pokazywana jest druga cyfra.
Może być wyświetlane wiele kodów błędów. Aby się nie pomylić błędy są wyświetlane po kolei od tego z najniższym numerem do tego o najwyższym numerze.
Pomiędzy wyświetlanymi numerami kodów następuje 4,5 sekundowa przerwa. Po ostatnim kodzie znowu zostanie wyświetlony pierwszy i tak w kółko.
W przypadku braku błędów kontrolka będzie mrugać ciągle co 25 sekund.
3. Aby skasować błędy należy wyciągnąć 20A bezpiecznik od EFI pokazany na zdjęciu na 10 sekund lub odłączyć klemę z akumulatora ale stracimy ustawienia radia i zegara.
Uwaga: Kod poduszka 41 nie mogą być usunięte za pomocą tej metody.
Błędy ABS i TRAC należy skasować poprzez umieszczenie zworki w Tc i E1 oraz naciskanie pedału hamulca 8 lub więcej razy w ciągu 3 sekund.

Prościej się nie da...
i o to chodzi !!!! dobra robota
Części do LEXUS GS 300 KMI
NR 790462651 Lub PW
Awatar użytkownika
passat1978
Lex Driver
Posty: 614
Rejestracja: 14 lis 2010, o 10:42
Model Lexusa: gs 300
Skąd:: Łęczyca
Lokalizacja: Łęczyca - Kutno
Kontakt:

Re: Komputer do GS300 Pomocy!!

Post autor: passat1978 »

Lex Luthor pisze:
Miłosz pisze:To po co robią adaptery pod takie złącze ? Na allegro też tego pełno np

http://allegro.pl/wtyk-toyota-2-17-pin- ... 65042.html
http://allegro.pl/przejsciowka-adapter- ... 97848.html

Nie wiem tylko czy to jest pod jakiś ogólny program typu delphi czy podejdzie pod techstrema, trzeba dopytać.

W bmw też miałem 2 złącza obd1 i obd2 i na adapterze wszystko latało bez problemu. W starszych bmkach typu e36 wymagany był port RS232 żeby ruszyło, także może i tu jest jakieś rozwiązanie.
A może pomyśleć o delphi ?
To z mojej fotki to jest OBD1 czy OBD2?
https://zapodaj.net/images/58f526bcedcf7.jpg
na 100 % nie jest to OBD 2
Części do LEXUS GS 300 KMI
NR 790462651 Lub PW
Lex Luthor
Lex user
Posty: 141
Rejestracja: 10 lip 2015, o 10:26
Model Lexusa: GS300 MKI
Skąd:: Biłgoraj
Kontakt:

Re: Komputer do GS300 Pomocy!!

Post autor: Lex Luthor »

Krotko mowiac wtykam ten kabel w 2 piny, przekrecam stacyjke i zliczam? Brzmi troche prosto i banalnie. Rozumiem, ze musze jeszcze dorwac kody bledow do GS300. Tylko co dalej? Powiedzmy wyjdzie mi kod bledu i co wtedy?
Ostatnio zmieniony 24 sie 2016, o 14:49 przez Lex Luthor, łącznie zmieniany 1 raz.
Lex Luthor
Lex user
Posty: 141
Rejestracja: 10 lip 2015, o 10:26
Model Lexusa: GS300 MKI
Skąd:: Biłgoraj
Kontakt:

Re: Komputer do GS300 Pomocy!!

Post autor: Lex Luthor »

passat1978 pisze:
Lex Luthor pisze:
Miłosz pisze:To po co robią adaptery pod takie złącze ? Na allegro też tego pełno np

http://allegro.pl/wtyk-toyota-2-17-pin- ... 65042.html
http://allegro.pl/przejsciowka-adapter- ... 97848.html

Nie wiem tylko czy to jest pod jakiś ogólny program typu delphi czy podejdzie pod techstrema, trzeba dopytać.

W bmw też miałem 2 złącza obd1 i obd2 i na adapterze wszystko latało bez problemu. W starszych bmkach typu e36 wymagany był port RS232 żeby ruszyło, także może i tu jest jakieś rozwiązanie.
A może pomyśleć o delphi ?
To z mojej fotki to jest OBD1 czy OBD2?
https://zapodaj.net/images/58f526bcedcf7.jpg
na 100 % nie jest to OBD 2
Ale ten wyglada na pasujacy?
http://allegro.pl/adapter-kabel-obd-2-n ... 03327.html
Awatar użytkownika
brat_z
Lex user
Posty: 263
Rejestracja: 26 lut 2015, o 15:56
Model Lexusa: is200
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Komputer do GS300 Pomocy!!

Post autor: brat_z »

Lex Luthor pisze:Krotko mowiac wtykam ten kabel w 2 piny, przekrecam statcyjke i zliczam? Brzmi troche prosto i banalnie. Rozumiem, ze musze dorwac kody bledow do GS300. Tylko co dalej? Powiedzmy wyjdzie mi kod bledu i co wtedy?
Masz błąd nr 63 i zliczałeś kontrolkę od skrzyni biegów więc wyszło: (Open or short circuit in no. 2 solenoid valve) czyli padła cewka nr 2 w skrzyni biegów
(np rozłączyła się przepaliła lub straciła właściwą wartość rezystancji)
Miłosz
Lex Master
Posty: 1425
Rejestracja: 29 lut 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Komputer do GS300 Pomocy!!

Post autor: Miłosz »

Popatrzałem trochę w necie i faktycznie chyba lepiej zrobić tą "metodą z kabelkiem" - niezłe średniowiecze :D
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
Awatar użytkownika
brat_z
Lex user
Posty: 263
Rejestracja: 26 lut 2015, o 15:56
Model Lexusa: is200
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Komputer do GS300 Pomocy!!

Post autor: brat_z »

Polonezy na mono-wtrysku tak się diagnozowało:)
Lex Luthor
Lex user
Posty: 141
Rejestracja: 10 lip 2015, o 10:26
Model Lexusa: GS300 MKI
Skąd:: Biłgoraj
Kontakt:

Re: Komputer do GS300 Pomocy!!

Post autor: Lex Luthor »

Do tego nie jest mi potrzebny zaden elektryk, tylko kawalek kabelka, ustawic odpowiednio dzwignie skrzyni, etc i mozna dzialac? W sumie zawsze jest ten pierwszy raz, nigdy czegos takiego nie robilem, ale jezeli mowicie, ze adaptor wtyki nic nie da. Myslalem, ze jak sie podepne do kompa to mi wypisze co i jak jest nie tak.

Rozumiem, ze te OBDI Codes z tego Lexa LS400 pasuja do mojego, bo to sa kody do '96r z tego co zrozumialem?
Ostatnio zmieniony 24 sie 2016, o 15:24 przez Lex Luthor, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości