Odzyskiwanie energii w hybrydzie.

Wszystko co związane z problemami w układzie elektrycznym.

Odzyskiwanie energii w hybrydzie.

Postprzez vipowski » 25 sie 2020, o 12:57

Po dłuższym postoju (prawdopodobnie wychłodzeniu) auto odzyskuje energię bardzo efektywnie, szybko ładuje akumulatory a wskazówka ładowania odchyla się niemal do maksimum. Po dłuższej jeździe i przy częstym hamowaniu, ładowanie (wychylenie wskazówki) jest na poziomie maksymalnie 20%...

Zauważyłem to w moim 3GS 450H i może to normalne ale mam wrażeni, że z czasem „problem” narasta. O ile w trasie nie ma to znaczenia (na trasie efektywność odzyskiwania nie spada tak drastycznie) o tyle w miejskich korkach takie działanie jest bez sensu. Może ktoś coś na ten temat powiedzieć?
vipowski
Nowy lex user
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7 gru 2019, o 21:08
Model Lexusa: GS MK3 450H
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WLKP

Odzyskiwanie energii w hybrydzie.

Postprzez scotti » 25 sie 2020, o 20:55

Podłącz obd II zainstaluj sobie na telefonie apke Hybrid assistans i tam będziesz widział cała historia odzyskiwania energii z jazdy jak iż hamowania. Generalnie ta apka duży uczy stylu jazdy hybrydą

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
scotti
Lex user
 
Posty: 98
Dołączył(a): 27 cze 2017, o 12:18
Model Lexusa: Gs450h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Słupsk

Re: Odzyskiwanie energii w hybrydzie.

Postprzez vipowski » 26 sie 2020, o 10:47

Dzięki za odpowiedź.

Analogiczne pytanie na clublexus.
vipowski
Nowy lex user
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7 gru 2019, o 21:08
Model Lexusa: GS MK3 450H
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WLKP

Re: Odzyskiwanie energii w hybrydzie.

Postprzez vipowski » 21 wrz 2020, o 10:23

Nie wiem czy kogoś jeszcze interesuje ten temat, ale zgodnie z sugestią Scottiego zainstalowałem Hybrid Assistant.
Cały czas uczę się obsługi i czytania parametrów Hybrid Assistant, natomiast z moich obserwacji wynika, że za efektywność ładowania odpowiada temperatura akumulatorów.

Obrazek

Jeśli dobrze pamiętam:
do 35C – ładowanie "na oko" około 80% efektywności
do 42C – około 50%
powyżej – maksymalnie 20%

Hybrid Assistant daje możliwość wymuszenia włączenia wentylatora na akumulatory. Robi się co prawda szum w tyle auta, ale w ruchu miejskim, poprawienie efektywności ładowania baterii zmniejszyło mi zużycie paliwa o około 1,5l/100km. Wygląda na to, że podczas jazdy w trasie, robi się "przeciąg", który wymusza ruch powietrza w komorze akumulatorów i dlatego ich temperatura jest niska. Ciekawe czy/jak można to poprawić...

Zaznaczam, że są to moje obserwacje, wartości które podaję mogą nie być precyzyjne.

Czytałem, że w 2010 wyszedł update kalibracji HV, który poprawia chłodzenie i żywotność akumulatorów. Gdyby ktoś miał wiedzę to bardzo proszę o podzielenie się.
Zna ktoś jakąś dobrą instrukcję obsługi Hybrid Assistant?
vipowski
Nowy lex user
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7 gru 2019, o 21:08
Model Lexusa: GS MK3 450H
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WLKP

Odzyskiwanie energii w hybrydzie.

Postprzez scotti » 23 wrz 2020, o 22:20

Wejdź na stronę Hybrid assistans przez przeglądarkę typu chrom, która ma tłumaczenie strony i tam masz wszystko opisane odnośnie tej aplikacji
Wejdź też na polskie forum Toyoty dział Auris i Prius znajdź dział odnoście tej aplikacji, technika jazdy hybrydą i tam masz cała encyklopedie na ten temat. Na naszym forum Lexusa niestety jest bardzo mało na ten temat, a szkoda
Może czas trochę skopiować od nich i wrzucić do nas, nie jednemu użytkownikowi to by się przydało
Podam proste 2 przykłady
Za pomocą tej aplikacji można zrobić test baterii.
Pokazuje w jakiej fazie jest silnik S1,S2,S3,S4 przy czym przy S4 silnik życia najmniej paliwa. Bywa tak że możesz przyjechać z 50km po autostradzie na S3 nawet nie wiedząc o tym
Ja osobiście dużo się nauczyłem a że sporo jeżdżę po autostradzie zmniejszyłem swoje spalanie o 1.5 litra

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowano 23 wrz 2020, o 22:23 przez scotti, łącznie edytowano 2 razy
scotti
Lex user
 
Posty: 98
Dołączył(a): 27 cze 2017, o 12:18
Model Lexusa: Gs450h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Słupsk

Odzyskiwanie energii w hybrydzie.

Postprzez scotti » 23 wrz 2020, o 22:20

Wejdź na stronę Hybrid assistans przez przeglądarkę typu chrom, która ma tłumaczenie strony i tam masz wszystko opisane odnoście tej aplikacji
Wejdź też na polskie forum Toyoty dzisiaj Auris i Prius znajdź dział odnoście tej aplikacji, technika jazdy hybrydą i tam masz cała encyklopedie na ten temat. Na naszym forum Lexusa niestety jest bardzo mało na ten temat, a szkoda
Może czas trochę skopiować od nich i wrzucić do nas, nie jednemu użytkownikowi to by się przydało
Podai prosty przykład
Za pomocą tej aplikacji można zrobić test baterii
Pokazuje w jakiej fazie jest silnik S1,S2,S3,S4 przy czym przy S4 silnik życia najmniej paliwa. Bywa tak że możesz przyjechać z 50km po autostradzie na S3 nawet nie wiedząc o tym
Ja osobiście dużo się nauczyłem a że sporo jeżdżę po autostradzie zmniejszyłem swoje spalanie o 1.5 litra

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
scotti
Lex user
 
Posty: 98
Dołączył(a): 27 cze 2017, o 12:18
Model Lexusa: Gs450h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Słupsk

Re: Odzyskiwanie energii w hybrydzie.

Postprzez przemosc » 24 wrz 2020, o 08:43

vipowski napisał(a):Nie wiem czy kogoś jeszcze interesuje ten temat, ale zgodnie z sugestią Scottiego zainstalowałem Hybrid Assistant.
Cały czas uczę się obsługi i czytania parametrów Hybrid Assistant, natomiast z moich obserwacji wynika, że za efektywność ładowania odpowiada temperatura akumulatorów.

Obrazek

Jeśli dobrze pamiętam:
do 35C – ładowanie "na oko" około 80% efektywności
do 42C – około 50%
powyżej – maksymalnie 20%

Hybrid Assistant daje możliwość wymuszenia włączenia wentylatora na akumulatory. Robi się co prawda szum w tyle auta, ale w ruchu miejskim, poprawienie efektywności ładowania baterii zmniejszyło mi zużycie paliwa o około 1,5l/100km. Wygląda na to, że podczas jazdy w trasie, robi się "przeciąg", który wymusza ruch powietrza w komorze akumulatorów i dlatego ich temperatura jest niska. Ciekawe czy/jak można to poprawić...

Zaznaczam, że są to moje obserwacje, wartości które podaję mogą nie być precyzyjne.

Czytałem, że w 2010 wyszedł update kalibracji HV, który poprawia chłodzenie i żywotność akumulatorów. Gdyby ktoś miał wiedzę to bardzo proszę o podzielenie się.
Zna ktoś jakąś dobrą instrukcję obsługi Hybrid Assistant?


Z czystej ciekawości sprawdź sobie jeszcze stan filtra na wejściu do akumulatorów (w którymś miejscu pod siedziskiem tylnej kanapy jakby za piętami pasażerów powinna być klapka a za nią filtr) - gdzieś czytałem, że wyłapując kurz z wnętrza samochodu potrafi dosyć skutecznie się zapchać co prowadzi do podniesienia temperatury baterii.
Avatar użytkownika
przemosc
Lex Driver
 
Posty: 345
Dołączył(a): 13 cze 2014, o 01:33
Model Lexusa: IS300/RX300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzyki

Odzyskiwanie energii w hybrydzie.

Postprzez scotti » 24 wrz 2020, o 10:09

@przemosc
Ja wiem o filtrze o którym piszesz że jest przy tylnej szybie z lewej strony pod obudową od głośnika. Tak się składa że nie dalej jak 2 tygodnie temu z nudów przeczysciłem wentylator (na jego łopatkach było trochę kurzu) każda z osobna patyczkiem, filtry i sumienie mam czyste ;-)

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
scotti
Lex user
 
Posty: 98
Dołączył(a): 27 cze 2017, o 12:18
Model Lexusa: Gs450h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Słupsk


Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: K.lexus i 5 gości