Strona 1 z 1

[LS400] modyfikacja świateł

: 9 sty 2012, o 11:59
autor: arkadiusz
witam @ll,

sam już nie wiem, czy to dobre rozwiązanie jakie posiada samochód dlatego też zwracam się do mądrzejszych od siebie i bieglejszych w sprawach LS400...

otóż jest z samochodzie przeróbka - z powodu słabego świecenia (wg zapewnień byłego właściciela) świateł mijania (ze starości???) zostały zamontowane żarówki ksenonowe...
podłączenie jest tak ustawione, że zmiana świateł z mijania na drogowe realizowane jest poprzez tylko lampy świateł mijania a odłączone są z użytku lampy świateł drogowych...

czy zostawić tak jak jest (bo działa i świeci dobrze) czy jednak podłączyć te światła drogowe "na swoje miejsce" zostawiając mijania tak jak są ???

podejrzewam, że będzie większy pobór prądu bo jednak to już będzie trochę większe obciążenie - zwłaszcza, że zostawiamy mijania jako ksenonowe....

samochód to LS400 05/1992

Re: [LS400] modyfikacja świateł

: 9 sty 2012, o 14:53
autor: michal_5000
z tego co piszesz wyglada, ze masz zamontowane bi-xenony z jakiegos innego (nowszego) auta. Jesli faktycznie tak jest, to widac ze ktos to zrobil z glowa - i ja bym nie ruszal. Ew. "stare" drogowe zawsze mozna podlaczyc rownolegle do tych zenonow - bedziesz mial wtedy jeszcze mocniejsze "dlugie".
Poborem pradu itp. raczej nie masz powodu sie przejmowac.

Re: [LS400] modyfikacja świateł

: 9 sty 2012, o 20:08
autor: arkadiusz
michal_5000 pisze: z tego co piszesz wyglada, ze masz zamontowane bi-xenony z jakiegos innego (nowszego) auta. Jesli faktycznie tak jest, to widac ze ktos to zrobil z glowa - i ja bym nie ruszal.
tak - powinienem napisac bi-ksenony... z tego co zaobserwowałem to wraz z przełączeniem świateł mijania/drogowe zmienia się kąt ustawienia żarówki (???)...
michal_5000 pisze: Ew. "stare" drogowe zawsze mozna podlaczyc rownolegle do tych zenonow - bedziesz mial wtedy jeszcze mocniejsze "dlugie".
Poborem pradu itp. raczej nie masz powodu sie przejmowac.
jeszcze się nad tym zastanawiam czy to warto... w sumie drogowych nie używam zbyt wiele ale chyba się na to zdecyduję kiedyś - pytanie tylko czy to można połączyć "łopatologicznie" równolegle czy jakoś specjalnie bo w końcu to inny typ świateł (w sensie żarówek)... jeszcze nie sprawdzałem, czy różnią się tam oprawki i czy po prostu jest możliwość takiego podłączenia...

Re: [LS400] modyfikacja świateł

: 9 sty 2012, o 22:23
autor: michal_5000
nie no, oczywiscie ze nie mozna podlaczyc zarowek halogenowych do tego co nazywasz (niezbyt poprawnie ;) ) zarowkami ksenonowymi.
Lampa ksenonowa jest zasilana setki razy wiekszym napieciem niz 12V w samochodowej instalacji - a zeby takie napiecie uzyskac, musisz miec wczesniej przetwornice. Tak wiec podlaczyc rownolegle mozesz - ale PRZED przetwornica...

Re: [LS400] modyfikacja świateł

: 9 sty 2012, o 22:38
autor: arkadiusz
pisałem (poprawiłem) w poście wcześniejszym że chodzi o bi-xenony ale pewno nie w tym rzecz... ponieważ bi-xenony działają więc jest już podłączona przetwornica w instalacji...

jeśli dobrze zrozumiałem Twój post to powinienem podłączyć drugą przetwornicę między obecnymi bi-xenonami a żarówkami "prawidłowych" świateł drogowych ???

Re: [LS400] modyfikacja świateł

: 12 sty 2012, o 20:01
autor: michal_5000
nie nie - rozumiem to tak, ze trzeba by podlaczyc zarowki drogowe (te seryjne, czyli halogenowe) pod 12V (tak jak pierwotnie byly). Rownolegle masz przetwornice, tez wlaczona pod 12V (ona na wyjsciu daje ok. 25,000V na rozruch i ze 40 do 80V podczas pracy) - ktora zasila lampe wyladowcza (xenon). "Dlugie" w bixenonie zapala sie tak, ze jest przeslona, ktora czesciowo zaslania lub odslania lampe. I wlasnie zasilanie tej przeslony powinno rownoczesnie sterowac seryjnym halogenem.

Generalnie prosta misja. Jesli chcesz - moge dac namiar na chlopaka na Zoliborzu, ktory na pewno moze Ci to ogarnac.

Re: [LS400] modyfikacja świateł

: 13 sty 2012, o 06:12
autor: arkadiusz
Michale - wyślij na PW proszę... dziękuję :puchar: