Strona 1 z 1

Kontrolki i inne zachowania GS 300 mk2

: 6 sie 2013, o 23:04
autor: Kowal
Witajcie!
Te dwie kontrolki palą mi się pod ponad roku, czyli tak długo jak mam tegoż GS-a ;)
Obrazek

Dlaczego piszę teraz ?
Bo od kilku dni mam problem z poziomowaniem się xenonów. Oślepiam ludzi i to dość brutalnie. Próbowałem z odłączeniem akumulatora na dłuższy czas i poza tym że lepiej jedzie na gazie poprawy żadnej. Wygląda to tak, że po każdym uruchomieniu silnika i włączeniu świateł, jadą do góry i zostają w tej pozycji. Wcześniej wracały troszkę w dół i wszystko było ok ze światłami. W czym może być problem, skoro sam mechanizm poziomowania działa ?

Druga sprawa - jak wymienia się tylne żarówki ? Trzeba wykręcić całą lampę ? Stop mi się przepalił.

Trzecia sprawa - opony wyważone kolejny raz, wszystko z kołami i felgami posprawdzane a nadal przy 100km/h zaczyna trząść kierownica. Jak zbadać tą maglownicę? Jak przekazać mechanikowi o co może chodzić (jakaś śruba odpowiedzialna za jakieś luzy, nie znam się kompletnie), ktoś to przerabiał? Pytałem o tym w innym wątku.

I ostatnie pytanie - te kontrolki, o co chodzi i jak to sprawdzić ? Dodam że hamulce są w pełni sprawne, nawet "ręczny", a kontrolka wyskakuje przy którymś hamowaniu (zazwyczaj po 20-25min jazdy), a kontrolka żółta ze światłem wyskakuje czasem od razu po uruchomieniu, czasem po kilku minutach jazdy.

Re: Kontrolki i inne zachowania GS 300 mk2

: 7 sie 2013, o 07:28
autor: maniek_82
Witam,

Ad. 1
Układ poziomowania świateł ksenonowych to nie tylko silniczki , ale też czujniki które "wskazują" odchylenie osi poziomej auta od pozycji ""zerowej" (patrz załącznik).
Być może w obwodzie któregoś z tych czujników coś nie kontaktuje/ jest zwarcie albo sam czujnik nie działa prawidłowo. Poszukaj w user manual , tam jest opisane jak sprawdzić układ samopoziomowania ksenonów.

Ad. 2

Chyba trzeba wykręcić, przynajmniej ja tak robiłem ja wymieniałem żarówkę od świateł cofania. W każdym razie żaden problem, chyba 2 śrubki i 2 nakrętki trzeba odkręcić i lampa wychodzi.

Pozdrawiam,
Mariusz

Re: Kontrolki i inne zachowania GS 300 mk2

: 12 sie 2013, o 12:42
autor: Kowal
Odnośnie poziomowania świateł - gdzie konkretniej znajdę te bezpieczniki i gdzie mieszczą się te sensory ? Jak zidentyfikować problem ? Pod komputrem coś pokaże ?

I odnośnie maglownicy - o które śruby chodzi i jak tym kręcić ?
http://www.clublexus.com/forums/gs-seco ... tment.html

Re: Kontrolki i inne zachowania GS 300 mk2

: 14 sie 2013, o 13:52
autor: Kowal
Byłem w serwisie, wiem już więcej.

Wahacze i sworznie mają spore luzy, to może też powodować drgania kierownicy i jest to do zrobienia w pierwszej kolejności.

Na komputerze wynikło to co w załączniku, ale po skasowaniu błędów i ponownym sprawdzaniu znikły dwa błędy czujników promieniowania słonecznego, a zostały sondy lambda i to ESP 1.0, cokolwiek to jest. Czy to coś poważnego ?
Co do poziomowania świateł - tylny czujnik, czy też potencjometr jest chyba uszkodzony. To co widać na kartce to część ruchoma która się zapiekła, pękła i ułamała się od tego drąga na którym jest koło. Nawet przestawiając pozycję tego czujnika światła nie zmieniały pozycji. Gdzie taki czujnik można kupić i ile to może kosztować?

Re: Kontrolki i inne zachowania GS 300 mk2

: 15 sie 2013, o 12:18
autor: maniek_ls400
Sprawdź na toyodiy.com czy czujnik nie jest taki sam jak w LS430 - mam na sprzedaż pisz PW.
Obwodami do grzania sond się nie przejmuj - będzie wywalało co jakiś czas Check i to wszystko - można naprawić na dwa sposoby - (1) nowe sondy ze sprawną grzałką (2) wlutować opornik chyba 6Ohm tak by komputer rozpoznawał go jako opór grzałki i też skończy się problem z grzałką (nie będzie błędów). Uszkodzona grzałka to późniejsze rozpoczęcie właściwej pracy sondy lambda co może wpływać na spalanie oraz pracę zimnego silnika.

Re: Kontrolki i inne zachowania GS 300 mk2

: 15 sie 2013, o 12:31
autor: carsik
czujnik znajdziesz w ASO lub na allegro, w obu przypadkach raczej nie powinieneś mieć kłopotów ze sprawdzeniem cen.