przez giac » 8 wrz 2014, o 11:05
Kolego basisto, jeśli nie masz dwóch lewych rąk to bez problemu zrobisz to sam w godzinę. Co będzie potrzebne:
- Klucz nasadowy 10 mm z długim "wysięgnikiem", na oko 15-20 cm (taki w kształcie litery T)
- śrubokręt gwiazdkowy duży i mały
- haczyk w postaci np. zagiętego śrubokręta, ja użyłem śledzia komputerowego (taka blaszana zaślepka zaślepiająca otwory na wyjścia kart z tyłu komputera)
Jak to zrobić (mogę nie wszystko pamiętać, ale nawet jak coś pominę to i tak sobie poradzisz):
- wyjmij popielniczkę, najlepiej ją otworzyć i pociągnąć zdecydowanie za klapkę, odpiąć od niej kostkę z przewodami
- wyjmij panel, który znajduje się nad klimą, ten z zegarkiem i nawiewami. Trzeba do tego użyć haczyka i z wyczuciem zaczepić go o jedną kratkę nawiewu i ostrożnie pociągnąć aż poczujesz, że zaczep puścił, potem to samo z drugą kratką, po wyjęciu panelu odłączyć kostki
- odkręć cztery śruby 10 mm, dwie nad radiem, dwie pod radiem (uważaj, żeby Ci nie upadły, bo ciężko potem je wyjąć, jeśli spadną), w tym momencie możesz wyjąć radio razem z panelem klimy, odepnij kostki (nie trzeba pamiętać która gdzie była podpięta, nie będą pasować jeśli spróbujesz je nieprawidłowo podpiąć)
- odkręć dwie blachy trzymające razem radio i panel klimy
- teraz musisz zdemontować przedni panel radia, o ile dobrze pamiętam, to trzymają do dwie śruby po bokach oraz zatrzaski
- po zdemontowaniu panelu powinieneś na jego tylnej ścianie widzieć płytkę PCB z wyświetlaczem, trzyma się chyba na czterech śrubach, po ich odkręceniu możesz wyjąć moduł wyświetlacza
Jeszcze jedno - zanim wymienisz wyświetlacz sugeruję podpiąć angielskie radio do zasilania i zobaczyć, czy wyświetlacz rzeczywiście jest lepszy. Możesz je podpiąć do kostki w aucie lub jeśli masz zasilacz 12 V (taki przynajmniej 1 A), to mogę Ci podpowiedzieć jak go podłączyć, żeby zweryfikować stan wyświetlacza bez potencjalnie zbędnego rozbebeszania samochodu.