LS400 '96 problem z podłączeniem w Techstream

Pozostałe problemy występujące w naszych Lexusach
Awatar użytkownika
lewmichal
Lex user
Posty: 191
Rejestracja: 9 sty 2015, o 12:05
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Świdnik
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Re: LS400 '96 problem z podłączeniem w Techstream

Post autor: lewmichal »

Ale ja łączę się przez OBD2 (trapez 16 pinów) bez żadnej przejściówki. Jest to LS z USA, a tam OBD2 było od 96 roku właśnie.
Obrazek
Awatar użytkownika
lewmichal
Lex user
Posty: 191
Rejestracja: 9 sty 2015, o 12:05
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Świdnik
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Re: LS400 '96 problem z podłączeniem w Techstream

Post autor: lewmichal »

Wykonałem mały krok do przodu.
Poniższa wtyczka:
Obrazek
zgodnie z serwisówką wykorzystuje tylko 4 piny (2, 4, 5, 16). PIN numer 2 wydaje się być nieaktywny. Powinien generować impulsy podczas połączenia. DLC3 Cable Test w Techstream nie wykrywa komunikacji z tym PINem. Dodatkowo próbowałem wykonać odczyt kodów standardową metodą, tzn. zwarcie PINów E1 i TE1 na złączu DLC1 pod maską:
Obrazek
Niestety kontrolka CHECK ENGINE nie błyska, tylko świeci światłem stałym (powinna błyskać po zwarciu E1 i TE1). Podejrzewam, że coś nie łączy w instalacji elektrycznej.
Teraz prośba do Was. Czy macie może schematy elektryczne do LSa 400? Albo może ktoś wie, gdzie tego szukać? Bez tego ani rusz w dalszych działaniach.
Obrazek
Awatar użytkownika
lewmichal
Lex user
Posty: 191
Rejestracja: 9 sty 2015, o 12:05
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Świdnik
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Re: LS400 '96 problem z podłączeniem w Techstream

Post autor: lewmichal »

Mała aktualizacja poświąteczna.
Dowiedziałem się, że jeżeli jest OBD2, to już niestety nie da się wybłyskać błędów silnika kontrolką Check Engine. Zatem to, że u mnie nie błyska jest normalne.
Znalazłem opis pinów w ECM. Dzisiaj będę dobierał się do niego, żeby pomierzyć, czy jest połączenie między nim a złączem OBD2. Jakby kogoś interesowało, to PIN 2 złącza jest podłączony do PINu (SDL) nr 10 wtyczki 28-PINowej ECMu. Jest to biały przewód.
Obrazek
tofex
Lex user
Posty: 165
Rejestracja: 8 lis 2011, o 08:24
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Szczecin
Kontakt:

Re: LS400 '96 problem z podłączeniem w Techstream

Post autor: tofex »

Michał w moim z roku 95 wersja kanada, działają wszelkie typy elm 327- przewodowe i bluetooth. Kasowanie błędów, podgląd podstawowych parametrów silnika. Całej "reszty" pojazdu niestety nie widzi. Na moje potrzeby to wystarcza, inne elementy (skrzynia,abs,klima itp.) działają i nie miałem potrzeby tam zaglądać. Oczywiście Ty, możesz mieć inne potrzeby.
Awatar użytkownika
lewmichal
Lex user
Posty: 191
Rejestracja: 9 sty 2015, o 12:05
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Świdnik
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Re: LS400 '96 problem z podłączeniem w Techstream

Post autor: lewmichal »

U mnie problem w tym, że w ogóle nie mogę się podłączyć. Nie widzi nawet ECU od silnika i nie mogę nawet podejrzeć błędów. Z tego co wiem, to do silnika podłączam się tutaj już tylko przez OBD2.
ABS, tempomat. poduszki itp. diagnozuję normalnie po zworce w DLC1 pod maską.
Obrazek
tofex
Lex user
Posty: 165
Rejestracja: 8 lis 2011, o 08:24
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Szczecin
Kontakt:

Re: LS400 '96 problem z podłączeniem w Techstream

Post autor: tofex »

Ale próbowałeś połączyć się tylko TIS'em, czy ELM'em? Nie wiem jak TIS, bo ja z kolei go nie podpinałem. Może to nie problem z autem, po prostu niekoniecznie współpracuje z tym testerem?

EDIT
Małe olśnienie. Zupełnie zapomniałem, że kupiony niebieski ELM mini nie działał. Pomyślałem że uszkodzony, lub wersja nie ta i kupiłem biały- najnowszy, najlepszy itp..
Niestety, biały też nie łączył się z ECU. Obydwa łączyły się z telefonem, działały w camry z 95 roku (kanada), a lexa nie widziały. Po kilku dniach przypomniało mi się, że obydwie kostki bardzo luźno wchodziły w gniazdo, prawie na granicy wypadnięcia. Jako że miałem w domu coś takiego:

http://www.e-volt.pl/adaptery/przedluza ... _p_11.html

od "kasownika błędów" firmy mari, bez większego przekonania wsadziłem ELM'a za pośrednictwem tej przedłużki i DZIAŁAJĄ ODYDWA!!!. Sama przedłużka wchodzi ciasno w gniazdo OBD, jest "gumiasta" i ma na oko nieco grubsze piny. Przewodowy ELM miał podobną budowę wtyku dlatego działał mi od zawsze.
Może spróbuj pójść tym tropem, bo wątpię czy auto które ma sprawny układ OBD ( jakiś błąd Ci kiedyś wyświetlał) może mieć coś nie tak na drodze miedzy ECU a gniazdem.
Awatar użytkownika
lewmichal
Lex user
Posty: 191
Rejestracja: 9 sty 2015, o 12:05
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Świdnik
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Re: LS400 '96 problem z podłączeniem w Techstream

Post autor: lewmichal »

Dzięki tofex za pomysł, ale to nie to.
Sprawdziłem połączenia miedzy ECU a gniazdem OBD2. Wszystko jest w porządku.
Mam nowy trop.
Gniazdo OBD2 w aucie wygląda tak:
Obrazek
Używane są 4 PINy:
2 - Bus + Line
4 - Chassis Ground
5 - Signal Ground
16 - Battery positive

Powinna tutaj zachodzić komunikacja protokołem V.P.W. (Variable Pulse Width) zgodnym z SAE J1850.

Wykonałem test DLC3 cable check w aplikacji TIS Techstream i oto rezultat (widok wtyczki):
cable check.jpg
(107.28 KiB) Pobrany 401 razy
Czy wynika z tego, że interfejs diagnostyczny (Mini-VCI J2534) nie obsługuje protokołu VPW (SAE J1850), bo nie sprawdza w ogóle PINu numer 2?. PINy 4, 5, 16 są sprawdzane. Wyczytałem w specyfikacji technicznej, że powinien on współpracować z tym protokołem. Co może być zatem problemem? Kabel jest uszkodzony, czy może mam zbyt nową wersję aplikacji, która już nie obsługuje starego protokołu i nie korzysta z PINu 2?
Czy rozwiązaniem mogłoby być przełożenie w gnieździe samochodowym PINu 2 w miejsce PINu 7 (K line)? Czy lepiej tego nie robić? Czy ECU może się uszkodzić?
Obrazek
Awatar użytkownika
lewmichal
Lex user
Posty: 191
Rejestracja: 9 sty 2015, o 12:05
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Świdnik
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Re: LS400 '96 problem z podłączeniem w Techstream

Post autor: lewmichal »

Udało się przetestować ELM. Połączył się bez problemu. Tylko teraz, czy istnieje jakieś narzędzie, dzięki któremu można dostać się do modułu, w którym wyłączę funkcję Auto Tilt&Telescopic? Na razie użyłem jakiś darmowy EasyOBD2. Można podglądać parametry, ale nie da się nic "customizować" (polski odpowiednik dostosować jakoś mi nie pasuje tutaj).
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek_ls400
Lex Master
Posty: 1478
Rejestracja: 7 cze 2011, o 23:19
Model Lexusa: W221 S500
Skąd:: Piaseczno
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: LS400 '96 problem z podłączeniem w Techstream

Post autor: maniek_ls400 »

Moim zdaniem niestety nie zrobisz żadnej customizacji przez ELM..
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości