Strona 1 z 1

[is200] wymiana dolnych sworzni - czy potrzebna geometria?

: 28 lip 2015, o 23:48
autor: m4yki
Cześć,

W związku z tym iż mój świeży nabytek posiada zawieszenie skonstruowane tak samo jak moje poprzednie Hondy, czyli zużyty sworzeń grozi zerwaniem i uszkodzeniem błotnika, to chcę je profilaktycznie wymienić. Tak też robiłem w przypadku Accordów. Pytanie jest następujące - czy wymiana ingeruje w nastawy geometrii auta? A co za tym idzie, czy po takiej wymianie obowiązkowe jest ustawienie geometrii?

Czy te sworznie dają jakieś inne objawy niż skrzypienie, pukanie itp. U mnie nic takiego nie występuje, ale w okolicach osłon sworznia, oprócz syfu (błota itp.) można wyczuć również trochę smaru, więc już chyba czas na wymianę :) Chociaż żadnych innych objawów nie mam. Mam tylko problem z jazdą po pofałdowanych drogach (koleiny itp.). Wtedy auto zachowuje się nerwowo i myszkuje. Czy to normalne? Opony 215/45/17. Na równych drogach leci jak po sznurku, nie ważne czy 100 czy 200 km/h, puszczam kierownicę i sunie jak po szynach :)

Z góry dzięki za jakąś podpowiedź!

Re: [is200] wymiana dolnych sworzni - czy potrzebna geometri

: 29 lip 2015, o 06:58
autor: blue
Myszkowanie w koleinach jest normalne w tym aucie.
Geometrii ustawiać nie musisz, jeśli tylko poprzednim razem była zrobiona poprawnie (na co nie masz gwarancji). Ja zawsze po zakupie auta robię profilaktycznie po przeglądzie zawieszenie (i wymianie wszystkiego, co może mieć na nią wpływ).

Re: [is200] wymiana dolnych sworzni - czy potrzebna geometri

: 29 lip 2015, o 11:07
autor: endrju1
W tych sworzniach nie ma smaru (więc nie wiem co ci tam wycieka). Po wymianie sworzni nie jest konieczna geometria (choć sprawdzenie jest zawsze wskazane).
Co do myszkowania na nierównych drogach (i przy mocnym bocznym wietrze) to też z tym walczę, na razie postawiłem na uszkodzone tuleje w zawiasie i wypracowane gumy maglownicy.

Re: [is200] wymiana dolnych sworzni - czy potrzebna geometri

: 29 lip 2015, o 11:36
autor: Bochut
endrju1 pisze: Co do myszkowania na nierównych drogach (i przy mocnym bocznym wietrze) to też z tym walczę, na razie postawiłem na uszkodzone tuleje w zawiasie i wypracowane gumy maglownicy.
Jak już się z tym uporasz to napisz czy te nowe gumy magla pomogły :)

Re: [is200] wymiana dolnych sworzni - czy potrzebna geometri

: 29 lip 2015, o 11:43
autor: endrju1
Na pewno będzie info w temacie o moim lexie.
viewtopic.php?f=85&t=10412

Re: [is200] wymiana dolnych sworzni - czy potrzebna geometri

: 10 wrz 2015, o 15:29
autor: n0rek
a czy geometria a zbieznosc to to samo?
robilem troche przy zawieszeniu, amory przod, tuleje plywajace tyl, sworzen prawy przod i costam jeszcze :)

Re: [is200] wymiana dolnych sworzni - czy potrzebna geometri

: 10 wrz 2015, o 15:37
autor: endrju1
Zbieżność to tylko ustawienie kół danej osi, aby były równoległe (auto może zostawiać 4 ślady a i tak zbieżność może być ok), geometria to oprócz zbieżności sprawdzenie liniowości osi, a także kąty pochyleń i masę innych parametrów.

Re: [is200] wymiana dolnych sworzni - czy potrzebna geometri

: 10 wrz 2015, o 15:40
autor: n0rek
acha, a po jakich operacjach taka geometrie sie powinno robic?

Re: [is200] wymiana dolnych sworzni - czy potrzebna geometri

: 10 wrz 2015, o 15:59
autor: endrju1
Dobrze jest zrobić np zaraz po (lub jeszcze lepiej przed) kupnie pojazdu, aby sprawdzić czy zawieszenie trzyma standard.
Dodatkowo po każdej wymianie tulei na których jest regulacja np pochylenia koła.

Re: [is200] wymiana dolnych sworzni - czy potrzebna geometri

: 11 wrz 2015, o 09:05
autor: n0rek
rozumiem, dziekuje za pomoc :)