Klimatyzacja

Pozostałe problemy występujące w naszych Lexusach
Post Reply
ketrab
Nowy lex user
Posts: 2
Joined: 27 Nov 2015, o 21:38
Model Lexusa: LS400
Skąd:: Mosina
Contact:

Klimatyzacja

Post by ketrab »

Jestem tutaj nowy i nie mogę znaleźć jednej informacji.

Jaki współczynnik jest potrzebny do nabicia klimy w ls400 1991r wersja na amerykę ?
Troy
Lex user
Posts: 159
Joined: 20 Jul 2013, o 23:04
Model Lexusa: LS400
Skąd:: Wlkp
Contact:

Re: Klimatyzacja

Post by Troy »

R12 czyli freon,zakazany dawno temu.Gdybyś był przypadkiem ;) obwodzie Kaliningradzkim,tam napełnisz ,bez problemu :)
User avatar
passat1978
Lex Driver
Posts: 614
Joined: 14 Nov 2010, o 10:42
Model Lexusa: gs 300
Skąd:: Łęczyca
Location: Łęczyca - Kutno
Contact:

Re: Klimatyzacja

Post by passat1978 »

ketrab wrote:Jestem tutaj nowy i nie mogę znaleźć jednej informacji.

Jaki współczynnik jest potrzebny do nabicia klimy w ls400 1991r wersja na amerykę ?
dajesz więcej oleju do R 134a i nie powinno być problemu, choć niestety po na biciu gaz jest na sezon, możne dwa.
Części do LEXUS GS 300 KMI
NR 790462651 Lub PW
Troy
Lex user
Posts: 159
Joined: 20 Jul 2013, o 23:04
Model Lexusa: LS400
Skąd:: Wlkp
Contact:

Re: Klimatyzacja

Post by Troy »

r 134a nie zeżre uszczelnień ?
User avatar
tomek233391
Lex user
Posts: 50
Joined: 10 Sep 2017, o 19:43
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Kraków
Contact:

Re: Klimatyzacja

Post by tomek233391 »

Też mnie czeka nabicie klimy w LS400 z 1991 roku. Czy może ktoś powiedzieć ile tego oleju i jakiego trzeba dodać do czynnika r134a? Z góry dzięki za pomoc.
Pawcio1979
Lex Driver
Posts: 381
Joined: 27 Sep 2017, o 18:31
Model Lexusa: GS300 MkII
Skąd:: Poznań
Contact:

Re: Klimatyzacja

Post by Pawcio1979 »

A ja ciekaw jestem skąd wy weźmiecie teraz czynnik chłodniczy jak się pozmieniały przepisy odnośnie freonów.
Niestety to nie działa w ten sposób jak się może wydawać, że dopuszczę sobie trochę bo słabo mi chłodzi. Jeśli słabiej / wcale nie chłodzi to jest gdzieś nieszczelność i należy jej najpierw poszukać. Wygląda to w ten sposób, że ściąga się cały freon z instalacji, przez wentylek wpuszcza się do układu odpowiednią ilość kontrastu oraz nie szkodliwego azotu. Mając w układzie wytworzone ciśnienie szukamy z lampką UV świecących na żółto miejsc czyli nieszczelności. Jeśli są to pozbywamy się ich. Następnie w układzie wytwarza się próżnię a jest ona pomocna do wprowadzenia właściwego czynnika chłodniczego do układu. Rzecz tak prosta, banalna jak by się wydawało dolewka lub wymiana oleju w kompresorze może nam małe kuku zrobić :D
Dużo by pisać...

Z tego co wiem to w GS300/430 czynnika w układzie jest 600gram +- 50gram.
Przy naprawach oleju dolewa się chyba 50ml - 100ml. W razie większej roboty typu wymiana podzespołu oleju wlewa się 150ml - 250ml.
A jak sprawdzicie ciśnienia na niskim i na wysokim? Chyba że każdy ma stację lub chociaż by zegary w domu.
Aaaaale ja tam się nie znam :D
Alkohol niszczy skórę........głównie na kolanach i łokciach.
Post Reply

Return to “Pozostałe”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest