Strona 1 z 1

Klimatyzacja

: 27 lis 2015, o 22:07
autor: ketrab
Jestem tutaj nowy i nie mogę znaleźć jednej informacji.

Jaki współczynnik jest potrzebny do nabicia klimy w ls400 1991r wersja na amerykę ?

Re: Klimatyzacja

: 28 lis 2015, o 00:25
autor: Troy
R12 czyli freon,zakazany dawno temu.Gdybyś był przypadkiem ;) obwodzie Kaliningradzkim,tam napełnisz ,bez problemu :)

Re: Klimatyzacja

: 28 lis 2015, o 12:52
autor: passat1978
ketrab pisze:Jestem tutaj nowy i nie mogę znaleźć jednej informacji.

Jaki współczynnik jest potrzebny do nabicia klimy w ls400 1991r wersja na amerykę ?
dajesz więcej oleju do R 134a i nie powinno być problemu, choć niestety po na biciu gaz jest na sezon, możne dwa.

Re: Klimatyzacja

: 28 lis 2015, o 15:49
autor: Troy
r 134a nie zeżre uszczelnień ?

Re: Klimatyzacja

: 8 mar 2018, o 20:41
autor: tomek233391
Też mnie czeka nabicie klimy w LS400 z 1991 roku. Czy może ktoś powiedzieć ile tego oleju i jakiego trzeba dodać do czynnika r134a? Z góry dzięki za pomoc.

Re: Klimatyzacja

: 8 mar 2018, o 23:51
autor: Pawcio1979
A ja ciekaw jestem skąd wy weźmiecie teraz czynnik chłodniczy jak się pozmieniały przepisy odnośnie freonów.
Niestety to nie działa w ten sposób jak się może wydawać, że dopuszczę sobie trochę bo słabo mi chłodzi. Jeśli słabiej / wcale nie chłodzi to jest gdzieś nieszczelność i należy jej najpierw poszukać. Wygląda to w ten sposób, że ściąga się cały freon z instalacji, przez wentylek wpuszcza się do układu odpowiednią ilość kontrastu oraz nie szkodliwego azotu. Mając w układzie wytworzone ciśnienie szukamy z lampką UV świecących na żółto miejsc czyli nieszczelności. Jeśli są to pozbywamy się ich. Następnie w układzie wytwarza się próżnię a jest ona pomocna do wprowadzenia właściwego czynnika chłodniczego do układu. Rzecz tak prosta, banalna jak by się wydawało dolewka lub wymiana oleju w kompresorze może nam małe kuku zrobić :D
Dużo by pisać...

Z tego co wiem to w GS300/430 czynnika w układzie jest 600gram +- 50gram.
Przy naprawach oleju dolewa się chyba 50ml - 100ml. W razie większej roboty typu wymiana podzespołu oleju wlewa się 150ml - 250ml.
A jak sprawdzicie ciśnienia na niskim i na wysokim? Chyba że każdy ma stację lub chociaż by zegary w domu.
Aaaaale ja tam się nie znam :D