Opony wielosezonowe do tylnonapędówki

Pozostałe problemy występujące w naszych Lexusach
igorkalin
Nowy lex user
Posty: 18
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 14:39
Model Lexusa: IS 250
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Opony wielosezonowe do tylnonapędówki

Post autor: igorkalin »

Jeżdżę pół roku na Michelin CrossClimate 17, 225/45. I Naprawdę dają rade, genialne na mokrym, i na śniegu nie było problemu. Co ciekawe nie są głośne. Miałem do wymiany 2 komplety zaryzykowałem i było warto. Opony 450zł sztuka
Kaloteck
Lex user
Posty: 155
Rejestracja: 7 wrz 2015, o 12:53
Model Lexusa: ES 350 '07
Skąd:: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Opony wielosezonowe do tylnonapędówki

Post autor: Kaloteck »

igorkalin pisze:Jeżdżę pół roku na Michelin CrossClimate
One sa jakies dziwne. tzn. maja index nosnosci większy niż zwykle letnie czy zwykle zimowe.
Np.205/55 r16 mają index nośności 94 zamiast 91, czyli krótko mówiąc jest to wersja XL ze wzmocnionymi bokami. Innych nie produkują, taką mają politykę. Mam obawy, że twardsze boki = gorsze resorowanie, no a poza tym instrukcja mówi wyraźnie o indexie 91, czyli standardowym. Nie wiem po co tak zrobili i kto im to kupi, w każdym razie tak sobie wymyślili.
Gumish
Lex user
Posty: 105
Rejestracja: 1 paź 2011, o 12:07
Model Lexusa: ES350
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Opony wielosezonowe do tylnonapędówki

Post autor: Gumish »

Kaloteck pisze:
igorkalin pisze:Jeżdżę pół roku na Michelin CrossClimate
One sa jakies dziwne. tzn. maja index nosnosci większy niż zwykle letnie czy zwykle zimowe.
Mimo calego tego zaawansowania i tak przegrywają testy z Goodyear Vector 4 Seasons G2
Palio
Lex user
Posty: 104
Rejestracja: 3 lip 2013, o 14:47
Model Lexusa: Brak
Skąd:: Szczecin
Kontakt:

Opony wielosezonowe do tylnonapędówki

Post autor: Palio »

Tez zacząłem szukać oszczędności. Po lekturze wielu artykułów na ten temat tez jestem na etapie wyboru opony całorocznej. Nie jest to duży wybór. Na chwile obecna rozważam Nokian WEATHERPROOF 205/50 R17 89 V. Jeżdzę 20.000 km rocznie pół na pół (miasto/trasa). Cena około 400 PLN. W tej samej klasie i w tym samym rozmiarze zimówki tez około 400 PLN. Natomiast letnie w rozmiarze 215/45/17 klasy premium cos około 300 zł sztuka. Zatem kalkulując zestaw zimowo letni wychodzi 1600 + 1200 + 400 (felgi stalowe 16 cali) = 3200 zestaw + koszt sezonowej wymiany kół chyba ze robi sie to we własnym zakresie. Nigdy nie oszczędzałem przy tego typu sprawach jednak moze sie to okazać naprawdę ekonomiczne i bezpieczne rozwiazanie. Oczywiście opon używanych nie biorę pod uwagę - to jest loteria i juz raz w trasie sie przewiozłem. Pojazd który użytkuje nie służy do driftu tudzież znacznego przekraczania dozwolonej prędkości. Byc moze w maju dokonam takowego zakupu i wtedy podzielę sie spostrzeżeniami.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości