IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych

Pozostałe problemy występujące w naszych Lexusach
pss
Lex Driver
Posty: 509
Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
Model Lexusa: is200t
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych

Post autor: pss »

Ja mam na przodzie teraz Zimmermana nawiercanego i EBC yellow, przejechało to z 12 tyś i ideal - https://auto.brakeparts.pl/auto/12722-t ... 22-52.html
Jak podmienisz EBC na green to będziesz miał bardziej komfortowo, taniej i lepiej od OEM ; )

Na tył nic sensownego nie było w 290mm, Blueprint rdzewieje/trochę bije, aktualnie mam OEM wrzucony z ASO i też EBC yellow.
Ale ostatnio ktoś tu pokazywał zamienniki Rotinger więc może to jakaś alternatywa :)

Niektóre 200t mają podobno z tyłu 310mm wtedy jest więcej opcji...
piwoman
Nowy lex user
Posty: 19
Rejestracja: 31 sie 2016, o 11:32
Model Lexusa: IS
Skąd:: Katowice
Kontakt:

Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych

Post autor: piwoman »

Dawid0ss pisze:
piwoman pisze:Dobra Panowie... bo mam kolejny raz klocki+tarcze do wymiany. Lexus chce mnie złoić 1900 za tarcze+klocki z GS430 (nacinane, teraz je mialem byly ok.)

Co Wy kupujecie? Poleccie cos.
Ile tys km przejechałeś na obecnych ? :-D
20k.... To i tak dobrze:) bo na gwarancji wymieniali mi kilka razy, zaraz po zakupie wymienili po 1600km i po 3400km... Generalnie hamnulce w is200t to dramat.
pss pisze:Ja mam na przodzie teraz Zimmermana nawiercanego i EBC yellow, przejechało to z 12 tyś i ideal - https://auto.brakeparts.pl/auto/12722-t ... 22-52.html
Jak podmienisz EBC na green to będziesz miał bardziej komfortowo, taniej i lepiej od OEM ; )

Na tył nic sensownego nie było w 290mm, Blueprint rdzewieje/trochę bije, aktualnie mam OEM wrzucony z ASO i też EBC yellow.
Ale ostatnio ktoś tu pokazywał zamienniki Rotinger więc może to jakaś alternatywa :)

Niektóre 200t mają podobno z tyłu 310mm wtedy jest więcej opcji...
Tyl mam ok, swiezo wymieniony... ale przod do wymiany, bylyby tylko klocki, ale oczywiscie lexus nie ma czujnikow z przodu:) duza roznica pomiedzy yellow/green? dosc ostro jezdze :) co rozumiesz pod haslem "komfortu"?
pss
Lex Driver
Posty: 509
Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
Model Lexusa: is200t
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych

Post autor: pss »

No mi tylko raz wymieniali gwarancyjnie i dalej nie byli tak hojni :)

Yellow to już taki sport, skuteczne przy większych temperaturach, ale też dobrze hamują zimne.
Jednak już trochę trą/piszczą - słychać je :)
Green to lepszy OEM, montowane w suvie i fajnie tam chodzą.
Dobrze hamują zimne, rozgrzane i nie generują jakiegoś nadmiernego hałasu.
Jednak to auto nie jeździ szybko - nie przekracza 130/140.

Tylko trzeba pamiętać o jednym, jak wymieniamy klocki na "mocniejsze" to muszą być z tyłu i przodu - trakcja/obciążenia.
No i myk to je dotrzeć, na tarczach gładkich to trwa trochę dłużej niż nacinanych/wierconych.
Inaczej to pogną się tarcze za miliony...

Jak jeździsz szybko i są to autostrady to dobrą opcją są takie Yellow + Wiercona/Nacinana tarcza by nie mieć efektu "poduszki powietrznej".
piwoman
Nowy lex user
Posty: 19
Rejestracja: 31 sie 2016, o 11:32
Model Lexusa: IS
Skąd:: Katowice
Kontakt:

Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych

Post autor: piwoman »

pss pisze:No mi tylko raz wymieniali gwarancyjnie i dalej nie byli tak hojni :)
Oj.. mi to chyba z 4 razy :) i za 4tym dostalem nacinane+klocki z GSa :)

Zakupilem te zimmermanny, ktore poleciles + ebc yellow. Natomiast z tylu mam wymieniony OEM - moge to zostawic jeszcze, az klocki padna?
pss
Lex Driver
Posty: 509
Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
Model Lexusa: is200t
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych

Post autor: pss »

Nie miałem siły na rozmowy z nimi ;)

Klocki z tyłu powinny być takie same, ale nie jestem specem choć tak mi mówili.
Nawet sobie przytoczę cytat z maila od Brakeparts.pl:

"(...) Zawsze zalecamy dobierać klocki według stylu jazdy i prędkości, tak jak pisałem w poprzednim mialu. Można założyć tarcze za 10 000 zł/szt i pogiąć je tak samo jak Zimmermanny, Ate itp jeśli:
a) założymy słabe klocki
b) zbagatelizujemy os tylną i na przodzie będzie porządny zestaw a na tylnej byle co. "
glowix
Lex user
Posty: 27
Rejestracja: 3 sie 2014, o 21:31
Model Lexusa: IS Mk3
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych

Post autor: glowix »

Mi pierwsze tarcze wytrzymaly proste 30kkm. Zuzyly sie. Zamontowalem drugie w ASO na wszyskie 4 kola i wszystkie krzywe po 6 tys. Dramat jakis.

Gwarancja odrzucona. Jakies pomysly jak to ugryzc? Styl jazdy tem sam wiec argumentacja, ze sie przegrzaly slaba. Tamte sie nie przegrzaly. Ponadto po co skonstruowali hanulce ktore sie przegrzewaja na autostradzie?


Jakies opinie praktyczne o rotingerze? Wyglada obiecujaco. Polecaja z klockami textar. Jak przy predkosciach rodem z niemieckiej autostrady.
pss
Lex Driver
Posty: 509
Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
Model Lexusa: is200t
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych

Post autor: pss »

To nie wina tarcz, a za pewne klocków które nie ogarnęły Twojej autostrady.
Oem to prosta konstrukcja Textara i wystarczy to podmienić na coś mocniejszego np. ebc yellow jeżeli już serio tak cisniesz.

Ja mam zimermmana z ebc yellow, tarcze na tyle oem, bo nie ma sensownego zamiennika.
Śmiga i pięknie hamuje :)
and123
Lex user
Posty: 42
Rejestracja: 30 maja 2019, o 21:55
Model Lexusa: IS 250
Skąd:: Olsztyn
Kontakt:

Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych

Post autor: and123 »

glowix pisze: Zamontowalem drugie w ASO na wszyskie 4 kola i wszystkie krzywe po 6 tys. Dramat jakis.

Gwarancja odrzucona. Jakies pomysly jak to ugryzc? Styl jazdy tem sam wiec argumentacja, ze sie przegrzaly slaba.
Faktycznie szybko. Ale jak wymieniali to sprawdzili bicie starych tarcz? bicie piast? bicie nowo założonych? Powinni to mieć w systemie, zażądaj tych informacji. Może masz krzywe piasty, brudne albo źle założyli nowe tarcze.
Natomiast co do Rotinger, tyły założyłem w grudniu jeszcze mało jeździłem (pewnie nie więcej niż 15 kkm) ale po takim przebiegu założone wiosną 2019 Blue Printy po rozgrzaniu już biły , poszły do reklamacji.... i została uwzględniona, włącznie ze zwrotem kosztów robocizny. Rotingery zamówiłem na telefon, wytoczyli w jedno popołudnie, za dwa dni miałem w domu. Faktem jest, że zwykłe, na nawiercane trzeba więcej poczekać. Ale czy jest sens? Nie wiem. Za cenę niecałej półtorej tarczy ori mam dwie Rotinger + nowe klocki. Pewnie 60 kkm pojeżdżą. Jak dla mnie wystarczy. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
_3rd
Lex user
Posty: 204
Rejestracja: 14 cze 2019, o 14:11
Model Lexusa: IS200t
Skąd:: United Kingdom
Kontakt:

Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych

Post autor: _3rd »

Użytkował ktoś ceramiczne klocki, np. Quaro? Podobno mało pylą, a jak z siłą hamowania i zużywaniem klocków i tarcz?
pss
Lex Driver
Posty: 509
Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
Model Lexusa: is200t
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych

Post autor: pss »

Ceramika jest fajna, pod warunkiem, że to prawdziwa ceramika i masz jeszcze tarcze ceramiczne ; )
Komplet przy IS nie dość, że kosztuje spory procent auta, to dodatkowo nie ma sensu.

Inne będą miały tylko jeden plus czyli mniejsze pylenie... ale hamować będą słabo.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości