IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych
-
- Lex Driver
- Posty: 516
- Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
- Model Lexusa: is200t
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych
Ja mam na przodzie teraz Zimmermana nawiercanego i EBC yellow, przejechało to z 12 tyś i ideal - https://auto.brakeparts.pl/auto/12722-t ... 22-52.html
Jak podmienisz EBC na green to będziesz miał bardziej komfortowo, taniej i lepiej od OEM ; )
Na tył nic sensownego nie było w 290mm, Blueprint rdzewieje/trochę bije, aktualnie mam OEM wrzucony z ASO i też EBC yellow.
Ale ostatnio ktoś tu pokazywał zamienniki Rotinger więc może to jakaś alternatywa
Niektóre 200t mają podobno z tyłu 310mm wtedy jest więcej opcji...
Jak podmienisz EBC na green to będziesz miał bardziej komfortowo, taniej i lepiej od OEM ; )
Na tył nic sensownego nie było w 290mm, Blueprint rdzewieje/trochę bije, aktualnie mam OEM wrzucony z ASO i też EBC yellow.
Ale ostatnio ktoś tu pokazywał zamienniki Rotinger więc może to jakaś alternatywa
Niektóre 200t mają podobno z tyłu 310mm wtedy jest więcej opcji...
-
- Nowy lex user
- Posty: 19
- Rejestracja: 31 sie 2016, o 11:32
- Model Lexusa: IS
- Skąd:: Katowice
- Kontakt:
Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych
20k.... To i tak dobrze:) bo na gwarancji wymieniali mi kilka razy, zaraz po zakupie wymienili po 1600km i po 3400km... Generalnie hamnulce w is200t to dramat.Dawid0ss pisze:Ile tys km przejechałeś na obecnych ?piwoman pisze:Dobra Panowie... bo mam kolejny raz klocki+tarcze do wymiany. Lexus chce mnie złoić 1900 za tarcze+klocki z GS430 (nacinane, teraz je mialem byly ok.)
Co Wy kupujecie? Poleccie cos.
Tyl mam ok, swiezo wymieniony... ale przod do wymiany, bylyby tylko klocki, ale oczywiscie lexus nie ma czujnikow z przodu:) duza roznica pomiedzy yellow/green? dosc ostro jezdze co rozumiesz pod haslem "komfortu"?pss pisze:Ja mam na przodzie teraz Zimmermana nawiercanego i EBC yellow, przejechało to z 12 tyś i ideal - https://auto.brakeparts.pl/auto/12722-t ... 22-52.html
Jak podmienisz EBC na green to będziesz miał bardziej komfortowo, taniej i lepiej od OEM ; )
Na tył nic sensownego nie było w 290mm, Blueprint rdzewieje/trochę bije, aktualnie mam OEM wrzucony z ASO i też EBC yellow.
Ale ostatnio ktoś tu pokazywał zamienniki Rotinger więc może to jakaś alternatywa
Niektóre 200t mają podobno z tyłu 310mm wtedy jest więcej opcji...
-
- Lex Driver
- Posty: 516
- Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
- Model Lexusa: is200t
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych
No mi tylko raz wymieniali gwarancyjnie i dalej nie byli tak hojni
Yellow to już taki sport, skuteczne przy większych temperaturach, ale też dobrze hamują zimne.
Jednak już trochę trą/piszczą - słychać je
Green to lepszy OEM, montowane w suvie i fajnie tam chodzą.
Dobrze hamują zimne, rozgrzane i nie generują jakiegoś nadmiernego hałasu.
Jednak to auto nie jeździ szybko - nie przekracza 130/140.
Tylko trzeba pamiętać o jednym, jak wymieniamy klocki na "mocniejsze" to muszą być z tyłu i przodu - trakcja/obciążenia.
No i myk to je dotrzeć, na tarczach gładkich to trwa trochę dłużej niż nacinanych/wierconych.
Inaczej to pogną się tarcze za miliony...
Jak jeździsz szybko i są to autostrady to dobrą opcją są takie Yellow + Wiercona/Nacinana tarcza by nie mieć efektu "poduszki powietrznej".
Yellow to już taki sport, skuteczne przy większych temperaturach, ale też dobrze hamują zimne.
Jednak już trochę trą/piszczą - słychać je
Green to lepszy OEM, montowane w suvie i fajnie tam chodzą.
Dobrze hamują zimne, rozgrzane i nie generują jakiegoś nadmiernego hałasu.
Jednak to auto nie jeździ szybko - nie przekracza 130/140.
Tylko trzeba pamiętać o jednym, jak wymieniamy klocki na "mocniejsze" to muszą być z tyłu i przodu - trakcja/obciążenia.
No i myk to je dotrzeć, na tarczach gładkich to trwa trochę dłużej niż nacinanych/wierconych.
Inaczej to pogną się tarcze za miliony...
Jak jeździsz szybko i są to autostrady to dobrą opcją są takie Yellow + Wiercona/Nacinana tarcza by nie mieć efektu "poduszki powietrznej".
-
- Nowy lex user
- Posty: 19
- Rejestracja: 31 sie 2016, o 11:32
- Model Lexusa: IS
- Skąd:: Katowice
- Kontakt:
Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych
Oj.. mi to chyba z 4 razy i za 4tym dostalem nacinane+klocki z GSapss pisze:No mi tylko raz wymieniali gwarancyjnie i dalej nie byli tak hojni
Zakupilem te zimmermanny, ktore poleciles + ebc yellow. Natomiast z tylu mam wymieniony OEM - moge to zostawic jeszcze, az klocki padna?
-
- Lex Driver
- Posty: 516
- Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
- Model Lexusa: is200t
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych
Nie miałem siły na rozmowy z nimi
Klocki z tyłu powinny być takie same, ale nie jestem specem choć tak mi mówili.
Nawet sobie przytoczę cytat z maila od Brakeparts.pl:
"(...) Zawsze zalecamy dobierać klocki według stylu jazdy i prędkości, tak jak pisałem w poprzednim mialu. Można założyć tarcze za 10 000 zł/szt i pogiąć je tak samo jak Zimmermanny, Ate itp jeśli:
a) założymy słabe klocki
b) zbagatelizujemy os tylną i na przodzie będzie porządny zestaw a na tylnej byle co. "
Klocki z tyłu powinny być takie same, ale nie jestem specem choć tak mi mówili.
Nawet sobie przytoczę cytat z maila od Brakeparts.pl:
"(...) Zawsze zalecamy dobierać klocki według stylu jazdy i prędkości, tak jak pisałem w poprzednim mialu. Można założyć tarcze za 10 000 zł/szt i pogiąć je tak samo jak Zimmermanny, Ate itp jeśli:
a) założymy słabe klocki
b) zbagatelizujemy os tylną i na przodzie będzie porządny zestaw a na tylnej byle co. "
-
- Lex user
- Posty: 27
- Rejestracja: 3 sie 2014, o 21:31
- Model Lexusa: IS Mk3
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych
Mi pierwsze tarcze wytrzymaly proste 30kkm. Zuzyly sie. Zamontowalem drugie w ASO na wszyskie 4 kola i wszystkie krzywe po 6 tys. Dramat jakis.
Gwarancja odrzucona. Jakies pomysly jak to ugryzc? Styl jazdy tem sam wiec argumentacja, ze sie przegrzaly slaba. Tamte sie nie przegrzaly. Ponadto po co skonstruowali hanulce ktore sie przegrzewaja na autostradzie?
Jakies opinie praktyczne o rotingerze? Wyglada obiecujaco. Polecaja z klockami textar. Jak przy predkosciach rodem z niemieckiej autostrady.
Gwarancja odrzucona. Jakies pomysly jak to ugryzc? Styl jazdy tem sam wiec argumentacja, ze sie przegrzaly slaba. Tamte sie nie przegrzaly. Ponadto po co skonstruowali hanulce ktore sie przegrzewaja na autostradzie?
Jakies opinie praktyczne o rotingerze? Wyglada obiecujaco. Polecaja z klockami textar. Jak przy predkosciach rodem z niemieckiej autostrady.
-
- Lex Driver
- Posty: 516
- Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
- Model Lexusa: is200t
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych
To nie wina tarcz, a za pewne klocków które nie ogarnęły Twojej autostrady.
Oem to prosta konstrukcja Textara i wystarczy to podmienić na coś mocniejszego np. ebc yellow jeżeli już serio tak cisniesz.
Ja mam zimermmana z ebc yellow, tarcze na tyle oem, bo nie ma sensownego zamiennika.
Śmiga i pięknie hamuje
Oem to prosta konstrukcja Textara i wystarczy to podmienić na coś mocniejszego np. ebc yellow jeżeli już serio tak cisniesz.
Ja mam zimermmana z ebc yellow, tarcze na tyle oem, bo nie ma sensownego zamiennika.
Śmiga i pięknie hamuje
-
- Lex user
- Posty: 42
- Rejestracja: 30 maja 2019, o 21:55
- Model Lexusa: IS 250
- Skąd:: Olsztyn
- Kontakt:
Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych
Faktycznie szybko. Ale jak wymieniali to sprawdzili bicie starych tarcz? bicie piast? bicie nowo założonych? Powinni to mieć w systemie, zażądaj tych informacji. Może masz krzywe piasty, brudne albo źle założyli nowe tarcze.glowix pisze: Zamontowalem drugie w ASO na wszyskie 4 kola i wszystkie krzywe po 6 tys. Dramat jakis.
Gwarancja odrzucona. Jakies pomysly jak to ugryzc? Styl jazdy tem sam wiec argumentacja, ze sie przegrzaly slaba.
Natomiast co do Rotinger, tyły założyłem w grudniu jeszcze mało jeździłem (pewnie nie więcej niż 15 kkm) ale po takim przebiegu założone wiosną 2019 Blue Printy po rozgrzaniu już biły , poszły do reklamacji.... i została uwzględniona, włącznie ze zwrotem kosztów robocizny. Rotingery zamówiłem na telefon, wytoczyli w jedno popołudnie, za dwa dni miałem w domu. Faktem jest, że zwykłe, na nawiercane trzeba więcej poczekać. Ale czy jest sens? Nie wiem. Za cenę niecałej półtorej tarczy ori mam dwie Rotinger + nowe klocki. Pewnie 60 kkm pojeżdżą. Jak dla mnie wystarczy. Pozdrawiam.
- _3rd
- Lex user
- Posty: 204
- Rejestracja: 14 cze 2019, o 14:11
- Model Lexusa: IS200t
- Skąd:: United Kingdom
- Kontakt:
Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych
Użytkował ktoś ceramiczne klocki, np. Quaro? Podobno mało pylą, a jak z siłą hamowania i zużywaniem klocków i tarcz?
-
- Lex Driver
- Posty: 516
- Rejestracja: 2 cze 2016, o 19:25
- Model Lexusa: is200t
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych
Ceramika jest fajna, pod warunkiem, że to prawdziwa ceramika i masz jeszcze tarcze ceramiczne ; )
Komplet przy IS nie dość, że kosztuje spory procent auta, to dodatkowo nie ma sensu.
Inne będą miały tylko jeden plus czyli mniejsze pylenie... ale hamować będą słabo.
Komplet przy IS nie dość, że kosztuje spory procent auta, to dodatkowo nie ma sensu.
Inne będą miały tylko jeden plus czyli mniejsze pylenie... ale hamować będą słabo.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości