IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych

Pozostałe problemy występujące w naszych Lexusach

Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych

Postprzez pss » 12 lut 2020, o 09:19

Ja mam na przodzie teraz Zimmermana nawiercanego i EBC yellow, przejechało to z 12 tyś i ideal - https://auto.brakeparts.pl/auto/12722-t ... 22-52.html
Jak podmienisz EBC na green to będziesz miał bardziej komfortowo, taniej i lepiej od OEM ; )

Na tył nic sensownego nie było w 290mm, Blueprint rdzewieje/trochę bije, aktualnie mam OEM wrzucony z ASO i też EBC yellow.
Ale ostatnio ktoś tu pokazywał zamienniki Rotinger więc może to jakaś alternatywa :)

Niektóre 200t mają podobno z tyłu 310mm wtedy jest więcej opcji...
pss
Lex user
 
Posty: 272
Dołączył(a): 2 cze 2016, o 19:25
Model Lexusa: is200t
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych

Postprzez piwoman » 14 lut 2020, o 02:42

Dawid0ss napisał(a):
piwoman napisał(a):Dobra Panowie... bo mam kolejny raz klocki+tarcze do wymiany. Lexus chce mnie złoić 1900 za tarcze+klocki z GS430 (nacinane, teraz je mialem byly ok.)

Co Wy kupujecie? Poleccie cos.

Ile tys km przejechałeś na obecnych ? :-D


20k.... To i tak dobrze:) bo na gwarancji wymieniali mi kilka razy, zaraz po zakupie wymienili po 1600km i po 3400km... Generalnie hamnulce w is200t to dramat.

pss napisał(a):Ja mam na przodzie teraz Zimmermana nawiercanego i EBC yellow, przejechało to z 12 tyś i ideal - https://auto.brakeparts.pl/auto/12722-t ... 22-52.html
Jak podmienisz EBC na green to będziesz miał bardziej komfortowo, taniej i lepiej od OEM ; )

Na tył nic sensownego nie było w 290mm, Blueprint rdzewieje/trochę bije, aktualnie mam OEM wrzucony z ASO i też EBC yellow.
Ale ostatnio ktoś tu pokazywał zamienniki Rotinger więc może to jakaś alternatywa :)

Niektóre 200t mają podobno z tyłu 310mm wtedy jest więcej opcji...


Tyl mam ok, swiezo wymieniony... ale przod do wymiany, bylyby tylko klocki, ale oczywiscie lexus nie ma czujnikow z przodu:) duza roznica pomiedzy yellow/green? dosc ostro jezdze :) co rozumiesz pod haslem "komfortu"?
piwoman
Nowy lex user
 
Posty: 19
Dołączył(a): 31 sie 2016, o 11:32
Model Lexusa: IS
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice

Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych

Postprzez pss » 14 lut 2020, o 09:20

No mi tylko raz wymieniali gwarancyjnie i dalej nie byli tak hojni :)

Yellow to już taki sport, skuteczne przy większych temperaturach, ale też dobrze hamują zimne.
Jednak już trochę trą/piszczą - słychać je :)
Green to lepszy OEM, montowane w suvie i fajnie tam chodzą.
Dobrze hamują zimne, rozgrzane i nie generują jakiegoś nadmiernego hałasu.
Jednak to auto nie jeździ szybko - nie przekracza 130/140.

Tylko trzeba pamiętać o jednym, jak wymieniamy klocki na "mocniejsze" to muszą być z tyłu i przodu - trakcja/obciążenia.
No i myk to je dotrzeć, na tarczach gładkich to trwa trochę dłużej niż nacinanych/wierconych.
Inaczej to pogną się tarcze za miliony...

Jak jeździsz szybko i są to autostrady to dobrą opcją są takie Yellow + Wiercona/Nacinana tarcza by nie mieć efektu "poduszki powietrznej".
pss
Lex user
 
Posty: 272
Dołączył(a): 2 cze 2016, o 19:25
Model Lexusa: is200t
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych

Postprzez piwoman » 14 lut 2020, o 09:36

pss napisał(a):No mi tylko raz wymieniali gwarancyjnie i dalej nie byli tak hojni :)


Oj.. mi to chyba z 4 razy :) i za 4tym dostalem nacinane+klocki z GSa :)

Zakupilem te zimmermanny, ktore poleciles + ebc yellow. Natomiast z tylu mam wymieniony OEM - moge to zostawic jeszcze, az klocki padna?
piwoman
Nowy lex user
 
Posty: 19
Dołączył(a): 31 sie 2016, o 11:32
Model Lexusa: IS
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice

Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych

Postprzez pss » 14 lut 2020, o 11:31

Nie miałem siły na rozmowy z nimi ;)

Klocki z tyłu powinny być takie same, ale nie jestem specem choć tak mi mówili.
Nawet sobie przytoczę cytat z maila od Brakeparts.pl:

"(...) Zawsze zalecamy dobierać klocki według stylu jazdy i prędkości, tak jak pisałem w poprzednim mialu. Można założyć tarcze za 10 000 zł/szt i pogiąć je tak samo jak Zimmermanny, Ate itp jeśli:
a) założymy słabe klocki
b) zbagatelizujemy os tylną i na przodzie będzie porządny zestaw a na tylnej byle co. "
pss
Lex user
 
Posty: 272
Dołączył(a): 2 cze 2016, o 19:25
Model Lexusa: is200t
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Poprzednia strona

Powrót do Pozostałe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: MSN [Bot] i 4 gości

cron