IS200 Problem z ładowaniem po rozgrzaniu silnika

Pozostałe problemy występujące w naszych Lexusach

IS200 Problem z ładowaniem po rozgrzaniu silnika

Postprzez mlody » 12 mar 2017, o 15:22

Witam, nie wiem do jakiego działu to wrzucić, bo nie wiem czego dotyczy problem.
Auto IS 200 rok 2002 instalacja LPG - nie miałem z nią problemów przez 3 lata.
Mam problem z odpalaniem auta, muszę 3-4 razy próbować odpalać auto, zanim zaskoczy. Sprawdzałem regulator napięcia i akumulator oraz alternator. Wszystko jest po wymianach i sprawdzone, wszystko działa. Auto po odpaleniu na zimnym silniku ma prawidłowy prąd ładowania, w chwili gdy silnik osiągnie swoją temperaturę ładowanie jest za niskie. Spadają obroty do 0,5 -0,6 tys, ładowanie jest poniżej standardowego wskazania na zegarach.
Wcześniej po wymianie regulatora napięcia, regeneracji alternatora dolałem płyn do chłodnicy i auto zaczęło ponownie prawidłowo odpalać - za pierwszym przekręceniem kluczyka. Teraz mam dolany płyn na maxa, ale jak startuje wentylator chłodnicy, to spada mi ładowanie akumulatora.
Sądzę, że przyczyną może być właśnie układ grzewczy ale nie mam pewności, nie wiem, co powinienem wymienić, sprawdzić, żeby nie wracać znowu do etapu wymiany akumulatora. W tej chwili akumulator to BOSH S4, silnie kręci przy odpalaniu, to auto nie chce zaskoczyć.
Czy ktoś miał już taki przypadek, co należy zrobić, gdzie szukać przyczyn?
Auto ma problem z odpalaniem na zimnym silniku, po jeździe jak postoi 1h to problem wraca, auto nie może odpalić.
Zauważyłem, że mam strasznie wilgotno w środku a auto od wewnątrz ma czymś lekko tłustym pokryte szyby. Nie wiem tylko czy chłodnica może mieć coś wspólnego z układem ładowania i zapłonem.
POMOCY bo już mam dość wydawania kasy na magików, którzy nie potrafią zdiagnozować prawidłowo problemu.
Komputer nie pokazuje żadnego błędu.
mlody
Lex user
 
Posty: 124
Dołączył(a): 14 sie 2013, o 11:31
Model Lexusa: IS 200 gs 300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: IS200 Problem z ładowaniem po rozgrzaniu silnika

Postprzez endrju1 » 12 mar 2017, o 16:13

Na poczatek sprawdził bym, czy po rozgrzaniu jest za mały prąd ładowania, czy za duży pobór. Jeśli to pierwsze to sprawdzałbym alternator (długi test), jeśli to drugie, to co pobiera tyle prądu.
Jest to do ogarnięcia przez każdego ogarniętego elektronika samochodowego posiadającego miernik cęgowy DC.
Avatar użytkownika
endrju1
Lex Master
 
Posty: 1046
Dołączył(a): 13 lut 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: LLB

Re: IS200 Problem z ładowaniem po rozgrzaniu silnika

Postprzez NaIS » 12 mar 2017, o 17:17

Nie jestem mechanikiem samochodowym, ale nie widzę związku pomiędzy (nie)odpalaniem auta, a wcześniejszym dolaniem płynu chłodniczego do chłodnicy.
mlody napisał(a):Auto po odpaleniu na zimnym silniku ma prawidłowy prąd ładowania

Czyli jaki?
mlody napisał(a):Spadają obroty do 0,5 -0,6 tys, ładowanie jest poniżej standardowego wskazania na zegarach.

Poniżej standardowego wskazania, czyli jakie jest to ładowanie?
Czy jak załączy się ten wentylator chłodnicy, spada prąd ładowania, to czy jak podniesiesz obroty do 1,5-2 tys. to wszystko wraca do normy?
Jakie masz napięcie ładowania w momencie, kiedy załączy się ten wentylator?
Piszesz, że auto kręci jak oszalałe, więc akumulator musi być ładowany przez alternator. Mnie zastanawia to, ile prądu pobiera ten wentylator, że parametry ładowania spadają ... ale nie wiemy o ile?
No, ale skoro rozrusznik kręci jak oszalały, a auto nie odpala, to coś musi być z układem paliwowym, skoro musisz próbować odpalać auto po 3-4 razy. Ja bym nie wiązał spadku napięcia na aku z problemem (nie)odpalania auta.
Napisz też, o ile spada napięcie na aku, czyli ile wynosi zaraz po odpaleniu, na zimnym silniku, a ile po rozgrzaniu układu chłodzenia? Pomierz te napięcia pod obciążeniem i bez.
NaIS
Lex user
 
Posty: 62
Dołączył(a): 18 lip 2016, o 01:59
Model Lexusa: IS F
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódzkie

Re: IS200 Problem z ładowaniem po rozgrzaniu silnika

Postprzez piotrek_camry » 12 mar 2017, o 23:39

Jak rozrusznik kręcie i auto nie chce odpalić to sprawdź, czy reduktor nie puszcza podciśnieniem gazu w kolektor, albo przez któryś wtrysk.
Avatar użytkownika
piotrek_camry
Lex user
 
Posty: 147
Dołączył(a): 16 paź 2016, o 21:37
Model Lexusa: Camry x2
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siedlce

Re: IS200 Problem z ładowaniem po rozgrzaniu silnika

Postprzez mlody » 13 mar 2017, o 16:04

Prąd ładowania to 13,3 V ,po rozgrzaniu się silnika i włączeniu wentylatora spada do 12,4-13V (oscyluje, góra dół)
Czy jak załączy się ten wentylator chłodnicy, spada prąd ładowania, to czy jak podniesiesz obroty do 1,5-2 tys. to wszystko wraca do normy?

Tak, jak dodam delikatnie gazu - trzymam nawet 1k obrotów to ładowanie wraca do 13,3V

To może być jedna z przyczyn:
Jak rozrusznik kręcie i auto nie chce odpalić to sprawdź, czy reduktor nie puszcza podciśnieniem gazu w kolektor, albo przez któryś wtrysk.

Zauważyłem, że jeden przewód gazowy dochodzący do wtrysku przy silniku jest mocno "tłusty" więc całkiem prawdopodobne, że to wina tego przewodu. Jednak jak gaszę na benzynie i na benzynie odpalam, to wciąż jest tak samo, czyli wymaga 3-4 przekręceń kluczykiem zanim zaskoczy.

I jeszcze jedna ciekawostka. Auto stało całą noc zaparkowane pod kontem tak, że przód był uniesiony względem tyłu. Auto odpaliło normalnie, za pierwszym przekręceniem kluczyka. Później po 4h jak stało na równym podłożu, to znów był problem z odpaleniem...
mlody
Lex user
 
Posty: 124
Dołączył(a): 14 sie 2013, o 11:31
Model Lexusa: IS 200 gs 300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: IS200 Problem z ładowaniem po rozgrzaniu silnika

Postprzez endrju1 » 13 mar 2017, o 17:16

To jest napięcie ładowania a nie prąd i jeśli jest mierzone na wyjściu z alternatora to może być nieco za niskie.
Trzeba zmierzyć jaki jest prąd na wyjściu z alternatora (przed i po nagrzaniu) a także jaki jest pobór prądu z akumulatora.
Inna sprawa, że problemy z ładowaniem lub akumulatorem raczej nie powodował by problemy z rozruchem (gdzie rozrusznik normalnie kręci a nie odpala). Tu szybciej szukałbym przyczyny w instalacji LPG.
Avatar użytkownika
endrju1
Lex Master
 
Posty: 1046
Dołączył(a): 13 lut 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: LLB

Re: IS200 Problem z ładowaniem po rozgrzaniu silnika

Postprzez NaIS » 13 mar 2017, o 18:33

Tak myślałem, że pisząc o prądzie ładowania, cały czas mówiłeś o napięciu, tak jak wspomniał kolega endrju1. :wink:
To napięcie nawet nie jest "nieco" za niskie, a jest całkiem do d..y. W sprawnym aucie, napięcie na świeżo, po odpaleniu powinno wynosić 14,3-14,4 V. Pod obciążeniem spadnie, ale nawet w upalne lato nie powinno spadać poniżej 13,8-13,9 V. 13,3 V w każdym przypadku, to za mało.
Ale jeśli po podkręceniu obrotów napięcie na aku wraca do 13,3 V, to obstawiał bym na początku szczotki na wykończeniu. Odczytałem wcześniej, ponieważ pisałeś, że wszystko uległo wymianie, że alternator został zregenerowany, ale może coś ... słabo :wink:
Oczywiście, tak jak kolega wyżej radzi, sprawdził bym na początek prąd "na aku", bo może z alternatorem, bądź z regulatorem wszystko jest okej, tylko obciążenie jest tak duże, że alternator "nie wyrabia". No i wtedy trzeba byłoby szukać "złodzieja" prądu.
Tak jak pisałem wcześniej, problemu z zasilaniem nie wiązałbym z problemem z (nie)odpalaniem. Problemy z zasilaniem sprawią "tylko", że w krótkim czas padnie aku, albo i coś innego.
Problemy ze szczotkami mogą doprowadzić do uszkodzenia regulatora, więc jemu też bym się przyjrzał, ale pewnie jest sprawny.
NaIS
Lex user
 
Posty: 62
Dołączył(a): 18 lip 2016, o 01:59
Model Lexusa: IS F
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódzkie

Re: IS200 Problem z ładowaniem po rozgrzaniu silnika

Postprzez mlody » 14 mar 2017, o 11:57

Dzięki za rady.
Dziś odstawiam auto do mechanika od gazu. Przyjrzy się przewodom, wymieni mi filtr powietrza i filtr gazu. To i tak muszę zrobić w pierwszej kolejności.
Auto powinienem mieć jutro, więc usiądę dalej do niego. Podjadę do elektryka i poproszę o sprawdzenie prądu.
Co do alternatora, to był regenerowany 2 razy w odstępie około 1,5 miesiąca. Za każdym razem wymieniane były szczotki - profilaktycznie. Dwóch różnych mechaników (jedni to Bendix w Poznaniu) potwierdziło, że alternator jest ok. Co do regulatora napięcia to nie mam pewności, bo robił to "złodziej" a nie mechanik. Okradł mnie z akumulatora przy okazji. Sprawdzał to inny elektryk samochodowy i powiedział, że problemu nie widzi...
Tym razem będę siedział na karku mechanika, który będzie robił pomiar...tak, żeby zauważył problem.
mlody
Lex user
 
Posty: 124
Dołączył(a): 14 sie 2013, o 11:31
Model Lexusa: IS 200 gs 300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: IS200 Problem z ładowaniem po rozgrzaniu silnika

Postprzez mlody » 16 mar 2017, o 15:01

Auto drugi dzień u mechanika. Sprawdzone: cewki, wtryski, przewody, reduktor...
Wynika, ze komp padł, bo podobno podaje gaz zaraz od odpalenia silnika, a nie powinien.
Sterowniki były wgrywane od nowa i resetowane itd., cały czas zapala czasem na gazie, a czasem na benzynie, stąd ten problem.
Czujniki temperatury i faz rozrządu działają ok.
Koszt naprawy 1000 zł - czy to faktycznie może być to?
Rzekomo na innym kompie pali dobrze...
mlody
Lex user
 
Posty: 124
Dołączył(a): 14 sie 2013, o 11:31
Model Lexusa: IS 200 gs 300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: IS200 Problem z ładowaniem po rozgrzaniu silnika

Postprzez NaIS » 17 mar 2017, o 03:25

mlody napisał(a):czy to faktycznie może być to?

Może być, skoro odpalał za 3-4tym razem, akurat jak komputer przesterował na benzynę. Na zimnym silniku ciężko odpalić na gazie :wink:
A jak sprawa ma się z ładowaniem?
NaIS
Lex user
 
Posty: 62
Dołączył(a): 18 lip 2016, o 01:59
Model Lexusa: IS F
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódzkie

Następna strona

Powrót do Pozostałe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości