Problem z układem kierowniczym w IS300h

Pozostałe problemy występujące w naszych Lexusach

Problem z układem kierowniczym w IS300h

Postprzez Dziunio » 6 sie 2019, o 20:29

Witam wszystkich
Od niedawna jestem posiadaczem IS300h z 2014 roku.
Samochód ma dziwną przypadłość. Otóż przy prędkościach ok 50-70 km/h po lekkim skręcie w lewo i następnie prostowaniu kierownicy następuje usztywnienie kierownicy i ponownie odpuszczenie usztywnienia i tak kilka razy aż do momentu całkowitego wyprostowania. Poirytowany tym zjawiskiem skręcam w lewo i ponownie prostuje kierownicę i nic-jest dobrze. Dzieje się to jak skręt w lewo trwa dłuższy czas i ponownie delikatne prostowanie kierownicy. Jeżeli droga jest wyboista i ruchy kierownicą są gwałtowne to jest ok.
Znalazłem kilka wątków w internecie tego problemu ale niestety nikt nie podaje rozwiązania. Taka przypadłość podobno zdarzała się również w nowych egzemplarzach. Serwis chce aby to zademonstrować, ale nie występuje to ciągle i udowodnienie jest prawie niemożliwe, bo warunki w jakich test jest możliwy nie sprzyjają temu zjawisku. Na postoju działa ok. Na podnośniku też jest dobrze. Bez wspomagania na podnośniku też jest dobrze.
Sprawdziłem:
1. Luzów na drążkach i wahaczach brak
2. Krzyżak kolumny kierowniczek nie ma zacięć ani luzów
3. Regulowałem luz na maglownicy - bez efektu
4. Sprawdzałem i likwidowałem luz mocowania czujnika kąta skrętu
5. Sprawdzałem połączenia elektryczne maglownicy.
Na auto mam dodatkowe ubezpieczenie na wypadek awarii, ale co nawala?
W ASO dokonali mi inicjalizacji sytemu EMPS-to system wspomagania. Jak wracałem do domu było ok. Na drugi dzień problem powrócił.
Proszę o pomoc bo już mi ręce opadają.
Dziunio
Nowy lex user
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 lip 2019, o 21:24
Model Lexusa: IS300H
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Morąg

Re: Problem z układem kierowniczym w IS300h

Postprzez pss » 7 sie 2019, o 11:40

Coś podobnego przerabiałem, ale przy skręcie w prawo, wspomaganie wpadało w taki tryb, że odkręcanie kierownicy powodowało takie "trybik".
Czyli był opór i było czuć jak by przeskakiwały trybiki, działo się to przy różnych prędkościach i przy specyficznych łukach drogi.
Przechodziło samo lub pomagało zgaszenie auta.

ASO było informowane co najmniej 2 razy, a raz już sprawdzali z tego powodu całe zawieszenie i układ kierowniczy.
Nie wykryli żadnego problemu tak samo jak nie mogli tego powtórzyć... tam też chyba była pytana Toyota Motor Polska czy mają podobne sygnały, ale nic.
O tyle śmieszne, że raz już do nich jechałem i na skrzyżowaniu przed skrętem to ASO przeszło ;)

Wygląda na coś fabrycznego co występuje w bardzo specyficznych warunkach, aczkolwiek u mnie dawno już tego nie wyłapałem.
pss
Lex Driver
 
Posty: 307
Dołączył(a): 2 cze 2016, o 19:25
Model Lexusa: is200t
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: Problem z układem kierowniczym w IS300h

Postprzez Dziunio » 7 sie 2019, o 23:11

Najgorsze, że te specyficzne warunki mam codziennie pokonując tą samą trasę. Wymuszenie tego w ASO jest praktycznie niemożliwe.
Oczywiście nie zawsze ono występuje, to tym bardzie utrudnia pokazanie.
Może ktoś jeszcze coś podobnego zaobserwował?
Dziunio
Nowy lex user
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 lip 2019, o 21:24
Model Lexusa: IS300H
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Morąg


Powrót do Pozostałe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości