Wybór opon zimowych R17 do GS MK2.
: 31 paź 2019, o 13:29
Witam wszystkich.
Posiadam GS MK2 jak w temacie. Auto obecnie stoi na 17-stkach, mój plan jest taki, żeby użyć obecnych felg jako setup zimowy, a na lato kupić większe felgi i do tego opony. Producent podaje faktyczny rozmiar opon jako 235/45 R17. Felgi mają 8 cali szerokości. Są to standardowe 5-cio ramienne felgi Lexusa. Mam pewną zagwozdkę, ponieważ wybór opon w tym rozmiarze jest znacznie zredukowany w stosunku np. do 225/45 R17. Cenowo również widać różnicę na korzyść 225.
Z sensownych opon 235/45 R17 mam Nexeny Winguard Sport 2 za 360 zł/szt. oraz KleberKrisalp HP3 ~400 zł/szt., potem dopiero Fuldy HP za 460 zł/szt., Nokiany WR A4 i Hankooki W320 ~500zł/szt.
Jeśli chodzi o rozmiar 225/45 R17 to są Nexeny jak wyżej za 330 zł/szt., Klebery i Fuldy HP2 ~360zł/szt. Do 420 zł za sztukę da się też kupić Hankooki, Vredesteiny, Yokohama czy nawet Pirelli.
Stąd moje pytanie do was? Czy jest sens kupić na zimę rozmiar 225/45 R17 zamiast standardowego 235/45 R17? Czy poza lekkim przekłamaniem prędkościomierza coś się zmieni na gorsze/lepsze? A może wy macie jakieś lepsze propozycje co z tym zrobić?
Jest jeszcze jedna kwestia - na wiosnę mam zamiar obniżyć auto (sprężyny, nie gwint) i dać większe felgi - 19. może 20 cali. Nie chcę robić typowej gleby. Obecnie auto wygląda jak na zdjęciu poniżej (jak na szczudłach): https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... _front.JPG
Efekt jaki chcę osiągnąć (coś takiego)
https://i.ebayimg.com/images/g/vlUAAOSw ... -l1600.jpg
Pytanie jak ma się rozmiar zimówek do obniżenia zawieszenia?
Pozdrawiam.
Posiadam GS MK2 jak w temacie. Auto obecnie stoi na 17-stkach, mój plan jest taki, żeby użyć obecnych felg jako setup zimowy, a na lato kupić większe felgi i do tego opony. Producent podaje faktyczny rozmiar opon jako 235/45 R17. Felgi mają 8 cali szerokości. Są to standardowe 5-cio ramienne felgi Lexusa. Mam pewną zagwozdkę, ponieważ wybór opon w tym rozmiarze jest znacznie zredukowany w stosunku np. do 225/45 R17. Cenowo również widać różnicę na korzyść 225.
Z sensownych opon 235/45 R17 mam Nexeny Winguard Sport 2 za 360 zł/szt. oraz KleberKrisalp HP3 ~400 zł/szt., potem dopiero Fuldy HP za 460 zł/szt., Nokiany WR A4 i Hankooki W320 ~500zł/szt.
Jeśli chodzi o rozmiar 225/45 R17 to są Nexeny jak wyżej za 330 zł/szt., Klebery i Fuldy HP2 ~360zł/szt. Do 420 zł za sztukę da się też kupić Hankooki, Vredesteiny, Yokohama czy nawet Pirelli.
Stąd moje pytanie do was? Czy jest sens kupić na zimę rozmiar 225/45 R17 zamiast standardowego 235/45 R17? Czy poza lekkim przekłamaniem prędkościomierza coś się zmieni na gorsze/lepsze? A może wy macie jakieś lepsze propozycje co z tym zrobić?
Jest jeszcze jedna kwestia - na wiosnę mam zamiar obniżyć auto (sprężyny, nie gwint) i dać większe felgi - 19. może 20 cali. Nie chcę robić typowej gleby. Obecnie auto wygląda jak na zdjęciu poniżej (jak na szczudłach): https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... _front.JPG
Efekt jaki chcę osiągnąć (coś takiego)
https://i.ebayimg.com/images/g/vlUAAOSw ... -l1600.jpg
Pytanie jak ma się rozmiar zimówek do obniżenia zawieszenia?
Pozdrawiam.