Strona 1 z 2

Masa całkowita samochodu

: 26 maja 2011, o 21:16
autor: Ralfx
Nasunęło mi sie pytanie:

Jak podawana jest masa katalogowa samochodu: z płynami czy bez płynów? Lexus podaje w katalogu że masa mojego aua z manualną skrzynią to 1612kg. Teraz czy z olejami i płynami czy na sucho ? Ktoś się orientował już czy dzwonić do ASO?
W dowód mam wbite 1670kg. Pytanie wzięło się stąd że auto przeszło kuracje odchudzającą i chce pojechać się zważyć w przyszłym tygodniu żeby wiedziec ile stracilem. Zapomniałem tylko zważyć przed robotą :(

Re: Masa całkowita samochodu

: 26 maja 2011, o 22:25
autor: prosperopro
1670kg - jesli tyle masz w dowodzie to tyle wazy samochod zdolny do jazdy wyjezdzajacy z fabryki - olej musi byc bo wjazd na lawete i takie tam i chyba sie liczy z 1/4 zbiornika paliwa. co do oleji to przeciez w silniku max 10l skrzynia max 3l most max 1,5 chlodnica 10 max i spryskiwacze 5l - pii razy drzwi wyjdzie 30kg to chyba roznicy nie robi ;) schudniesz i niczego nie odczujesz :D w najgorszym wypadku wszystko ;) bo np do ls 7 l chlodnica tez 7l most litr i 2,5l skrzynia 5l spryskiwacze ;)

Re: Masa całkowita samochodu

: 26 maja 2011, o 22:29
autor: Ralfx
30kg to spora różnica dla mnie :) teraz walcze o kolejne 30 (wywalam tłumiki). W miedzy czasie poszperałem że curb weight to jest masa samochodu tak jak Ty mówisz: w pełni gotowego do jazdy ze wszystkimi płynami zalanymi. Zatem przyjmę że samochód mógł wazyć te 1670kg - załóżmy że mam jakies wyposażenie dodatkowe które może coś wazyć

Re: Masa całkowita samochodu

: 26 maja 2011, o 22:37
autor: prosperopro
mysle ze po wywaleniu samych foteli spadlo Ci 300 kg ;) nie wiem tak mi sie wydaje bo np u mnie jeden fotel wazy 65kg na sprezynach z mechanizmami a kanapa jeszcze ciezsza jest a widzialem ze sporo wywaliles + aby tak dalej ;) pod macha bedziesz zmienial jakies graty ? chlodnica klimy niepotrzebna i jest dosc ciezka (patrze mniej wiecej na swojego ls bo w SC jest dosc podobnie - taki mi sie wydaje to te same silniki raczej ;) )

Re: Masa całkowita samochodu

: 26 maja 2011, o 23:47
autor: Ralfx
No fotele są takie że przepukliny mozna dostać. Te co kupiłem teraz ważą 6kg sztuka tak więc nie ma co porównywać :D Kanapa u mnie to akurat może 10kg waży więc mały zysk ale zawsze coś. Głównym zrzutem masy jest układ wydechowy i fotele :) Mam nadzieje że udało sie 200kg wypakować.

Pod machą postanowiliśmy nie ruszać nic do momentu swapa. Jak wejdzie swap (co jest najbardziej prawdopodobną na te chwile opcją) to będziemy montować tylko to co jest niezbędne czyli pierdoły jak sprężarka klimy na pewno nie zagoszczą. Podejrzewam że 50-100kg jeszcze tam bedzie do wyrzucenia.

Re: Masa całkowita samochodu

: 26 maja 2011, o 23:59
autor: prosperopro
na co zmieniasz silnik? a w fele inwestujesz w jakis lekki stop? poniekad jest roznica ;) osobiscie nie mialem w rekach lekkiej felgi ale poniekad pomaga ;) klatke bedziesz dokladal? wtedy waga nieco urosnie ;) ja sie zastanawiam czego nie robia mocnej klatki i nie wytna dachu zamieniajac na plutno ;)

Re: Masa całkowita samochodu

: 27 maja 2011, o 01:29
autor: Ralfx
Planów jest sporo co wyjdzie to nie wiem. chcialbym teraz klatke i 1JZ-gte. Z felgami superlekkimi jest taka wątpliwa sprawa bo faktycznie lekka felga do przyspieszania dużo daje i auto ma lżej ale są słabe i mogą się łatwo rozlecieć przy jakimś uderzeniu podczas latania bokiem.

Re: Masa całkowita samochodu

: 27 maja 2011, o 04:49
autor: BeeMiX
Kute felgi są mocniejsze i przyjmują dużo większe uderzenie zanim pękną :)

Re: Masa całkowita samochodu

: 27 maja 2011, o 09:18
autor: prosperopro
no niby tak :D ale na torze nie ma w co walic ;) chyba ze tylkiem ;) ale kute sa tak samo drogie co felgi z lekkiego stopu. Nie wiem czy to juz jest dostepne ale felega wykonana w stopie duraaluminium jest bardzo wytrzymala i bardzo lekka mozna poszukac jak cos pewnie jest tez nie tania ;)
mache tez wywalisz? czy zostawiasz ?

Re: Masa całkowita samochodu

: 28 maja 2011, o 08:23
autor: BeeMiX
Felga aluminiowa to felga aluminiowa, kwestia tylko w jaki sposób jest wykonana. Może być odlewana albo kuta. Struktura jest inna, więc kuta felga jest dużo bardziej wytrzymała a przy tym dużo lżejsza.