Strona 1 z 3

,,nerwowe prowadzenie''

: 17 maja 2014, o 00:35
autor: Popi
Witam! Jakis czas temu zmienialem kola, i w warsztacie najprawdopodobniej nie dokrecili srub(ja nie sprawdzilem czy dokrecone :doh: ) Zrobilem tak z 600 km i na zakrecie slysze taki dzwiek (podobny jak krawedz opony najezdza na kamien), okazalo sie ze sruby luzne, a miedzy felga a piasta dobre dwa cm luzu. Niestety od tamtej pory samochod sie kiepsko prowadzi,nerwowo szczeglnie na nierownosciach, moje pytanko co jest grane . A, dodam ze sprawdzilem geometrie-gra, zawieszenie-gra, nie wiem co jest. Jakies pomysly?

Re: ,,nerwowe prowadzenie''

: 17 maja 2014, o 00:52
autor: Yarecki
Popi pisze:Witam! Jakis czas temu zmienialem kola, i w warsztacie najprawdopodobniej nie dokrecili srub(ja nie sprawdzilem czy dokrecone :doh: ) Zrobilem tak z 600 km i na zakrecie slysze taki dzwiek (podobny jak krawedz opony najezdza na kamien), okazalo sie ze sruby luzne, a miedzy felga a piasta dobre dwa cm luzu. Niestety od tamtej pory samochod sie kiepsko prowadzi,nerwowo szczeglnie na nierownosciach, moje pytanko co jest grane . A, dodam ze sprawdzilem geometrie-gra, zawieszenie-gra, nie wiem co jest. Jakies pomysly?
Może krzywa piasta? szpilki tu bym szukał problemu. Albo autosugestia :kawa:

Re: ,,nerwowe prowadzenie''

: 17 maja 2014, o 11:59
autor: Popi
A czy po wymianie szpilek lub piasty robimy geometrie?

Re: ,,nerwowe prowadzenie''

: 17 maja 2014, o 12:30
autor: baniaq
To nie powinno wpłynąć na ustawienie zawieszenia :)

Re: ,,nerwowe prowadzenie''

: 18 maja 2014, o 23:05
autor: Popi
A przy zakupie nowej pisty na co zwracac uwage?

Re: ,,nerwowe prowadzenie''

: 19 maja 2014, o 12:59
autor: owczar
Przy krzywej piaście miałbyś bicie podczas hamowania.

Geometrie sprawdzałeś po tym incydencie? Czy podczas przyśpieszania lub hamowania silnikiem prowadzenie się zmienia? Jak w zakrętach/długich łukach?

Re: ,,nerwowe prowadzenie''

: 19 maja 2014, o 14:14
autor: Popi
To Tak geometria była sprawdzana i wszystko gra. Przy przyspieszaniu lub hamowaniu tez jest ok najgorzej jest na nierownosciach, mam wrażenie ze tył pływa a i zauważyłem ze śruby od tego koła się odkrecaja.

Re: ,,nerwowe prowadzenie''

: 19 maja 2014, o 15:51
autor: owczar
Niezależnie od okoliczności śruby nie powinny się odkręcać. Czym je dokręcasz?

Powodem uciekania tyłu na nierównościach są przeważnie amortyzatory. Kiedy były ostatnio zmieniane?

Re: ,,nerwowe prowadzenie''

: 19 maja 2014, o 17:35
autor: Popi
Dokręcania kluczem tym zestawu w samochodzie ale wcześniej mechanik kluczem dynamometrycznym. A amortyzatory nie były jeszcze zmieniane od nowości auto ma niecałe 90000km.przejechane.

Re: ,,nerwowe prowadzenie''

: 26 maja 2014, o 11:56
autor: matys200
Witam,
Przepraszam, jeśli moja pierwsza myśl będzie nieco prosta,ale czy auto ma odpowiednie nakrętki mocujące koła?
Jeśli felgi wymagają płaskich nakrętek tak jak seria w is 200, koła będą się odkręcać jeśli założymy nakrętki stożkowe.
Ja zacząłbym od tego,choć temat zapewne juz rozwiązany.
Pozdrawiam