IS 200 awaria
: 1 lip 2014, o 16:01
Witam użytkowników forum mam kilka problemów ze swoim IS-sem i może ktoś będzie wstanie mi pomóc w ich rozwiązaniu.
1. Podczas całkowitego odpuszczenia pedału sprzęgła słyszę pisk przypominający ślizganie sie paska klinowego. Efekt ten występuje zarówno, gdy auto jest na luzie jak i podczas jazdy.
Przy niskich obrotach dźwięk jest słabszy, ale wraz ze wzrostem obrotów hałas nasila się. Nie wiem czy to tylko pasek pompki sprzęga czy coś poważniejszego.
2. Kolejna sprawa problem z przednim zawieszeniem lub hamulcami, ale już sam nie wiem gdzie szukać. Problem polega na tym iż w momencie hamowania do zera na skręconych kołach ( czasami na prostych też ) słyszę stuk dochodzący początkowo z lewej stron. Teraz mam wrażenie że i prawa strona stuka. Stuk jest pojedynczy czasem podwójny i pojawia sie w momencie naciśnięcia hamulca.
Następnie ruszając do przodu lub do tyłu na ogół na skręconych kołach pojawia sie kolejny stuk. Początkowo myślałem, że to sworznie wahaczy dolnych, ale szarpaki nic nie wykazały, a znajomy mechanik oglądając przednie zawieszenie stwierdził ze to od klocków hamulcowych, które maja luz w zacisku i o niego uderzają. Nie jestem, co do tego przekonany tym bardziej ze niedawno, bo jakiś miesiąc temu wymieniłem komplet przednich klocków i tarcze na nowe (TRW).
3. Ostatni problem, jaki mam to ściąganie auta w prawo podczas wyhamowywania z prędkości od 100km\h.
Dlaczego, dlatego że, od 100 bo od tej prędkości jest to wyczuwalne. Zjawisko to nie występuje za każdym razem, ale dość często. Czasem jest tak silne ze przenosi się na kierownice i ciągnie ją w prawo. Początkowo myślałem ze to hamulce i faktycznie po ich wymianie ustało chwilowo. Następnie podejrzenia moje wzbudził wspornik dolny, który uszkodziłem i pęk. Ale po jego wymianie zjawisko nie znikło.
Ostatnio pojawiło się drganie kierownicy podczas hamowania, ale nie sądzę ze to fina tarcz gdyż tak jak wcześniej pisałem wymieniłem je na nowe i nie wydaj mi się ze już się pokrzywiły.
4. To bzdura, ale jeśli mógłby ktoś mi napisać jak dostać się do tylnej lampy aby wymienić żarówkę świateł mijania. Jaką kupić żarówką, aby nie przepaliła się szybko?
Może ktoś z posiadaczy, IS-200 miał takie problemy i wie jak je rozwiązać, a może ktoś będzie wiedział gdzie może leżeć przyczyna zjawisk, jakie opisałem w punktach powyżej.
1. Podczas całkowitego odpuszczenia pedału sprzęgła słyszę pisk przypominający ślizganie sie paska klinowego. Efekt ten występuje zarówno, gdy auto jest na luzie jak i podczas jazdy.
Przy niskich obrotach dźwięk jest słabszy, ale wraz ze wzrostem obrotów hałas nasila się. Nie wiem czy to tylko pasek pompki sprzęga czy coś poważniejszego.
2. Kolejna sprawa problem z przednim zawieszeniem lub hamulcami, ale już sam nie wiem gdzie szukać. Problem polega na tym iż w momencie hamowania do zera na skręconych kołach ( czasami na prostych też ) słyszę stuk dochodzący początkowo z lewej stron. Teraz mam wrażenie że i prawa strona stuka. Stuk jest pojedynczy czasem podwójny i pojawia sie w momencie naciśnięcia hamulca.
Następnie ruszając do przodu lub do tyłu na ogół na skręconych kołach pojawia sie kolejny stuk. Początkowo myślałem, że to sworznie wahaczy dolnych, ale szarpaki nic nie wykazały, a znajomy mechanik oglądając przednie zawieszenie stwierdził ze to od klocków hamulcowych, które maja luz w zacisku i o niego uderzają. Nie jestem, co do tego przekonany tym bardziej ze niedawno, bo jakiś miesiąc temu wymieniłem komplet przednich klocków i tarcze na nowe (TRW).
3. Ostatni problem, jaki mam to ściąganie auta w prawo podczas wyhamowywania z prędkości od 100km\h.
Dlaczego, dlatego że, od 100 bo od tej prędkości jest to wyczuwalne. Zjawisko to nie występuje za każdym razem, ale dość często. Czasem jest tak silne ze przenosi się na kierownice i ciągnie ją w prawo. Początkowo myślałem ze to hamulce i faktycznie po ich wymianie ustało chwilowo. Następnie podejrzenia moje wzbudził wspornik dolny, który uszkodziłem i pęk. Ale po jego wymianie zjawisko nie znikło.
Ostatnio pojawiło się drganie kierownicy podczas hamowania, ale nie sądzę ze to fina tarcz gdyż tak jak wcześniej pisałem wymieniłem je na nowe i nie wydaj mi się ze już się pokrzywiły.
4. To bzdura, ale jeśli mógłby ktoś mi napisać jak dostać się do tylnej lampy aby wymienić żarówkę świateł mijania. Jaką kupić żarówką, aby nie przepaliła się szybko?
Może ktoś z posiadaczy, IS-200 miał takie problemy i wie jak je rozwiązać, a może ktoś będzie wiedział gdzie może leżeć przyczyna zjawisk, jakie opisałem w punktach powyżej.