trzeszcza hamulce przy zatrzymywaniu auta is250

Pozostałe problemy występujące w naszych Lexusach

trzeszcza hamulce przy zatrzymywaniu auta is250

Postprzez gucio6 » 14 gru 2014, o 17:58

Witam. Od ponad miesiaca zmagam sie z dziwnym problemem ktory to podobno jest czesty w tych modelach, lecz mimo wszystko nie wiem jak go wyeliminowac. Podczas hamowania przy tych predkosciach gdzie kola prawie sie tocza hamulce dziwnie trzeszcz, te przednie. Dzieje sie tak tylko np przy jezdzie po miescie gdzie czesto hamujemy, im czestrze hamowanie tym glosniej trzeszcza/chrobocza gdy po tej jescie po miescie zrobie np 5 km bez zatrzymywania (hamulce ostygna) obiawy nie wystepuja. I tak w kolko rozgrzane trzeszcza chlodniejsze nie.

Moje dzialania byly takie...
1.sprawdzilem tarcze okazaly sie dosc krzywe
2.tarcze przetoczone
3.dodatkowo dowiedzialem sie zeby blaszki na klockach hamulcowych ponaginac wiec to zrobilem.

Efekt...przez prawie miesiac ok, jednak po nie calych dwuch tyg od toczenia tarcz wyczulem lekkie drgania na kierownicy i nie wyzywamy na forum hamulca. I po tygodniu po tym znow zaczely skrzypiec hamulce. Wniosek jeden wymiana tarcz hamulcowych i blaszek na klockach

kolejne dzialania...
1.wymiana tarcz na nowe TRW
2.wymiana blaszek na klockach (niby to blaszki informujace zuzycie klockow)
3. Klocki hamulcowe ciagle te same jednak przytarte papierem sciernym.

po tym wszystkim obiawy te same, jedynie drgania kierownicy i pedalu hamulca ustaly i jest z tym ok.
sam juz nie wiem co robic, moze to klocki? Pamietam ze mam klocki textar i wymienialem je na wiosne tego roku.

Prosze o pomoc osoby ktore spotkaly sie z takim problemem badz te ktore wiedza jak pomoc.
gucio6
Lex user
 
Posty: 108
Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 09:16
Model Lexusa: IS 250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bełchatów

Re: trzeszcza hamulce przy zatrzymywaniu auta is250

Postprzez gucio6 » 15 gru 2014, o 20:57

halooo czy ktoś cos podpowie?
gucio6
Lex user
 
Posty: 108
Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 09:16
Model Lexusa: IS 250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bełchatów

Re: trzeszcza hamulce przy zatrzymywaniu auta is250

Postprzez zender » 15 gru 2014, o 23:39

Witam

Nie bede koledze tutaj wrozyc z fusow, jezeli nasze forum milczy radze sprawdzic forum IS w USA tam bedzie tego od groma...

http://www.clublexus.com/forums/is-models-5/

pozdrawiam

zender
Avatar użytkownika
zender
Lex user
 
Posty: 178
Dołączył(a): 6 sty 2014, o 23:35
Model Lexusa: RC300h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: trzeszcza hamulce przy zatrzymywaniu auta is250

Postprzez gucio6 » 16 gru 2014, o 05:55

No tak tylko ze ja z angielskim na bakier jestem kosztem rosyjskiego. Wiec jesli ktos bylby uprzejmy i moglby cos tam znalesc na ten temat to bede za to dozgonnie wdzieczny.
gucio6
Lex user
 
Posty: 108
Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 09:16
Model Lexusa: IS 250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bełchatów

Re: trzeszcza hamulce przy zatrzymywaniu auta is250

Postprzez maniek_ls400 » 16 gru 2014, o 09:50

Miałem tak w każdym aucie z automatem (camry, lexus, mercedes). Moim zdaniem to normalka - nie blokujesz całkiem koła (lekko trzymasz hamulec by zwolnić z 5kmph do 0kmph), skrzynia cały czas ciągnie do przodu i klocek trąc o tarczę powoduje skrzypienie. Hamulce prawie trzymają a skrzynia pcha. Hamuj mocniej i nie będziesz miał tego skrzypienia.
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
Avatar użytkownika
maniek_ls400
Lex Master
 
Posty: 1518
Dołączył(a): 7 cze 2011, o 23:19
Lokalizacja: Piaseczno
Model Lexusa: W221 S500
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno

Re: trzeszcza hamulce przy zatrzymywaniu auta is250

Postprzez turmoll » 16 gru 2014, o 10:40

Hej,

Ja mam z przodu wymienione tarcze i klocki w ASO jakiś rok temu. Tył tez mam oryginalny.

Mam mniej więcej te same objawy co opisujesz tj. przy delikatnym hamowaniu słychać kiedy łapią hamulce, czasem nawet popiskują ..., przed wymianą - jak tarcze i klocki były do wywalenia było dokładnie tak samo ... tuż po wymianie w ASO było tak samo - łącznie z popiskiwaniem od czasu do czasu.

Jednak nie miałem nigdy żadnego problemu z biciem kierownicy ani z drżeniem pedału hamulca.

Zakładam, że to cecha auta z automatem ... i spie spokojnie.

/turmoll
Teraz: Volvo V60 AWD D4 + PoleStar 2017 PL
Wcześniej: MKII, IS250, 2010, PL
- już nie mój lex: http://www.lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=85&t=7208&start=20#p92608
- koszty utrzymania: http://www.lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=128&t=7983#p61634
- wykres z hamowni: http://www.lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=85&t=7208&start=10#p77556
Opel Vectra C, CDTI, 150KM (188KM po chipie), Opel Astra II Bertone Coupe
turmoll
Lex Driver
 
Posty: 360
Dołączył(a): 10 lis 2012, o 19:11
Lokalizacja: Warszawa, Sadyba
Model Lexusa: MKII, IS250, 2010, PL
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Sadyba

Re: trzeszcza hamulce przy zatrzymywaniu auta is250

Postprzez maniek_ls400 » 16 gru 2014, o 11:57

gucio6 napisał(a):po tym wszystkim obiawy te same, jedynie drgania kierownicy i pedalu hamulca ustaly i jest z tym ok.

Bicie na kierownicy i nie wyzywamy na forum hamulca to wina krzywych tarcz ew wybitych elementów przedniego zawieszenia.
Mariusz M.
Sprzedam części do LS430 2001 President Tel. 606-103-211
Avatar użytkownika
maniek_ls400
Lex Master
 
Posty: 1518
Dołączył(a): 7 cze 2011, o 23:19
Lokalizacja: Piaseczno
Model Lexusa: W221 S500
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno

Re: trzeszcza hamulce przy zatrzymywaniu auta is250

Postprzez gucio6 » 16 gru 2014, o 13:12

Ale nie chodzi mi o krzypienie charakterystyczne dla automatow. Doskonale wiem ze auto na D ciagnie i sa takie piszczenia np podczas minimalnego puszczania hamulca, zgadza sie, ale mi nie o ten obiaw chodzi. Slychac to tylko na rozgrzanyvh hamulcach powiedzmy przy 10km/h w momencie naciskania pedalu, to jest takie trzeszczenie, strzelanie, i nie jest to dzwiek charakterystyczny do piszczenia klockow hamulcowych np kiepskiej jakosci. Jesli jade autem po trasie, czyli sporadycznie uzywajac hamulca wszystkk jest w porzadku.
gucio6
Lex user
 
Posty: 108
Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 09:16
Model Lexusa: IS 250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bełchatów

Re: trzeszcza hamulce przy zatrzymywaniu auta is250

Postprzez owczar » 16 gru 2014, o 14:46

Jakie masz klocki?

Szkoda, że ich nie wymieniłeś z tarczami. Podczas hamowania klocki o tarcze to jedyne elementy między którymi dochodzi do tarcia, więc jeśli coś wydaje dźwięk to pewnie na tym styku.
owczar
Moderator
 
Posty: 3551
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: trzeszcza hamulce przy zatrzymywaniu auta is250

Postprzez gucio6 » 16 gru 2014, o 16:49

Klocki textar wymieniane jakos na wiosne. Sam juz nie wiem gdzie upatrywac przyczyne....klocki, moze jeszcze jakies sprezynki na zaciskach, moze piasta kola gdzies tez wyczytalem, moze cos z tloczkiem zacisku
gucio6
Lex user
 
Posty: 108
Dołączył(a): 9 kwi 2013, o 09:16
Model Lexusa: IS 250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bełchatów

Następna strona

Powrót do Pozostałe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość