no miesiąc temu właśnie wszystko ładnie smarowałem i przez ten miesiąc było elegancko a teraz znów. A klocki nowe ATE więc chyba lepszych już nie ma. Na starych Textarach było to samo więc też myślałem że jednak to od klocków. Klocki wymieniłem i już myślałem że będzie ok a tu psikus
Wiem że w klamrze (tam gdzie wchodzą śruby samoregulujące) jest chyba ten otwór wyrobiony bo pomimo nowych śrub samoregulujących luz tam nadal jest. Więc to może to???
trzeszcza hamulce przy zatrzymywaniu auta is250
-
- Lex user
- Posty: 101
- Rejestracja: 9 kwie 2013, o 09:16
- Model Lexusa: IS 250
- Skąd:: Bełchatów
- Kontakt:
- LinkPL
- Lex Maniak
- Posty: 792
- Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:59
- Model Lexusa: RX 500h
- Skąd:: Iłża
- Kontakt:
Re: trzeszcza hamulce przy zatrzymywaniu auta is250
To nie jest wina luzu na prowadnicach. Klocek wpada w drgania i piszczy ... kupiłem nowe blachy z których jedna, wewnętrzną powierzchnie miała taką gumowaną delikatnie ... Ja to wiem, że szkoda wydawać pieniędzy na klocki z intercarsu ... to jest wyrzucenie pieniędzy w błoto ... a te które dostaniesz w serwisie mimo iż są firmowane np Textar, wcale nie znaczy, że to są dokładnie te same które kupisz w intercarsie, albo innym sklepie tej samej firmy.
Z przodu miałem Lpr-y (takie gówno, że szkoda gadać) i potem TRW (wytrzymały około 40k km) obecnie OEM Textar.
Z tyłu były TRW i abe obecnie OEM (nie pamiętam marki). Nie uważasz, że to trochę za dużo jak na przebieg 60k km ...
Obie zdarte tylne pary były do ogranicznika ... samochód nie był upalany ...
Pozdrawiam
Link
Z przodu miałem Lpr-y (takie gówno, że szkoda gadać) i potem TRW (wytrzymały około 40k km) obecnie OEM Textar.
Z tyłu były TRW i abe obecnie OEM (nie pamiętam marki). Nie uważasz, że to trochę za dużo jak na przebieg 60k km ...
Obie zdarte tylne pary były do ogranicznika ... samochód nie był upalany ...
Pozdrawiam
Link
How far We can go ...
-
- Lex user
- Posty: 101
- Rejestracja: 9 kwie 2013, o 09:16
- Model Lexusa: IS 250
- Skąd:: Bełchatów
- Kontakt:
Re: trzeszcza hamulce przy zatrzymywaniu auta is250
ale to nie jest dźwięk piszczących klocków na tyle jestem ogarnięty w motoryzacji że potrafiłbym sobie to sam zdiagnozować. Pisze już tutaj na forum bo brakuje mi pomysłów a kupowanie wszystkiego na chybił-trafił jest bez sensu. To jest takie niby chrobotanie, niby tarcie się czegoś metalowego i to nie jest jednostajne, tylko np jak by było w jednym miejscu na tarczy to coś i słychać to jest z obrotem koła czyli jadąc 40km/h naciskając delikatnie hamulec słychać chrob/chrob/chrob/chrob czym woniej auto jedzie tym coraz dłuższa przerwa pomiędzy chrobotaniem. Na starych tarczach było to samo dlatego wymieniłem na nowe, na starych klockach jest to samo dlatego też wymieniłem na nowe, sprezynki (takie rozporowe) na klockach też są nowe z serwisu,
P.S kiedy wymieniłem na nowe tarcze hamulcowe, jeździłem na starych klockach i po miesiącu od tamtej wymiany, gdzie cały czas chrobotanie występowało (czyli był zestaw nowe tarcze, stare (3/4 grubości) klocki) zaczęło mi trząść kierownicą przy hamowaniu i okazało się ze nowe tarcze się pokrzywiły od tego hamowania, a klocek hamulcowy z jednej strony był starty bardziej a z drugiej mniej.
Cholera mnie już poprostu bierze bo generalnie chyba tylko cały zacisk został mi jako opcja do wymiany.
P.S kiedy wymieniłem na nowe tarcze hamulcowe, jeździłem na starych klockach i po miesiącu od tamtej wymiany, gdzie cały czas chrobotanie występowało (czyli był zestaw nowe tarcze, stare (3/4 grubości) klocki) zaczęło mi trząść kierownicą przy hamowaniu i okazało się ze nowe tarcze się pokrzywiły od tego hamowania, a klocek hamulcowy z jednej strony był starty bardziej a z drugiej mniej.
Cholera mnie już poprostu bierze bo generalnie chyba tylko cały zacisk został mi jako opcja do wymiany.
-
- Lex user
- Posty: 101
- Rejestracja: 9 kwie 2013, o 09:16
- Model Lexusa: IS 250
- Skąd:: Bełchatów
- Kontakt:
Re: trzeszcza hamulce przy zatrzymywaniu auta is250
odnośnie mojej usterki jutro zamawiam dwa zaciski z klamrami. Dzisiaj jeszcze się temu wszystkiemu przyglądałem i o ile górne prowadnice zacisku chodzą dość sztywno to te dolne latają jak żyd po sklepie, gdzie w dodatku takie gumowe osłonki są uszkodzone przez co dostaje się tam woda i piach, a to pewnie zaś skutkuje korodowaniem i później coraz to większym luzem czyli stukaniem i lataniem zacisku razem z klockiem po całej tarczy hamulcowej, a to oznacza że klocki hamulcowe czasami dotykają/ocierają się o miejsca gdzie klocek nie ma wyrobionego swojego toru tarcia i być może stąd powstaje ten dziwny dzwięk niejednostajnego szurania, chrobotania
Mam nadzieje że to już pomoże bo już chyba wszystko co jest możliwe będzie wymienione.
Mam nadzieje że to już pomoże bo już chyba wszystko co jest możliwe będzie wymienione.
-
- Nowy lex user
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 kwie 2016, o 14:15
- Model Lexusa: Is250
- Skąd:: Wrocław
- Kontakt:
Re: trzeszcza hamulce przy zatrzymywaniu auta is250
Witam, i jak po wymianie tych zacisków? Stuki zniknęły? Ja mam podobną sytuację, mam nowe tarcze i klocki oryginalne z ASO i występują stuki. W serwisie powiedzieli mi, że to może być przyczyna luzów na łożyskach kół.
-
- Nowy lex user
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 wrz 2017, o 15:06
- Model Lexusa: is 250
- Skąd:: londyn
- Kontakt:
Re: trzeszcza hamulce przy zatrzymywaniu auta is250
Czesc wam wszystkim jestem nowym uzytkownikiem forum,jak i Lexsusa IS 250 w manualu mam go o kolo 1 miesiaca.
Mam podobny problem jak gucio6, a mianowicie postanowilem po zakupie auta wymienic klocki i tarcze przod a klocki tyl.
Przejechalem od wymiany okolo tyś km i zaczelo sie!! cos strzela tak jak by lamanie kosci albo stszal ze stawu w palcach przy hamowaniu tylko jak lekko nacisne pedal hamulca przy wolnej jezdzie.
Na poczatku byl lekko slyszalnyz lewej strony po umyciu felg karcherem i prawdopodobnie wyplukaniu smaru jest slyszalny z obu stron.
prosze o pomoc.
Leksus is 250 manual 2006 r
Mam podobny problem jak gucio6, a mianowicie postanowilem po zakupie auta wymienic klocki i tarcze przod a klocki tyl.
Przejechalem od wymiany okolo tyś km i zaczelo sie!! cos strzela tak jak by lamanie kosci albo stszal ze stawu w palcach przy hamowaniu tylko jak lekko nacisne pedal hamulca przy wolnej jezdzie.
Na poczatku byl lekko slyszalnyz lewej strony po umyciu felg karcherem i prawdopodobnie wyplukaniu smaru jest slyszalny z obu stron.
prosze o pomoc.
Leksus is 250 manual 2006 r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości