Strona 1 z 1

is250 a dyfer z LSD

: 17 sie 2015, o 00:08
autor: fila
Hej,
Zabierałem się dość długo aby wam opisać ta przeróbkę. Aby wykonać ta modyfikację potrzeba:
- is250 RWD w przypadku AWD nie próbował bym tego ze względu na przełożenia.
- dyfer z Torsenem z is300
- nowe uszczelki półosi 2 x numer cześci to 9031143009
- nowy olej okolo 1 litra (ja wlalem motula 75W140 taki jak w evo)
- troche czasu i siły aby dzwigać dyfry
- nie sa wymagane żadne inne modyfikacje. Pół osi z is300 tez nie będziecie potrzebować ponieważ te z is250 pasują p&p

Rozpoznać dyfer z Torsenem można bardzo łatwo wyciągając półośki i patrząc przez otwory. Kiedy jest przelot tj nie ma bolca znaczy ze macie LSD kiedy jest po środku bolec oznacza że nie ma Torsena (jedno ze zdjęć poniżej). Albo po numerach ale ja na to akurat nie patrzyłem ponieważ jakoś nie mam zaufania i wole sprawdzić. No ale jeżeli ktoś by chciał to poniżej lista jaka w necie udało mi sie wyszperać.

B01A = 3.73:1 (MT) Open
B01B or B01C = 3.73:1 (MT) LSD
B03A = 3.91:1 (AT) Open
B03B or B03C = 3.91:1 (AT) LSD

Przełozenia:
M82 = 3.73:1 (MT) Open
M86 = 3.73:1 (MT) LSD
M96 = 3.91:1 (AT) Open
M98 = 3.91:1 (AT) LSD (ja wsadziłem ten)

Co i jak w kolejności
- Wszystko powinno sie udać nie ruszając nic w zawieszeniu
- zostawiamy samochód na N na podnośniku
- odkręcamy wszystkie osłony
- demontujemy tylna cześć wydechu
- odpinamy wał
- odkręcamy dyfer
- wybijamy półośki
- ściągamy dyfer
- przerwa na :piwko: lub kilka zależy od waszej masy
- robimy to samo tylko odwrotnie zakładając nowy dyfer.
- Wszystko robicie na własna odpowiedzialność ja juz przelatalem 2k km i jestem zadowolony :puchar:

No i to wszystko :) Teraz powinniście zostawiać 2 ślady przy poślizgu nie jeden :zryw: .


Jako ze moim zdaniem w is250 brak jest mocy będę wdzięczny za materiały jakieś dotyczące swapu silnika 3uz-fe :klucz: :lol:

Pozdrawiam

Re: is250 a dyfer z LSD

: 17 sie 2015, o 00:11
autor: fila
zdjecia cd...

Re: is250 a dyfer z LSD

: 17 sie 2015, o 01:01
autor: GOLDI
to o Tobie Tomek wspominał że dyfer wpakowałeś do is250 ;)

Re: is250 a dyfer z LSD

: 17 sie 2015, o 17:00
autor: fila
GOLDI pisze:to o Tobie Tomek wspominał że dyfer wpakowałeś do is250 ;)
:biggrin2:
Jest to bardzo fajny mod do is250 który jest stosunkowo nie drogi i zima mogący dać dużo frajdy w połączeniu z RWD.
Trudność wykonania też nie jest duża. Dla przykładu w sobotę wymieniałem pasywny w evolucji i zajęło to około 6-7h (zmiana dyfra ayc na pasywny).
W poniedziałek podczas urlopu zniechęcony tym że w :LEXUS: będzie to robione pierwszy raz i zajmie pewnie o wiele dłużej doznałem miłego zaskoczenia jak po 3h było wszystko gotowe do jazdy.

Wkładał ktoś już z tego forum 3uz lub 1uz do IS-a drugiej generacji? chciałbym jeżeli to możliwe uniknąć niespodziewanych przeszkód...

Re: is250 a dyfer z LSD

: 17 sie 2015, o 22:18
autor: lukas78
Świetna robota z dobrym opisem i fotkami :ok:

Re: is250 a dyfer z LSD

: 22 sie 2015, o 17:01
autor: Riki
fila pisze: Wkładał ktoś już z tego forum 3uz lub 1uz do IS-a drugiej generacji? chciałbym jeżeli to możliwe uniknąć niespodziewanych przeszkód...
Wydaje mi się ,że zrobisz to jako pierwszy :biggrin2: widziałem już kilka projektów is 250 z 3uz ale niestety nie w Pl tylko u Ruskich oni pakują w co się da te piękne ,,uzety" Czyli da się to Ogarnąć.