Strona 1 z 1

Półka na zegary zamiast navi, która wygląda jak oryginał.

: 21 lut 2016, o 18:57
autor: Damnian
Z racji że w moim IS ukradli mi nawigację, stwierdziłem że nie opłaca się jej odkupywać, dlatego też wpadłem na pomysł żeby zagospodarować to miejsce zegarami, które wzbogacą wnętrze i zatkają dziurę. Mój IS miał dużą navi po liftową. Na początek wykręciłem pozostałości mechanizmu wysuwania nawi.Później zdemontowałem kratki nawiewu i odkręciłem przyciski. Następnie zakupiłem takie cudo- ramkę na 1-din
https://www.google.pl/search?q=ramka+na ... 6&bih=758#

I pasuje prawie idealnie, ale jest jeden myk, trzeba ją rozciągnąć- zwiększyć jej szerokość. Ja robiłem to w imadle stosując drewniane klepki i zmniejszałem kąt uskoków.
Niestety nie mam zdjęć z początków prac, napiszę to jak najlepiej.
Kiedy już dopasujemy ramkę na szerokość, mocujemy ją za pomocą pchełek do wnęki. Wszystko pasuje idealnie.
Kolejny krok to dopasowanie plastikowej płytki, która przykryje nam wierzchnią część. Ja po dopasowaniu przykleiłem ją na włókno i żywicę. Teraz czas na rzeźbę- czyli szpachla, szpachla i jeszcze raz szpachla. Po przygotowaniu powierzchni malujemy podkładem, ale takim KTÓRY NIE BĘDZIE REAGOWAŁ Z FARBĄ STRUKTURA DO PLASTIKU. (Ja na początek pomalowałem jakimś tam zwykłą farbą i mi się struktura zwarzyła i musiałem usuwać wszystkie warstwy farby). Po pomalowaniu wygląda całkiem przyjemnie. Robiłem próby z plastilakiem, ale musiałem potem ją zetrzeć. Co do plastilaku obawiałem się że z czasem zacznie się łuszczyć.
Co do zegarów to są VDO-look, pasują idealnie do oryginalnych. Ja mam wskaźnik vaccu, temperaturę i ciśnienie oleju. Każdy kosztował około 80zł.
Co do elektryki masę mam z budy, plus po kluczyku i podświetlenie jest z pozostałych wtyczek po navi. Aby łatwiej było montować i ew demontować półkę zastosowałem wtyczkę 6 pin. Ta akurat pochodzi z instalacji gazowych. Niemniej jednak wystarczy złącze 5-pinowe. Dwa przewody sygnałowe i wężyk vaccu idą do silnika. Póki co mam podłączone tylko vaccu, ciśnienie i temperaturę ogarnę jak będzie śmigał na kompresorze i wtedy uaktualnie post.

Mój IS:
viewtopic.php?f=180&t=11717
Pozdro 600

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 4877_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 5849_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 7448_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 0672_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 9517_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 5523_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 5948_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 8536_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 9203_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 0372_o.jpg

Re: Półka na zegary zamiast navi, która wygląda jak oryginał

: 28 lut 2016, o 09:41
autor: Arri3
Od jakiegoś czasu zabieram za robienie dokładnie tego samego, co Ty i kupuję części sukcesywnie jak tylko są fundusze. Wskaźniki już czekają identyczne jak Twoje, bo też uznałem, że to jedyne pasujące. Do temp i ciśnienia kupiłeś podstawę pod filtr oleju z wyjściami?

Re: Półka na zegary zamiast navi, która wygląda jak oryginał

: 28 lut 2016, o 16:34
autor: Damnian
Nie zamierzam, będę przerabiał śrubunek który mocuje rurkę oleju od napędu VVT-I. Albo dokupię śrubę z dodatkowym gwintem do mocowania, albo przerobię tą i wtedy dam trójnik i temat załatwiony.