Kontroler zawieszenia pneumatycznego LS430 DIY
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: Kontroler zawieszenia pneumatycznego LS430 DIY
Schowek pasażera w desce rozdzielczej.
-
- Nowy lex user
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 sie 2019, o 13:08
- Model Lexusa: LS430
- Skąd:: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Kontroler zawieszenia pneumatycznego LS430 DIY
Dzięki kompa znalazłem, musiałem skorzystać z anglojęzycznego forum żeby schowki zdemontować, masakra, a i tak nie obyło się bez małych strat. Korzystając ze schematów pomierzyłem rezystancję czujników, znalazłem wadliwy w lewym tylnym kole, odciąłem przewody do niego i zastąpiłem potencjometrem, udało się w ten sposób podnieść dupę siedzącą na ziemi i usunąć błąd zawieszenia.
Do celu - Piszę bo pomimo schematów mam wątpliwości jak się wpiąć. Kombinowałem żeby przewody prowadzące z kompa (4x3 żyły) poprowadzić do podłokietnika i przewody prowadzące do czujników tak samo znowu 12 żył, razem 24 - od cholery, potem wykorzystać 4 potrójne przekaźniki żeby przełączać między czujnikiem a potencjometrem na każdym kole. Z tego co widzę ty wpiąłeś się jakoś równolegle co zmienia rezystancję zastępczą czujnika i potencjometru w parze Rz=1/R1+1/R2. Z tego powodu są moje wątpliwości jak to działa i jak to podłączyć bez prowadzenia dziesiątek przewodów. Jeśli można to proszę o dokładne wskazówki jak to działa i jak jest podłączone.
Do celu - Piszę bo pomimo schematów mam wątpliwości jak się wpiąć. Kombinowałem żeby przewody prowadzące z kompa (4x3 żyły) poprowadzić do podłokietnika i przewody prowadzące do czujników tak samo znowu 12 żył, razem 24 - od cholery, potem wykorzystać 4 potrójne przekaźniki żeby przełączać między czujnikiem a potencjometrem na każdym kole. Z tego co widzę ty wpiąłeś się jakoś równolegle co zmienia rezystancję zastępczą czujnika i potencjometru w parze Rz=1/R1+1/R2. Z tego powodu są moje wątpliwości jak to działa i jak to podłączyć bez prowadzenia dziesiątek przewodów. Jeśli można to proszę o dokładne wskazówki jak to działa i jak jest podłączone.
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: Kontroler zawieszenia pneumatycznego LS430 DIY
Nie możesz odłączyć czujników i zastąpić ich potencjometrem bo nie będzie sprzężenia zawrotnego i minimalny wychył w którąś stronę spowoduje maxymalne opuszczenie lub podniesienie.
Wpinając równolegle przesuwasz charakterystykę zachowując sprzężenie zwrotne.
Kabli jest sporo, ale ja użyłem 2 kable sieciowe z linką zamiast drutu i bez problemu dało się pociągnąć do podłokietnika.
Wpinając równolegle przesuwasz charakterystykę zachowując sprzężenie zwrotne.
Kabli jest sporo, ale ja użyłem 2 kable sieciowe z linką zamiast drutu i bez problemu dało się pociągnąć do podłokietnika.
-
- Nowy lex user
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 sie 2019, o 13:08
- Model Lexusa: LS430
- Skąd:: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Kontroler zawieszenia pneumatycznego LS430 DIY
Ze sprzężeniem zwrotnym nie do końca się zgodzę, bo niema różnicy czy będzie pochodziło z czujnika - który z zasady działania jest zwykłym potencjometrem, czy z mojego potencjometru, po zastąpieniu czujnika potencjometrem daje się regulować wysokość precyzyjnie, bo już to sprawdziłem. Ja korzystam z 5 żyłowego przewodu czujnikowego, też dosyć cienki i linka, sieciowe jakie widziałem to zwykle drut 4x 2 pary. Dałoby się to zrobić jak kombinowałem, ale jeśli się da prościej, bez nadmiernego mnożenia ilości przewodów, to wolę iść tą drogą.
Chodziło mi o to jak dokładnie jest to u ciebie podpięte, bo jakoś przepinasz sygnał między potencjometrem a czujnikiem, czy źle rozumiem? Czy przełączasz tylko środkowy sygnał z potencjometru zamiast środkowego z czujnika, czy jak?
Chodziło mi o to jak dokładnie jest to u ciebie podpięte, bo jakoś przepinasz sygnał między potencjometrem a czujnikiem, czy źle rozumiem? Czy przełączasz tylko środkowy sygnał z potencjometru zamiast środkowego z czujnika, czy jak?
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: Kontroler zawieszenia pneumatycznego LS430 DIY
Wysokość wyregulujesz, ale weźmy np sytuację gdy zmieniasz wysokość na high.
Komputer zaczyna dążyć do np 1.5v na wyjściu z czujnikow, a potencjometr podaje zawsze 2.5V czyli normal. ECU będzie podnosiło i podnosiło czekając na zmianę wartości.
Mam przełączniki 2 kanałowe. Każdy z nich zapina środkowe wyjście z potencjometru do czujnika.
W teorii masa jest taka sama na wszystkich i możnaby się pokusić o zredukowanie liczby przewodów ale oryginalnie ECU ma dedykowane przewody.
Komputer zaczyna dążyć do np 1.5v na wyjściu z czujnikow, a potencjometr podaje zawsze 2.5V czyli normal. ECU będzie podnosiło i podnosiło czekając na zmianę wartości.
Mam przełączniki 2 kanałowe. Każdy z nich zapina środkowe wyjście z potencjometru do czujnika.
W teorii masa jest taka sama na wszystkich i możnaby się pokusić o zredukowanie liczby przewodów ale oryginalnie ECU ma dedykowane przewody.
-
- Nowy lex user
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 sie 2019, o 13:08
- Model Lexusa: LS430
- Skąd:: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Kontroler zawieszenia pneumatycznego LS430 DIY
Czyli dobrze rozumiem, że zaciski rezystora w potencjometrze są na stałe podłączone równolegle z zaciskami rezystora z czujnika, sygnał sterujący (środkowy) z czujnika też nie jest rozłączany, a jedynie dopinasz przełącznikiem do niego równolegle sygnał sterujący z potencjometru?
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: Kontroler zawieszenia pneumatycznego LS430 DIY
Dokładnie. Zmieniam tylko rezystancję wypadkową łącząc rownolegle.
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: Kontroler zawieszenia pneumatycznego LS430 DIY
Ale nie do końca na stałe.
Spialem raz, ustawiłem sobie docelową wysokość i potem tylko przełącznikami spinam lub rozlaczam żeby się nie bawić za każdym razem.
Spialem raz, ustawiłem sobie docelową wysokość i potem tylko przełącznikami spinam lub rozlaczam żeby się nie bawić za każdym razem.
- Mlody_
- Lex user
- Posty: 219
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 11:10
- Model Lexusa: GS400
- Skąd:: czw
- Kontakt:
Re: Kontroler zawieszenia pneumatycznego LS430 DIY
Panowie macie może schemat od polifta bo działam ze sterownikiem i do ładu dojść nie mogę. Z góry dziękuję
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości