Zatkany odpływ kondensatu skraplacza klimatyzacji IS250
: 14 lip 2016, o 06:57
Objawy- zalane wodą dywaniki pasażera przód i tył...
Woda we wnętrzu Lexusa IS250/IS350 - przyczyna
W przypadku pojazdów Lexus IS250/IS350 z lat produkcji 2006-2007, zatkany odpływ kondensatu z klimatyzacji może powodować dostawanie się wody do wnętrza.
Jeżeli do wnętrza pojazdu (dywaniki) dostaje się znaczna ilość wody, przyczyną może być zatkany odpływ kondensatu. Dostęp do odpływu kondensatu jest skomplikowany.
Oprócz opisanego tutaj przykładowo sposobu postępowania konieczne jest w każdym przypadku posiadanie dodatkowych informacji od producenta. Zależnie od modelu i wariantu (2WD/4WD) możliwe są opisane niżej sposoby postępowania.
Podnieść pojazd przy użyciu podnośnika
Odpiąć kabel elektryczny czujnika O2
Odkręcić rurę wydechową i podeprzeć ją
Wymontować uchwyt skrzyni biegów i podeprzeć skrzynię biegów
Wymontować przedni wał napędowy (tylko napęd na wszystkie koła)
Opuścić skrzynię biegów o kilka centymetrów
W razie potrzeby zdemontować dźwignię zmiany biegów
Odpływ kondensatu jest teraz widoczny od strony skrzyni biegów pod podwoziem pojazdu powyżej skrzyni biegów (rysunki).
Można teraz albo wyczyścić tuleję odpływu kondensatu długim, tępo zakończonym przedmiotem, albo wymienić ją na inny wariant tulei.
Powodzenia. W razie pytań piszcie.
Pozdrawiam
Woda we wnętrzu Lexusa IS250/IS350 - przyczyna
W przypadku pojazdów Lexus IS250/IS350 z lat produkcji 2006-2007, zatkany odpływ kondensatu z klimatyzacji może powodować dostawanie się wody do wnętrza.
Jeżeli do wnętrza pojazdu (dywaniki) dostaje się znaczna ilość wody, przyczyną może być zatkany odpływ kondensatu. Dostęp do odpływu kondensatu jest skomplikowany.
Oprócz opisanego tutaj przykładowo sposobu postępowania konieczne jest w każdym przypadku posiadanie dodatkowych informacji od producenta. Zależnie od modelu i wariantu (2WD/4WD) możliwe są opisane niżej sposoby postępowania.
Podnieść pojazd przy użyciu podnośnika
Odpiąć kabel elektryczny czujnika O2
Odkręcić rurę wydechową i podeprzeć ją
Wymontować uchwyt skrzyni biegów i podeprzeć skrzynię biegów
Wymontować przedni wał napędowy (tylko napęd na wszystkie koła)
Opuścić skrzynię biegów o kilka centymetrów
W razie potrzeby zdemontować dźwignię zmiany biegów
Odpływ kondensatu jest teraz widoczny od strony skrzyni biegów pod podwoziem pojazdu powyżej skrzyni biegów (rysunki).
Można teraz albo wyczyścić tuleję odpływu kondensatu długim, tępo zakończonym przedmiotem, albo wymienić ją na inny wariant tulei.
Powodzenia. W razie pytań piszcie.
Pozdrawiam