światła dzienne z regulatorem SD-2
: 13 kwie 2011, o 09:53
Od jakiegoś czasu zastanawiałem się nad oświetleniem dziennym żeby nie potrzebnie nie nękać xenonów i nowo zakupionych lamp ledowych na tyle , już byłem o włos od zakupienia świateł dziennych led firmy Phil... w zderzak aż tu przypadkiem trafiłem na ten układ który mnie zainteresował tak że postanowiłem to ogarnąć
Światła dzienne SD-2 zalaczaja swiatla po "odpaleniu "auta (nie po przekreceniu stacyjki)
Swieca tylko wtedy gdy pracuje silnik
zamiast 120W jedynie 40W
Nie narusza istniejacej intalacji i jest bezobslugowy.
Uklad moze byc zamontowany we wszystkich samochodach zasilanych akumulatorem 12V z minusem na masie, w ktorych zarowki zapalaja sie poprzez podanie +12V (nie przez podanie masy!!) Nie wymaga on stosowania dodatkowych reflektorow poniewaz wykorzystuje fabryczne oswietlenie kazdego samochodu.
Uklad dzieki swojej oryginalnej konstrukcji dba o to aby nie obciazac nadmiernie akumulatora i alternatora w czasie jazdy co wydluza ich zywotnosc a tym samym czas bezawaryjnej eksploatacji.
Wyjscia ukladu SD-2 podlacza sie do wlokien zarowek od swiatel drogowych a sterowanie impulsowe ukladu powoduje, ze zarowki swieca na 30 % mocy nominalnej pobierajac z alternatora jedynie okolo 40 W a nie 120 W jakie pobieralyby normalnie. W efekcie uzyskujemy swiatla dzienne , ktore swieca prawie tak jak swiatla drogowe, z tym ze pobieraja z akumulatora jedna trzecia mocy nominalnej zarowek. Nie oslepiaja innych kierowcow i daja rozproszone dobrze widoczne w dzien swiatlo.
Wlaczenie swiatel mijania automatycznie odlacza swiatla dzienne.
Istnieje mozliwosc regulacji mocy stopniowo 40%,50%,60%
Uklad pracuje poprawnie z zarowkami 55/60W
Mozna rowniez sterowac zarowki HID ultra white
podłączenia urządzenia
przy okazji zmieniłem zwykłe żarówy HB3 na HB3 68 SMD LED w jednej świecy