Witam.
Korzystając ze sprzyjającej pogody postanowiłem zafundować Lexowi małe wewnętrzne SPA i rozebrać dolot zerkając na zawory ssące.
Z samochodem nic się nie działo,żadnych błędów,problemów z odpaleniem itp. ot,walka z nudą a przy okazji
Myślałem,że rozłożenie będzie o wiele bardziej problematyczne-jednak myliłem się.Wypięcie paru wężyków,przewodów i odkręcenie wszystkiego. Jeśli ktoś ma minimum zdolności i potrafi rozróżnić młotek od śrubokręta to sobie poradzi. O dziwo stan zaworów ssących był przyzwoity porównując np. do zaworów w filmikach zamieszczanych w sieci.
W planie było wyczyszczenie ich zmielonymi łupinami orzecha + kompresor ( nawet zakupiłem 3kg ) ,ale znając moje szczęście więcej ich byłoby na całym silniku niż w odkurzaczu więc finalnie zarzuciłem ten pomysł. Stanęło na czyszczeniu chemiczno mechanicznym. Ja używałem jakiegoś koncentratu ( nazwy nie pamiętam,ale śmierdział jak naszych mam stare środki do trwałej ondulacji ). Myślę,że można użyć dostępnej chemii do nagaru itp. i do tego szczoteczka do czyszczenia kanałów dolotowych zakładana na wiertarkę.
U mnie wyglądało to tak:
- przekręcenie wałem żeby ustawić zawory w pozycji zamknięte
-spsikanie chemią zaworów
-oczekiwanie żeby chemia zaczęła działać ( z tym schodziło najdłużej )
-czyszczenie mechaniczne i później wydmuchanie wszystkiego sprężonym powietrzem ( ostrożnie zasłaniając szmatą )
-kontrola i ewentualne powtórzenie czynności
Na koniec zmontowanie wszystkiego do kupy i nowe uszczelki Victor Reinz nr 71-42893-00
Jako wyznacznik posłużył mi ten filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=OBbXvM5te_o
Tu wygląda to na skomplikowaną czynność jednak jak pisałem wcześnie poszło sprawnie.
Następna rzecz to czyszczenie przepustnicy.Czynność banalnie prosta więc tu nie będę się rozpisywał.Kawałek szmatki + benzyna ekstrakcyjna i przysłowiowe 3 minuty czasu. Zalecana tylko ostrożność przy odchylaniu klapki.
Zaskoczeniem o którym chciałem napisać to wysokie obroty silnika po czyszczeniu przepustnicy. -1500 w pozycji P i 1100 w D.
Telefon do dobrego kumpla z serwisu i głos w słuchawce dodający otuchy " nie sraj żarem pojeździj i się zaadoptuje "
Przejechane jednego dnia 140km w trasie obroty nadal bez zmian,drugi dzień odcinki miejskie i dalej to samo,trzeci dzień spadły do 1200,1300 na P i 900 na D więc nadal za wysokie.
Jako,że nie należę do cierpliwych odpiąłem klemę na noc i na drugi dzięń obroty 1100 na P i 900 na D. Czekać nie miałem zamiaru i jeździć z myślą,że same spadną więc wujek google i zastosowałem się do porady tego gościa
https://www.youtube.com/watch?v=WESotIW10i8
Teraz obroty jak wcześniej (600 na D ),wszystko wróciło do normy .
Pozdrawiam.
- Strona Główna Lexus-Forum Warsztat,Tuning, Przydatne linki Zrób to sam
-
- Dzisiaj jest 23 kwie 2024, o 23:14
- Strefa czasowa UTC+02:00
[GS300]Czyszczenie dolotu i przepustnicy +adaptacja
Czyli wszystkie porady oraz pomysły na własnoręczne przeróbki.
-
- Lex Driver
- Posty: 415
- Rejestracja: 25 lis 2018, o 14:21
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Mazowieckie
- Kontakt:
Przejdź do
- Informacje Forum
- ↳ Forum po aktualizacji błędy, spam
- ↳ Regulamin
- ↳ Informacja dla nowo zarejestrowanych użytkowników
- ↳ Przywitanie
- Forum Podstawowe
- ↳ Kupujemy Lexusa
- ↳ Ogólne
- ↳ Lexus CT
- ↳ Lexus UX
- ↳ Lexus IS
- ↳ Lexus GS
- ↳ Lexus ES
- ↳ Lexus SC
- ↳ Lexus LS
- ↳ Lexus RX
- ↳ Lexus NX
- ↳ Lexus RC
- ↳ Spoty, Zloty, Ciekawe wydarzenia
- ↳ Spoty Regionalne
- ↳ Zloty Ogólnopolskie
- ↳ Ciekawe wydarzenia
- ↳ Nasze Lexusy
- ↳ Lexus UX
- ↳ Lexus IS
- ↳ Lexus RC
- ↳ Lexus NX
- ↳ Na każdy temat
- ↳ Giełda, Ogłoszenia
- ↳ Sprzedam
- ↳ Części
- ↳ Samochody
- ↳ Kupię
- ↳ Zamiana
- ↳ Giełda przedmiotów nie związanych z marką Lexus
- ↳ Ostrzeżenia i Pochwały
- ↳ Testujemy Lexusy
- Forum Techniczne
- ↳ Silniki benzynowe/hybrydowe
- ↳ IS
- ↳ IS mk1 1998-2005
- ↳ IS mk2 2005-2013
- ↳ IS mk3 2013-
- ↳ GS
- ↳ GS mk1 1993-1997
- ↳ GS mk2 1997-2005
- ↳ GS mk3 2005-2012
- ↳ GS mk4 2012-
- ↳ SC
- ↳ SC mk1 1991-2000
- ↳ SC mk2 2001-2010
- ↳ RX
- ↳ ES
- ↳ LS
- ↳ CT
- ↳ NX
- ↳ Inne
- ↳ UX
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ Przeniesienie napędu
- ↳ IS
- ↳ IS mk1 1998-2005
- ↳ IS mk2 2005-2013
- ↳ IS mk3 2013-
- ↳ GS
- ↳ GS mk1 1993-1997
- ↳ GS mk2 1997-2005
- ↳ GS mk3 2005-2012
- ↳ GS mk4 2012-
- ↳ SC
- ↳ RX
- ↳ ES
- ↳ LS
- ↳ CT
- ↳ NX
- ↳ UX
- ↳ Inne
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ IS
- ↳ GS
- ↳ RX
- ↳ LS
- ↳ NX
- ↳ CT
- ↳ ES
- ↳ SC
- ↳ UX
- ↳ Inne
- ↳ Elektryka
- ↳ LPG
- ↳ IS
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ GS
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ SC
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ LS
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ RX
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ ES
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ CT
- ↳ Instalacje Gazowe
- ↳ Problemy techniczne
- ↳ Wolne rozmówki
- ↳ Rozmowy ogólne związane z Instalacjami LPG
- ↳ NX
- ↳ Pozostałe
- ↳ Manuals
- Warsztat,Tuning, Przydatne linki
- ↳ Zrób to sam
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Warsztaty
- ↳ Car Audio, GPS, CB
- ↳ Galeria
- ↳ IS
- ↳ GS
- ↳ SC
- ↳ RX
- ↳ ES
- ↳ LS
- ↳ LX
- ↳ L-FA
- ↳ Zlot 2011
- ↳ INNE
- ↳ Linkownia
- ↳ Video
- ↳ IS
- ↳ GS
- ↳ SC
- ↳ RX
- ↳ ES
- ↳ LS
- ↳ LX
- ↳ L-FA
- ↳ Zlot 2011
- ↳ INNE
- Nasze Forum
- ↳ Ważne informacje na temat Forum
- ↳ Rabaty i promocje. Partnerzy forum.
- ↳ Lexus Kraków
- ↳ Promocje, konkursy
- ↳ Dni otwarte, jazdy testowe
- ↳ Gtechniq
- ↳ Szkolenia, promocje i konkursy
- ↳ Autodetailing
- ↳ Pielęgnacja i antybakteryjność wnętrz auta
- ↳ Rotinger
- ↳ brakestock.pl
- ↳ zmienolej. pl
- ↳ J&M CarParts
- ↳ Sugestie i propozycje oraz informacje na temat nowego forum
- ↳ Kosz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości