[sc300/400] Wskaznik poziomu paliwa

Czyli wszystkie porady oraz pomysły na własnoręczne przeróbki.

[sc300/400] Wskaznik poziomu paliwa

Postprzez maxkow » 22 paź 2010, o 18:58

Wiekszosc Sc 300/400 i GS 1gen po kilku latach ma problemy z prawidlowym odczytem paliwa w zbiorniku , oto opis jak doprowadzić do tego zeby działał prawidlowo.

Tlumaczenie z google tłumacza

Wskaźnik poziomu paliwa V8 można uzyskać wiarygodne. Na szczęście jest to bardzo proste do ustalenia, wymaga minimalnej narzędzi i około godziny czasu.

NOTE: Have your petrol tank as empty as possible and have the car windows down so vapours don't collect inside the car.
UWAGA: Przygotuj zbiornik na benzynę, jak puste jest to możliwe i okna samochodu w dół, tak opary nie gromadzą wewnątrz samochodu.

You need: 8 mm spanner, 14 mm spanner, small screwdriver, medium Phillips head screwdriver, methylated spirits, clean rag, clean work surface and about an hour.
Musisz: 8 mm klucza, kluczem 14 mm, mały śrubokręt, medium śrubokręt krzyżakowy, spirytus, czystą szmatką, czystej powierzchni pracy i około godziny.

Obrazek

Odkręcić dwie śruby i 1 nakrętka, które posiadają żółte, czerwone i światło przewodów Brown. Nie musisz martwić się o niebieską.

Obrazek

Odkręć dwie śruby 14 mm, które były pod żółty i brązowy przewód.
A bolt should drop out the other end allowing you to slide out the tube.
Śruba powinna spaść na drugim końcu pozwala na wysunięcie rury.

Obrazek

Po usunięciu obu rur, dno lokalizator po prostu zsunąć

Obrazek

Odkręć centrum rury od górnej części obudowy.

Obrazek

Slide zewnętrznej rury off,
a następnie odkręcić narażone dętki - Usiadłem z powrotem na rury zewnętrznej tylko na zdjęcie, aby pokazać są dwie rurki, które usuwają narażać centrum sondy.

Obrazek

Po usunięciu dwóch zewnętrznych rur, cofnąć nakrętkę (powyżej po prawej) i usunąć centralny sondy.

Obrazek

część Soak z czystą szmatką w denaturatem i wytrzeć wszystkie rury i sondy.
Methylated Spirits mixes with petrol so it won't contaminate the fuel.
Spirytus miesza się z benzyną, więc nie spowoduje zanieczyszczenie paliwa.

Obrazek

Teraz przychodzi ważny bit.
Inside the smaller centre tube near the bottom (left hand side in above pics) is a locating piece for the probe.
Wewnątrz mniejszych rurki centrum blisko dna (po lewej stronie w powyżej zdjęcia) jest zlokalizowanie kawałek dla sondy.

Obrazek

Undo the two screws and 1 nut that hold the Yellow, Red and light Brown wires on. No need to worry about the Blue one.
Odkręcić dwie śruby i 1 nakrętka, które posiadają żółte, czerwone i światło przewodów Brown. Nie musisz martwić się o niebieską.

Undo the two 14 mm bolts that were under the Yellow and Brown wires.
Odkręć dwie śruby 14 mm, które były pod żółty i brązowy przewód.
A bolt should drop out the other end allowing you to slide out the tube.
Śruba powinna spaść na drugim końcu pozwala na wysunięcie rury.

After removing both tubes, the bottom locator will just slide off
Po usunięciu obu rur, dno lokalizator po prostu zsunąć

Unscrew the centre tube from the top housing.
Odkręć centrum rury od górnej części obudowy.

Slide the outer tube off, then unscrew the exposed inner tube - I sat the outer tube back on just for the picture to show there are two tubes that remove to expose a centre probe.
Slide zewnętrznej rury off, a następnie odkręcić narażone dętki - Usiadłem z powrotem na rury zewnętrznej tylko na zdjęcie, aby pokazać są dwie rurki, które usuwają narażać centrum sondy.

After removing the two outer tubes, undo the nut (above right) and remove the central probe.
Po usunięciu dwóch zewnętrznych rur, cofnąć nakrętkę (powyżej po prawej) i usunąć centralny sondy.

Soak part of the clean rag in methylated spirits and wipe all the tubes and the probe.
część Soak z czystą szmatką w denaturatem i wytrzeć wszystkie rury i sondy.
Methylated Spirits mixes with petrol so it won't contaminate the fuel.
Spirytus miesza się z benzyną, więc nie spowoduje zanieczyszczenie paliwa.

Now comes the important bit. Teraz przychodzi ważny bit. Inside the smaller centre tube near the bottom (left hand side in above pics) is a locating piece for the probe. Wewnątrz mniejszych rurki centrum blisko dna (po lewej stronie w powyżej zdjęcia) jest zlokalizowanie kawałek dla sondy.

Gently insert the probe into that end of the tube and push to slide the locator towards the other end about 1 cm (1/2"). This will ensure the locator catches the end of the probe as you reassemble, holding the end of the probe firmly in place and not letting it touch the sides causing the fuel gauge reading to jump about.
Delikatnie włóż sondę na ten koniec rurki i naciśnij, aby przesunąć lokalizator w kierunku drugiego końca około 1 cm (1 / 2 "). Zapewni to lokalizator połowy końcu sondy, jak zmontować, trzymając koniec Sonda mocno i nie pozwalając jej dotykać ścianek powodują paliwomierz czytanie skakać.

Reassemble it all and fit it back into the tank.
Ponownie wszystko i dopasować go z powrotem do zbiornika.
It's a bit fiddly to get back in properly, the bottom tends to catch inside the tank, but persist and be gentle and it will go back in correctly. Replace and tighten the bolts, reconnect the plugs and the job is all done!
To trochę skrzypce wrócić prawidłowo, na dole ma tendencję do połowu w zbiorniku, ale utrzymują się być łagodny i będzie wrócić poprawnie. Dokręcić śruby, podłącz wtyczki i zadanie jest gotowe!
by soarer.ace.net.
Avatar użytkownika
maxkow
Lex Maniak
 
Posty: 982
Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200

Re: [sc300/400] Wskaznik poziomu paliwa

Postprzez janasek » 22 paź 2010, o 19:09

Dobra rzecz, ale niestety mój angielski nie jest na tyle dobry żeby wszystko zrozumieć, a tłumaczenie google translator jest troszkę pokrętne.

Nie mniej dobrze że wiemy, że jest to rzecz ktorą da się prosto naprawić. :)

Dzięki maxkow.

Pozdro
Avatar użytkownika
janasek
Lex Master
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 15:21
Lokalizacja: Poznań
Model Lexusa: SC 400

Re: [sc300/400] Wskaznik poziomu paliwa

Postprzez maxkow » 22 paź 2010, o 19:26

janasek napisał(a):Dobra rzecz, ale niestety mój angielski nie jest na tyle dobry żeby wszystko zrozumieć, a tłumaczenie google translator jest troszkę pokrętne.

Nie mniej dobrze że wiemy, że jest to rzecz ktorą da się prosto naprawić. :)

Dzięki maxkow.

Pozdro



Janasek w bagazniku dostajesz sie do zbiornika paliwa(odciagasz ta wykladzine) na zbiorniku masz taka pokrywe odkrecasz ja i wyciagasz sonde reszta jak na zdjeciach.

ogolnie prosta sprawa czas pracy max 2-3 browary.

Pozdro
Avatar użytkownika
maxkow
Lex Maniak
 
Posty: 982
Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200

Re: [sc300/400] Wskaznik poziomu paliwa

Postprzez janasek » 22 paź 2010, o 19:27

heh. Dzięki, w weekend jak czas pozwoli to się pobawię. :biggrin2:

Pozdro
Avatar użytkownika
janasek
Lex Master
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 15:21
Lokalizacja: Poznań
Model Lexusa: SC 400

Re: [sc300/400] Wskaznik poziomu paliwa

Postprzez Ralfx » 22 paź 2010, o 23:37

Jak bede miał kilka dni wolnego to wam przetłumacze te wszystkie teksty bo tego google translate to sie nie da czytać :P
Avatar użytkownika
Ralfx
Lex Master
 
Posty: 1556
Dołączył(a): 3 paź 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości