Strona 1 z 1

[IS200] Wymiana filtra paliwa by Shane M

: 23 paź 2010, o 19:00
autor: maxkow
ten przewodnik jest po prostu dać ci pojęcie o tym jak zmienić filtr paliwa w Altezza ....
There's too many steps to explain exactly, but hopefully the pictures will be a big help.
Nie ma zbyt wiele kroków, aby dokładnie wyjaśnić, ale mam nadzieję, że zdjęcia będą bardzo pomocne.

It's not that difficult, just fiddly....
To nie jest takie trudne, tylko skrzypce ....
It's easier if you have someone helping and will take approx 1 hour first time around....
Jest łatwiej, jeśli masz kogoś do pomocy i potrwa około 1 godziny za pierwszym razem ....

My main advice is to take your time with each step, so you don't damage any clips etc !
Moim głównym rada to nie spiesz się z każdym krokiem, tak aby nie uszkodzić żadnych klipów itp!
also pay close attention to how the unit comes apart as this makes it easy as pie to put it back together
również zwrócić szczególną uwagę na sposób, w jaki jednostka jest od siebie, jak czyni to bułka z masłem, aby umieścić go z powrotem razem :)

I bought my Filter from xnickx and was €38 shipped, which is almost half the price i got quoted by Toyota Ireland.
Kupiłem filtr od xnickx i był 38 € wysyłane, co stanowi prawie połowę ceny, ale i cytowany przez Toyota Irlandii.

IMPORTANT!
WAŻNE! there are different filters depending on year of manufacture, find out which one you need before ordering
istnieją różne filtry w zależności od roku produkcji, dowiedzieć się, który z nich należy przed złożeniem zamówienia

Things you'll need
Co trzeba
Replacement Filter
Filtr
Philips screwdriver
śrubokrętem
Thin flat head screwdriver Thin
płaskiego śrubokręta
8mm & 10mm socket
8mm i 10 mm gniazda
Strong needle
Silne igły :)

I would advise to do this with a low amount of petrol in the tank, i also unscrewed the fuel cap to release the pressure...
Radziłbym, aby to zrobić z małą ilością paliwa w zbiorniku, i również odkręcić korek wlewu paliwa, aby zwolnić ciśnienie ...

Ok first you have to take out the bottom part of the back seat, which is clipped in at the front...
Ok najpierw trzeba wyjąć dolną część tylnego siedzenia, który jest zapinany z przodu na ...
Just get your hands either side of the clip under the seat and pull up and it pops off...
Po prostu ręce po obu stronach klip pod siedzeniem i pociągnąć do góry i wyskakuje off ... Then unscrew the 3 black platic nuts (10mm socket) and lift up the plate.... Następnie odkręcić 3 czarny platic orzechy (10 mm gniazdo) i podnieść płytę ....

Carefully pull back the yellow clip a small bit and pop it out each side using a thin screwdriver, once the clips out you can pull up the black pipe ( put some rags around the area and over the pipe as when it comes off it squirts a bit of petrol)...
Ostrożnie pociągnąć do tyłu żółte klipu mały kawałek pop go z każdej strony za pomocą cienkim śrubokrętem, po klipów obecnie można podciągnąć czarna rura (umieścić jakieś szmaty po okolicy i na rurę, jak wtedy gdy zgaśnie to aplikacje nieco benzyny) ...
The grey plug you see is awkward to get out because of the clips (shown in pics with red arrows), so i waited until i unscrewed and lifted the black plate which made it easier.....
Widać szarą wtyczkę nietypową wydostać się ze względu na klipy (pokazane na fotki z czerwonymi strzałkami), tak i czekał, aż i odkręcić i podniósł czarnej tablicy co ułatwia .....

Unscrew the 8 nuts you see (8mm socket) and now you can lift up the black plate...
Odkręcić 8 nakrętek widzisz (8mm gniazdo), a teraz można podnieść czarnej płyty ... Now it's easier to remove the grey plug, unless you already managed it...
Teraz łatwiej usunąć szary wtyk, chyba że już się udało ...
Now the black plate is off you can carefully manoeuvre the full unit out of the tank...
Teraz czarnej płyty jest wyłączony można ostrożnie manewrować w pełni się jednostki zbiornika ...
Now unclip the fuel pipe and the unit is free...
Teraz Odczepić przewody paliwowe i urządzenie jest wolny ...

I layed down an old towel to take the unit apart...
Położyłam stary ręcznik do demontować ...
This bit has too many steps to explain in detail, but basically the plastic housing is all clipped together, so i used a thin screwdriver to carefully prise it apart....
Ten bit ma zbyt wiele kroków w celu szczegółowego wyjaśnienia, ale w zasadzie plastikowej obudowy jest wszystko spięte, więc użyłem cienkim śrubokrętem dokładnie cenić siebie ....
Once the plastic housing is off prise off the star washer (i used a strong needle) and pop off the arm that's covered in mesh...
Po plastikowej obudowy jest wyłączony nagrodę od podkładki star (i wykorzystywane silny igły) i zasnąć ramienia, który jest ujęta w oczek ..
Then unclip and pull the bottom pipe out of the filter and the same with the top part of the unit (both are quite stiff, but with a bit of persausion they'll pop out... When i pulled the top part of the unit out of the filter, the rubber washer and plastic yoke stayed inside the filter, so pick them out with small screwdriver and place them back on the top pipe of the unit.... (which i hightlighted on the pics with red arrow).... Now you can pull othe pump out of the filter and begin reassembling with the new filter Następnie Odczepić i przyciągnąć dolną rurę z filtra i tym samym z górnej części urządzenia (obie są dość sztywne, ale z nieco persausion oni wyskoczyć ... Kiedy wyciągnąłem górnej części urządzenia z filtra, podkładki z gumy i tworzyw sztucznych jarzmo przebywał wewnątrz filtra, więc wybierać je z małego śrubokręta i umieścić je z powrotem na szczycie rury jednostki .... (co i hightlighted na zdjęciach z czerwona strzałka). ... Teraz można wyciągnąć othe pompy z filtra i rozpocząć ponowny montaż z nowym filtrem :)

Hope this helps
Nadzieję, że to pomaga :mrgreen:

PIC OF FUEL FILTER PIC
filtra paliwa
by Shane M

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Re: [IS200] Wymiana filtra paliwa

: 23 paź 2010, o 19:12
autor: janasek
A filtr paliwa w SC też można wymienić?

Pozdro

Re: [IS200] Wymiana filtra paliwa

: 23 paź 2010, o 20:08
autor: tomekb
dokladnie tak samo jak u mnie byl robiony

Re: [IS200] Wymiana filtra paliwa by Shane M

: 24 paź 2010, o 11:51
autor: klexus
fajne pazurki ma kolo :D hheheh nie moge
a w GS MKII gdzie siedzi filtr paliwa??

Re: [IS200] Wymiana filtra paliwa by Shane M

: 24 sie 2013, o 11:52
autor: Palio
Wybaczcie, że odgrzebuje temat. Ale skoro już robimy sobie tyle zachodu czy nie należałoby wymienić drugiego filtra dane z katalogu: 23217A FILTER, FUEL PUMP ??? Jest to ta siateczka przez którą jak mniemam przechodzi paliwo bezpośrednio do pompy, a dopiero później trafia do filtra o którym mowa w temacie. Ktoś może brał się za to??? W gole ktoś rozwalał ten filtr po wymianie np. po 200.000 km żeby zobaczyć jego stan i w w ogóle jak jest zbudowany. Swoją drogą pytanie czemu producent wpieprzył filtr tak głęboko i totalnie skomplikował jego wymianę gdzie np. wymiana filtru pyłkowego i filtru powietrza jest wręcz banalnie prosta jak by była robiona dla dziecka.

Re: [IS200] Wymiana filtra paliwa by Shane M

: 14 mar 2015, o 02:23
autor: Pepe_GD
Witam Panowie, odgrzebie temat by nikt nie popełnił takiego błędu jak ja... :blush:

Dziś zabrałem się za wymianę filtra paliwa, nic złego przy jeździe się nie działo, ale jako że wymieniałem wszystkie filtry to stwierdziłem że wymienię i ten.

Zakupiłem filtr w białej obudowie (nie było zresztą innego wyboru bo tylko taki w hurtowniach jest :mda: ). Po wymontowaniu pompy okazało się że mój jest koloru czarnego, ale mimo wszystko kontynuowałem rozbiórkę pompy, stwierdziłem że kolor nie robi różnicy :fiu:. Po rozebraniu wyszło że kolor może nie robi, ale filtr jest już innej konstrukcji na pierwszy rzut oka.

Z lewej nowy filtr, z prawej oryginalny czarny, a z tyłu obudowa (kosz) od czarnego.
Obrazek

Ku mojemu zdziwieniu biały filtr pasował do pompy ( na czarny oryginalny filtr przychodziła dodatkowa obudowa (kosz), a biały jest jak by 2 w 1) poza tym że miał jeden króciec więcej, ale był on zaślepiony plastikowym czopem.
Obrazek

Złożoną pompę wrzuciłem do baku, poskładałem i odpalam.... a tu dupa :ireful3: kręci, kręci i nic... Stwierdziłem że pewnie zapowietrzyłem układ paliwowy, więc próbowałem kręcić Leszkiem aż zaskoczy. Niestety aku padł a on nie wyraził żadnej ochoty odpalenia... Podładowałem i znowu próbuje i nic... aku padł.

Było coś nie teges, podejrzewałem że dziwnym zbiegiem okoliczności pompa odeszła na tamten świat, ale podczas kręcenia ewidentnie ją było słychać.

Odkręciłem śrubę na listwie wtryskowej a tam Sahara :szok: , myślę co do chu.... :cenzura:

Jako że nie miałem benzyny pod ręką, ani startera psiknąłem plakiem w przepustnice i leszek zaczął gadać :biggrin2: ... ale tylko na chwilę i gasł. Po kilkukrotnych próbach z takim samym efektem, zacząłem rozkładać ręce, nie wiedziałem OCB :down:

Przypomniałem sobie o tym króćcu i że może w tym tkwi problem. Jeszcze raz wyciągam pompę, rozbieram, zmieniam filtr na stary ( w międzyczasie ładuje aku :blush: ). Wkładam, kręcę i odpalił od strzała! :dance3:

Także Panowie nie bawcie się w kombinacje jak ja, szkoda czasu ;). Obstawiam że przyczyną jest ten króciec, podejrzewam że w innej pompie się go gdzieś podpina, akurat w moim modelu stwarzał nieszczelność w układzie przez co pompa nie mogła wytworzyć odpowiedniego ciśnienia by przepompować paliwo do listwy i stąd ta Sahara.

Póki co będę jeździł na starym, jak zacznie niedomagać to zamówię z ebaya taki jak być powinien.

(Jeśli ktoś potrzebuje biały filtr do swojej pompy to chętnie się go pozbędę za małe pieniądze)

Re: [IS200] Wymiana filtra paliwa by Shane M

: 14 mar 2015, o 09:25
autor: markami
W LS430 jak wymieniałem to był taki filtr jak ten biały jak to napisałeś 2w1 i wszystko jest ok. Były 2 rodzaje filtrów paliwa.

Re: [IS200] Wymiana filtra paliwa by Shane M

: 19 lis 2016, o 22:57
autor: Oliwier
Okazuje się że w IS-ach były montowane dwa typy filtrów. W większości przypadków występuje taki jak w instruktażu z TezzaWorld. Jednak mój posiada jednoczęściowy. Jest zupełnie inna uszczelka w miejscu łączenia wyjścia pompy z filtrem , oraz różnica w tym małym koszyczku nachodzącym od spodu pompy ( ma inny spływ z regulatora ciśnienia ).

Odnośnie problemu Łukasza , możliwe jest zamontowanie jednoczęściowego filtra gdy ma się seryjnie dwuczęściowy, ale w każdej sytuacji wymiany bardzo ważne jest przełożenie plastikowego króćca ze zdjęcia 21-22 ze starego do nowego filtra , bez niego nie będzie możliwe odpalenie auta. U mnie w tym samym miejscu był za duży oring , nie trzymał cisnienia przez co bardzo długo kręcił i dosłownie rozkręcał się od 0 do wolnych obrotów. Bo wstawieniu oryginalnej problem ustąpił całkowicie :).

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Nie mam pojęcia do czego to służy :P
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek