Strona 1 z 2

[LS 400] renowacja koła

: 11 paź 2011, o 00:01
autor: laredo
idąc myślą kolegi z forum który odnowił swoje felgi w IS postanowiłem że mocno zniszczoną felgę z zapasu zregeneruję we własnym zakresie :)
Tylna część felgi - czego nie widać na fotkach została ostro potraktowana szczotkami drucianymi i papierem ściernym, po wymyciu i przeczyszczeniu benzyną eksrtakcyjną została pomalowana czarnym hamerajtem "młotkowym", przednia miała być malowana "młotkowym" mobilesem. Jako że przód malowałem pistoletem efekt nie wyszedł ( ale nie szkodzi ) jednak tak bardzo mi się to spodobało że.... chyba odnowię jeszcze te co mam na samochodzie. :kawa:
Felga którą widzicie ( takie same są na samochodzie ) w moich planach ma zostać w LS jako koło zapasowe a te z samochodu jako zimówki. Na lato planuję zakup kół 17 calowych
Na felgę której zdjęcia widać będzie jeszcze raz położony kolor i 2 warstwy bezbarwnego.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wiem że niby to bzdura... ot zwykłe pomalowanie felg ale... cieszę się i chwalę się z dwóch powodów. Po pierwsze szkoda że nie mam fotki jak wyglądała felga przed malowaniem - ale uwierzcie, wyglądało to tak że nic tylko oddać do przetopienia. Po drugie, myślę że i tak wyszło nieźle, choć jeszcze to nie finał.
Co zrobiłem lepiej niż QBAK ? myślę że niewątpliwą przewagą jest to że nie mam opony przez co ranty felgi mam dokładniej pomalowane a warstwa lakieru jest grubsza.
Gdy skończę pracę pokażę efekt, a gdy będzie git ściągam z samochodu felgi i je maluję. Myślę że kolor jest ok.

Re: [LS 400] renowacja koła

: 11 paź 2011, o 08:16
autor: tomekb
proponuje złoty kolorek jak szaleć to szaleć do czarnego LSa bedzie ładnie

Re: [LS 400] renowacja koła

: 11 paź 2011, o 15:09
autor: legato97
Dobra robota :ok:

Re: [LS 400] renowacja koła

: 13 paź 2011, o 21:18
autor: HOYNA
to i ja się pochwalę moją renowacją. Nowy lakier i polerka rantów.

koszt całej zabawy: ok. 60PLN. Polecam sprawdzony już wielokrotnie zestaw renowacyjny:
lakier srebrny: 20PLN - MOTIP do felg
lakier bezbarwny: 20PLN - MOTIP
pasta polerska, papier ścierny - ok. 20PLN

moja praca to ok. 4 popołudnia, a efekt poniżej:

Obrazek
Obrazek

Re: [LS 400] renowacja koła

: 13 paź 2011, o 21:20
autor: klexus
ukryte talenty :ok:

Re: [LS 400] renowacja koła

: 13 paź 2011, o 22:13
autor: tomekb
cce je zobaczyc na bialasie super renowacja za ta kase

Re: [LS 400] renowacja koła

: 14 paź 2011, o 14:28
autor: dS
mógłbyś dokładniej napisać czego użyłeś do polerki rantów, ja u siebie na przodzie muszę wypolerować bo mam jakieś białe wypryski. Może jak założę zimówki to się zbiorę i tym zajmę. A jak ten rancik w ogóle polerowałeś. Autko na podnośnik wrzucasz bieg i lecisz z polerką? czy ręcznie?

Re: [LS 400] renowacja koła

: 14 paź 2011, o 15:53
autor: HOYNA
dS pisze:mógłbyś dokładniej napisać czego użyłeś do polerki rantów, ja u siebie na przodzie muszę wypolerować bo mam jakieś białe wypryski. Może jak założę zimówki to się zbiorę i tym zajmę. A jak ten rancik w ogóle polerowałeś. Autko na podnośnik wrzucasz bieg i lecisz z polerką? czy ręcznie?
Wiele rantów jest po prostu frezowanych i po frezowaniu aluminium zabezpieczone jest jeszcze lakierem bezbarwnym. Zazwyczaj białe wypryski lub wżery znajdują się właśnie pod lakierem clar. Poniżej opis jak to u mnie było.

PRZEPIS NA POLERKĘ:
1 Ściągasz lakier clar środkiem chemicznym (np.Scansol lub inne) nie żałuj im więcej tym lepiej
2 Scansol wchodzi reakcje z lakierem i możesz go ściągnąć drewnianą łopatką bądź wodą pod ciśnieniem, po prostu łuszczy lakier clar
3 Dokładnie czyścisz powierzchnie przed polerowaniem (ja użyłem papieru ściernego 200 na sucho)
4 potem używasz papieru ściernego o gradacji 400 już na mokro
5 to samo tylko papierem 600
6 to samo tylko papierem 800
7 to samo tylko papierem 1000
8 to samo tylko papierem 1500
9 to samo tylko papierem 2000
10 i ostatecznie możesz zrobić jeszcze 2500
Pamiętaj, aby przed każdym kolejnym szlifowaniem dokładnie oczyścić powierzchnię wodą oraz aby podocierać każdy papier. Papier zmieniasz wowczas gdy widzisz że przykrywa on poprzednie rysy. Ja praktycznie robiłem każdym papierem po 2 okręgi na feldze. W wyniku użycia takiej gradacji papierów otrzymasz piękne srebrne mieniące się aluminium.
11do polerki kupiłem zwykłą pastę polerską do lakieru o średniej ścieralności (np. pasta Autosol też jest polecana)
12 nakładasz odrobinę pasty na szmatkę lub filc (ja osobiście polecam flanelę) i polerujesz (wiertarka też wchodzi w grę, choć ja robiłem to ręcznie) tak długo aż efekt Cię zadowoli. U mnie efekt zadowalający był już po kilku sekundach polerowania.
13 punkt 12 możesz wielokrotnie poprawiać w celu uzyskania upragnionego efektu lustra ;)

Generalnie jedną felgę robiłem ok. 4-5 h. Jak widzisz ten sam schemat powielany jest z różną gradacją papierów ściernych i z tym jest najwięcej roboty. Sama polerka pastą to już "wisienka na torcie". Efekt finalny rekompensuje Ci ten cały nakład pracy i z dumą zakładasz swoje nowe wypolerowane fele na brykę ;)

Re: [LS 400] renowacja koła

: 14 paź 2011, o 17:53
autor: dS
a na wypolerowany rant dawałeś jakiś bezbarwny lakier ?

Re: [LS 400] renowacja koła

: 14 paź 2011, o 19:03
autor: laredo
wow Hoyna odwalił kawał dobrej roboty, gratuluję.
Ja niestety jestem zmuszony zakończyć prace ponieważ okazało się że na farby typu "młotkowy" nie daje się żadnego lakieru bezbarwnego bo każdy z nich wejdzie w reakcję z farbą. Te farby są typu - gotowa do użycia po pomalowaniu :)