Strona 1 z 3

POMOCY!!! :) Urwana sruba mocujaca kolo.

: 21 mar 2012, o 18:29
autor: smughos
Witam wszystkich klubowiczy.
Mam pewien problem, a mianowicie:
Dzisiaj podczas zmiany kol na letnie dokrecajac prawe przednie kolo urwalem jedna srube.
Nie wiem co dalej?
Czy moge tak jezdzic przez jakis czas?
Czy da sie jakos wymienic jeden gwint do ktorego nakrecamy kolo?
Lexus is250f-sport 2010
Z gory dziekuje
Pozdrawiam
smughos@gmail.com

Re: POMOCY!!! :) Urwana sruba mocujaca kolo.

: 21 mar 2012, o 18:37
autor: michalm320
Nie ma co panikować. Po pierwsze nie śrubę tylko szpilkę a po drugie da się ją zakupić albo w ASO albo na szrocie za parę groszy. Dasz do mechanika i Ci wymieni.

Re: POMOCY!!! :) Urwana sruba mocujaca kolo.

: 21 mar 2012, o 18:54
autor: passat1978
Jeśli tylko 1 z 5 się urwała to można jeździć dalej ale proponował bym jak najszybciej zrobić tak jak pisze kolega w poście powyżej.

Re: POMOCY!!! :) Urwana sruba mocujaca kolo.

: 21 mar 2012, o 19:43
autor: konik_80
passat1978 pisze:Jeśli tylko 1 z 5 się urwała to można jeździć dalej ale proponował bym jak najszybciej zrobić tak jak pisze kolega w poście powyżej.
Radziłbym nie jeździć. Miałem w warsztacie przypadek z Nissanem Primerą gdzie musiałem odkręcić śruby zabezpieczające bez klucza do nich - udało się ale nie miałem nakrętek - pojechałem na szrot tym autem (na 4 z 5 nakrętek) aby coś dobrać bo gwint miał inny skok niż wszystko co miałem w warsztacie - po drodze było kilka progów zwalniających - na jednym usłyszałem, że coś zaskrzypiało metalicznie - jak wróciłem do warsztatu i chciałem wymienić tarcze i klocki to po powtórnym przykręcaniu nakrętek jedna szpilka (sąsiadująca z tą która nie miała nakrętki) pękła... :doh: powrót na szrot po szpilkę i sprawa załatwiona ale kilka godzin w plecy.
Także nie polecam jeżdżenia na 4 nakrętkach ale za to polecam używania klucza dynamometrycznego do dokręcania nakrętek :biggrin2:

Sama wymiana szpilki jest prosta - trzeba ściągnąć zacisk ham, jarzmo i tarczę a następnie wybić szpilkę z piasty - wsadzić nową - dać jakąś tuleję i nakrętką ja lekko dociągnąć - resztę załatwi dociąganie nakrętki jak już będziemy mieli koło.
Pozdrawiam

Re: POMOCY!!! :) Urwana sruba mocujaca kolo.

: 22 mar 2012, o 10:17
autor: forest
też radził bym uważać... nasze drogi bogate są w dziury i nierówności więc bez jednej nakrętki może być nieciekawie... przecież koło kręci się z taką prędkością że masakra i to już przy 40km/h

też raz urwałem śrube, pojechałem na drugi dzień do Q serwis a tam za 60zł. razem z nową śrubą mi wymienili... kupiłem sobie jeszcze jedną na zapas w woże w schowku

Re: POMOCY!!! :) Urwana sruba mocujaca kolo.

: 23 mar 2012, o 19:47
autor: kolunio
K..a tez dzisiaj urwalem srube :/ Chyba za duzo poweru po zimie... :(

Re: POMOCY!!! :) Urwana sruba mocujaca kolo.

: 24 mar 2012, o 02:07
autor: konik_80
Śruby od kół dokręca się momentem około 115-125Nm - tyle podają instrukcje serwisowe od różnych aut - ja mam ustawiony klucz na 130Nm a aby ukręcić śrubę to trzeba zapodać spokojnie ponad 300Nm.
Za dużo powera panowie

Re: POMOCY!!! :) Urwana sruba mocujaca kolo.

: 24 mar 2012, o 07:13
autor: kolunio
witam
Panowie a mozecie napisac jaka dlugosc maja miec te szpilki? Bede kupowal w toyocie i nie wiem czy podejda do lexa?
A jeszcze jedna prosba, moze ktos napisac w skrocie jak sciagnac tylna tarcze, chcialbym to sam zrobic i nic wiecej nie zepsuc ;d

Re: POMOCY!!! :) Urwana sruba mocujaca kolo.

: 24 mar 2012, o 13:49
autor: konik_80
kolunio pisze:A jeszcze jedna prosba, moze ktos napisac w skrocie jak sciagnac tylna tarcze, chcialbym to sam zrobic i nic wiecej nie zepsuc ;d
W IS200 z tyłu zacisk nie jest montowany do jarzma tak jak z przodu tylko to tak jakby jeden element. Po skrócie opiszę jak to zrobić:
1. z tyłu zacisku jest blaszka dociskająca klocki - trzyma ją trzpień - należy usunąć spinkę zabezpieczającą wypadnięcie trzpienia i wyciągnąć trzpień a następnie blaszkę dociskającą klocki i same klocki
2. odkręcić zacisk i go zdemontować - warto zaopatrzyć się w drucik aby podwiesić zacisk aby nie "dyndał" się na przewodzie hamulcowym
3. spróbować ściągnąć tarczę - jeśli nie chce zejść należy cofnąć okładziny od hamulca ręcznego - na tarczy jest gumowa zaślepka - należy ją wyciągnąć i ustawić otwór w tarczy na godzinie 6 - następnie przy pomocy śrubokręta płaskiego przez otwór w tarczy dostać się śruby regulacyjnej okładziny i poruszając śrubokrętem góra lub dół cofnąć okładziny i ściągnąć tarczę
4. po ponownym założeniu tarczy okładziny hamulcowe należy ustawić możliwie blisko tarczy.
Całą operację należy robić bez zaciągniętego ręcznego także auto musi być na płaskim a koła zabezpieczone
m_br_0034.pdf
(70.02 KiB) Pobrany 574 razy
m_br_0040.pdf
(67.64 KiB) Pobrany 679 razy

Re: POMOCY!!! :) Urwana sruba mocujaca kolo.

: 25 mar 2012, o 10:15
autor: kolunio
Witam
Dzieki konik za opis juz wszystko wiem, szpilke dopiero bede mial 28 takze wtedy bede dzialal ;)
A jezeli chodzi o samo mocowanie tarczy to ona w zade sposob nie jest przykrecona? Piszez ze po zdemotowaniu zacisku sprobowac sciagnac tarcze czyli tak wnioskuje :)
Pozdr